Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pburmie

De prijzen van audiofiele LP's op 180/200gr zijn inderdaad fors. Ik heb eergisteren bij Recordfriend (webwinkel in Amsterdam) Led Zeppelin The BBC Sessions op LP besteld. Het zijn maar liefst 4 zware LP's op ieder 200gr vinyl welke ongemixte en ongedubte rauwe opnames bevatten van onder andere Stairway To Heaven, nog lang voordat de "originele" versie (die we allemaal kennen op Led Zeppelin IV) verscheen. De opname- en geluidskwaliteit schijnt fenomenaal te zijn. Ik ben van bouwjaar 1960 en dus grootgebracht met Led Zeppelin (en natuurlijk nog een heleboel andere) en dit is een uniek stuk historie. Die 4LP box kost € 75,= en dat is heel veel geld, maar het is het me absoluut waard. Voor de rest ben ik het wel met je eens over die prijzen. Ik ben dus ook heel selectief, temeer daar ik eigenlijk opnieuw moet beginnen. Maar als ik dan "Brothers In Arms" van Dire Straits bij Recordfriend zie staan in een Limited Edition op dubbel-LP (om zodoende maximale groefaftasting mogelijk te maken) dan ga ik weer door de knieën. Dat album is ook een klassieker. Ik ben dan ook een beetje bang dat het soms moeilijk is om de verleiding te weerstaan. Gelukkig heb ik ook contact met een particulier die zijn hele jaren 70-80 collectie (ruim 300 LP's) weg wil doen voor ongeveer € 1,=/LP. Kijk, dan schiet het weer een beetje op met mijn verzameling. Hahahaha.  ;)
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

molle

#276
Mooie keuzes pburmie. En ook een mooie draaitafel hoor O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

pburmie

Quote from: molle on May 29, 2007, 12:05:10
Mooie keuzes pburmie. En ook een mooie draaitafel hoor O0

Thanks, vandaag dan eindelijk de lang verwachte "Led Zeppelin - The BBC Sessions" en "Dire Straits - Borthers In Arms" ontvangen, naast nog wat ander nieuw spul zoals "Depeche Mode - Violator" en "Sarah McLachlan - Mirror Ball". Die Led Zeppelin box is helemaal kickuh. Na het openen komen er 4 stuks 200gr zware zwarte schijven naar boven (in dubbele binnenhoes notabene) inclusief een mooie beschrijving over LZ. Iedere buitenste binnenhoes (kan je het nog volgen) bevat prachtig zwart-wit fotomateriaal. Dit wordt feest voor oog en vooral oor.

De "Brothers In Arms" is al bijna net zo zwaar en betreft de uitvoering op zwaar 200gr dubbel-LP. Op de cover staat "Half speed mastered by Stan Ricker, Plating by R.T.I.". Ben heel benieuwd! Trouwens, ook de "Violator" versie op vinyl van Depeche Mode is recent volledig onder handen genomen om ook op 200gr te verschijnen.

Gelijk maar een Clearaudio Smart Matrix platenwasser besteld om ze eerst maar eens van hun "babyvet" te ontdoen (hahaha). Bovendien zijn de LP's die ik recent van een particulier heb overgenomen (zoals de Marillion collectie van het Fish era) nogal "vies en stoffig" en ook die kunnen dus een schoonmaakbeurt gebruiken.

Binnenkort komt ook nog de nieuwe Peter Gabriel op 2x200gr vinyl binnen (USA import) en nog een handjevol andere albums, zoals "Trans Europe Express" van Kraftwerk en "Around The Sun" van R.E.M.

Zo langzamerhand staan er dan een kleine 20 LP's, waarvan het merendeel nieuwe audiofiele persingen. Nu maar afwachten tot de draaitafel wordt geleverd (nog circa 3-5 weken)!!!!
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

gruiter

Zo, jij bent goed bezig. Straks lekker genieten van je aanwinsten!

pburmie

Quote from: gruiter on June  1, 2007, 03:36:44
Zo, jij bent goed bezig. Straks lekker genieten van je aanwinsten!

Dat heb je helemaal goed! Het aftellen is dan ook begonnen. De juiste kabel om de phono amp met mijn Burmester te verbinden is inmiddels ook besteld en de keus is een Siltech SQ88 geworden. Staat mijns inziens wel in verhouding tot de draaitafel/arm/element en de Clearaudio Smart Phono amp. Zodra de Transrotor binnen is en de eerste harmonischen de electrostaatpanelen verlaten, zal ik jullie laten weten hoe het klinkt.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

molle

Quote from: pburmie on June  1, 2007, 22:04:45
Dat heb je helemaal goed! Het aftellen is dan ook begonnen. De juiste kabel om de phono amp met mijn Burmester te verbinden is inmiddels ook besteld en de keus is een Siltech SQ88 geworden. Staat mijns inziens wel in verhouding tot de draaitafel/arm/element en de Clearaudio Smart Phono amp. Zodra de Transrotor binnen is en de eerste harmonischen de electrostaatpanelen verlaten, zal ik jullie laten weten hoe het klinkt.


Ben benieuwd 8) Feli met de aankoop maar weer ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Roeland22

Gisteren in de Record Collector gaan 'shoppen'  ;D De oogst:

Dire Straits - Brothers in Arms

Fleetwood Mac - Rumours

Glen Miller Revival (3LP-box)

Pixies - Surfer Rosa

Talking Heads - Remain in Light

Ella Fitzgerald/Nat King Cole (ene kant Ella, andere Nat)

Dinah Washington/Brooke Benton - Two of us

Jacques Brel - Jacques Brel

Frank Sinatra sings Cole Porter

Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

stefan_82

Weet er soms iemand in het Gentse platenwinkels zijn (buiten de Music Mania die gestopt zou zijn) en in het Antwerpse?

groeten, Stefan
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Roeland22

Gent: Vinylla, Vinyl Kitchen, Kiekeboe, De Kaft
Antwerpen: Record Collector, Chelsea, Vinyl

There you go :)

Als je in Gent gaat shoppen, wil ik je altijd wel 'begeleiden'  :P Stuur dan maar een PM of zo :)
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

stoffels

Donald Fagen - The Nightfly
Simple Minds  - Sparkle in the Rain

ik blijf maar hangen in die eighties

stefan_82

Quote from: Roeland22 on June  2, 2007, 12:57:45
Gent: Vinylla, Vinyl Kitchen, Kiekeboe, De Kaft
Antwerpen: Record Collector, Chelsea, Vinyl

There you go :)

Als je in Gent gaat shoppen, wil ik je altijd wel 'begeleiden'  :P Stuur dan maar een PM of zo :)

alvast bedankt...maar dit  zal alvast voor na de EXAMENS ??? zijn
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

stefan_82

Quote from: Roeland22 on June  2, 2007, 12:57:45
Gent: Vinylla, Vinyl Kitchen, Kiekeboe, De Kaft
Antwerpen: Record Collector, Chelsea, Vinyl

There you go :)

Als je in Gent gaat shoppen, wil ik je altijd wel 'begeleiden'  :P Stuur dan maar een PM of zo :)

IK zie hier net dat de Record Collector 300m van mijn kot is :D
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Roeland22

Quote from: stefan_82 on June  2, 2007, 15:21:23
IK zie hier net dat de Record Collector 300m van mijn kot is :D

En das meteen de grootste die je maar kan bedenken... Ben er gisteren nog geweest, echt onvoorstelbaar vol met vinyl gepropt.. En dan dat rommelkot, allemaal aan 1€ en dan nog dikwijls (near) mint  O0
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

stefan_82

mss nog een beetje off-topic..
maar wat is het nut van vinyl verticaal te bewaren en niet gewoon te stapelen buiten het feit dat verticaal bewaren handiger is.

groeten, s.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Moony

Als je veel platen gaat stapelen wordt het een aardig gewicht met als gevolg dat met name de onderste platen veel te verduren krijgen en dus krom kunnen trekken. Ook de hoezen kunnen makkelijk beschadigen trouwens.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

stefan_82

Quote from: Moony on June  2, 2007, 18:49:22
Als je veel platen gaat stapelen wordt het een aardig gewicht met als gevolg dat met name de onderste platen veel te verduren krijgen en dus krom kunnen trekken. Ook de hoezen kunnen makkelijk beschadigen trouwens.

dicht bij de verwarming zetten is ook nie goed vermoed ik?   ben een plaatsje aan het kiezen om mijn plantenbak te zetten..en aan de verwarming zou het net perfect passen :-\
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

stefan_82

Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

stoffels

Quote from: stefan_82 on June  2, 2007, 15:21:23
IK zie hier net dat de Record Collector 300m van mijn kot is :D

waar is dat juist, ik heb nog nooit van die zaak gehoord ?

stefan_82

#293
Quote from: stoffels on June  2, 2007, 19:10:16
waar is dat juist, ik heb nog nooit van die zaak gehoord ?

Lange Koepoortstraat.... in de buurt van einde  Meir--St Katelijne Vest (waar je audiofan en hificorner hebt) die overgaat in Minderbroedersrui en daar ergens een zijstraat naar links
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Moony

Quote from: stefan_82 on June  2, 2007, 19:09:14
dicht bij de verwarming zetten is ook nie goed vermoed ik?   ben een plaatsje aan het kiezen om mijn plantenbak te zetten..en aan de verwarming zou het net perfect passen :-\

Als die verwarming in de winter gebruikt wordt zou ik dat zeker niet doen.
De platen kunnen makkelijk krom trekken of bol gaan staan.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

stoffels

Quote from: stefan_82 on June  2, 2007, 20:02:57
Lange Koepoortstraat.... in de buurt van einde  Meir--St Katelijne Vest (waar je audiofan en hificorner hebt) die overgaat in Minderbroedersrui en daar ergens een zijstraat naar links

ok thanks, die ga ik volgende week eens bezoeken.

pburmie

#296
Vanavond op bezoek geweest bij iemand die zijn hele jaren 70-80 LP collectie van ruim 300 stuks van de hand wilde doen. Dit kontakt was via Marktplaats tot stand gekomen. Aangezien het maar een kwartiertje rijden was voor mij ben ik langs gegaan. Eigenlijk zonder verwachting, want "het zal wel weer zo'n verzameling schroot zijn dat zich door geen naald meer fatsoenlijk laat aftasten", was mijn gedachte.

Het was direct erg gezellig en we hadden meteen een soort "klik". Kan het niet uitleggen, maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel. Eerst koffie gedronken enzo en toen toch maar eens de collectie gaan bekijken. Die stond boven op zolder. Allemachtig, deze man heeft een collectie die naadloos aansluit bij mijn muzieksmaak en waarvan ik heel wat titels op CD (inmiddels harddisk) heb. Maar, aangezien ik onlangs heb besloten om mijn oude liefde (vinyl) weer nieuw leven in te blazen is het natuurlijk feest om daarvan ook een vinyl versie te hebben. Iedere LP die ik uit de binnenhoes haalde was perfect. Geen krasje of andere eigenaardigheden te bespeuren. Uiteraard een beetje stoffig hier en daar, maar that's it. Dat smaakte naar meer. Ik heb in totaal willekeurig zo'n 40-50 LP's bekeken en ze waren allemaal MINT MINT MINT en nog eens MINT MINT MINT. Genesis, Steve Hackett, Mike Rutherford, Manfred Mann, Uriah Heep, U2, Camel, Alan Parsons, Wings, John Watts, Yardbirds, Yes, Rush, Fleetwood Mac, Mike Oldfield, Kansas, Bad Company, Deep Purple, Depeche Mode en zo kan ik nog wel even doorgaan. Een kompleet walhalla en ook nog eens in zo'n perfecte staat. En dat alles voor € 1,= per LP. Ik kon het niet nalaten en heb ze allemaal meegenomen. Het zijn er geloof ik zo'n 320.
Zojuist thuis nog eens 40 andere LP's bekeken en ook deze wederom MINT MINT en nog eens MINT. Tjonge, wat een geluk.
Dat moest ik even met jullie delen. Dus ik heb er niet 1 aangeschaft maar meteen 320 of zoiets. Helemaal goed!
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Alco

Jeetje pburmie, da's inderdaad nog eens mazzel hebben zeg!!
Mooi, dat 't ook vrijwel allemaal je smaak is. :)

Nou kun je weer een tijdje vooruit. 8)
Als mij zoiets zou overkomen zou 't reden genoeg zijn om ook alsnog weer een mooie draaitafel aan te schaffen.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

pburmie

Quote from: Alco on June  7, 2007, 06:56:58Als mij zoiets zou overkomen zou 't reden genoeg zijn om ook alsnog weer een mooie draaitafel aan te schaffen.

Tja, schot in de roos waarschijnlijk, puur mazzel, geen idee. Ben er uiteraard superblij mee. Ik heb ze nageteld en het zijn er zelfs 349 bij elkaar. Zo nu en dan alvast per setje door de platenwasser en ze glimmen weer als nooit tevoren. Volgens mij zijn er heel wat titels bij die zo te zien nooit zijn gedraaid of misschien maar één keer. Laat nou die Transrotor maar komen (besteld maar duurt nog even).
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

advr

Quote from: pburmie on June  7, 2007, 09:07:43
Tja, schot in de roos waarschijnlijk, puur mazzel, geen idee. Ben er uiteraard superblij mee. Ik heb ze nageteld en het zijn er zelfs 349 bij elkaar. Zo nu en dan alvast per setje door de platenwasser en ze glimmen weer als nooit tevoren. Volgens mij zijn er heel wat titels bij die zo te zien nooit zijn gedraaid of misschien maar één keer. Laat nou die Transrotor maar komen (besteld maar duurt nog even).

daar word ik wel heel jaloers op.... dit kom je nog maar zelden tegen ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster