Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W

Hier zitten dus echt gave platen bij!!! Heb er al een paar onder de naald gehad!

advr

Quote from: WyGo on May 16, 2007, 20:59:15
Hier zitten dus echt gave platen bij!!! Heb er al een paar onder de naald gehad!
kom je daar nog de komende dagen? O0

ik had je een mail gestuurd ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

oud_account_1

Quote from: WyGo on May 16, 2007, 10:45:17
Een tip voor mensen die in de buurt van Tilburg komen:

Ik stapte gisteren bij Tommy binnen, dat is een platenzaak in Tilburg die opgedoekt word. Alle Lp's zijn daar 1 euro/stuk. Ik heb er in totaal 47 meegenomen. Ik zal vanavond wel even 'n lijstje posten.

Nieuwe cd's zijn maximaal 5 euro/stuk.

Mvg,
Wybrand


Weet jij toevallig of ze vrijdag open zijn?
Ik heb vrijdag vrij en kan nog wel wat vinyl gebruiken O0
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

molle

Spijtig dat het te ver weg is voor mij :'(
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

W

Quote from: advr on May 16, 2007, 21:09:17
kom je daar nog de komende dagen? O0

ik had je een mail gestuurd ;D ;D

Inmiddels een Pm reactie, volgende week kom ik er weer voor 't eerst.


Quote from: squadra on May 16, 2007, 21:13:18
Weet jij toevallig of ze vrijdag open zijn?
Ik heb vrijdag vrij en kan nog wel wat vinyl gebruiken O0

Volgens mij is vrijdag geen feestdag en zijn ze dus gewoon open, daar zou ik zelf in ieder geval wel van uit gaan!

have fun!

Wybrand

Moony

#255
Ik stond vandaag op het punt om even naar Tommy in Tilburg te rijden maar heb het niet gedaan omdat ik elders las dat de uitverkoop al loopt vanaf begin april. Ik ben bang dat alle leuke platen er al uit zijn, alhoewel er in het lijstje van WyGo wel wat leuke titels staan.

@WyGo: heb je een schatting hoeveel platen er ongeveer nog staan? En staat er veel rock/pop? Evt ga ik toch morgen even met mijn vader kijken, hij had er ook wel oren naar mits er voldoende rock tussen staat. Wij hebben beiden nl absoluut geen interesse in "Alle 13 goed" titels en klassiek/kerk/orgel/kerst.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

W

Quote from: Moony on May 18, 2007, 19:54:05
Ik stond vandaag op het punt om even naar Tommy in Tilburg te rijden maar heb het niet gedaan omdat ik elders las dat de uitverkoop al loopt vanaf begin april. Ik ben bang dat alle leuke platen er al uit zijn, alhoewel er in het lijstje van WyGo wel wat leuke titels staan.

@WyGo: heb je een schatting hoeveel platen er ongeveer nog staan? En staat er veel rock/pop? Evt ga ik toch morgen even met mijn vader kijken, hij had er ook wel oren naar mits er voldoende rock tussen staat. Wij hebben beiden nl absoluut geen interesse in "Alle 13 goed" titels en klassiek/kerk/orgel/kerst.

Moony,

Toen ik daar weg ging had ik maar een fractie meegenomen van wat er allemaal nog was. Er zat alleen een hele hoop onbekend spul tussen(voor mij, dus dat zegt niet zoveel ;)). Er stond nog wel 30 - 35 keer zoveel als ik mee had, een schatting brengt me dan op ongeveer 1500 a 2000 platen. Binnenkort komt er waarschijnlijk nog wel wat te koop te staan van de platen die ik nu heb gekocht, ik vind ze niet allemaal leuk moet ik zeggen. Tegen die tijd laat ik dat nog wel even weten!

Wybrand

Moony

Bedankt voor je antwoord Wybrand, ik zal het even met mijn vader overleggen of het de moeite waard is, het is voor ons toch een eindje rijden.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

oud_account_1

Quote from: Moony on May 18, 2007, 21:05:13
Bedankt voor je antwoord Wybrand, ik zal het even met mijn vader overleggen of het de moeite waard is, het is voor ons toch een eindje rijden.
Ik ben vanmiddag geweest en denk niet dat het de moeite is, ik had me bij nader inzien de moeite kunnen besparen...
Er waren helemaal geen nieuwe platen meer :-\
De uitverkoop loopt al een paar weken en al het leuke is er al tussenuit.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Moony

Quote from: squadra on May 18, 2007, 22:44:02
Ik ben vanmiddag geweest en denk niet dat het de moeite is, ik had me bij nader inzien de moeite kunnen besparen...
Er waren helemaal geen nieuwe platen meer :-\
De uitverkoop loopt al een paar weken en al het leuke is er al tussenuit.
Daar waren wij ook al bang voor en we zijn dus niet geweest.

Wel hebben we net bij een soort van kringloopwinkel even uit het -nog niet uitgezochte- magazijn de eerste keus gehad en daar een mooi stapeltje vinyl kunnen scoren.
Oa. wat platen van The Cure, Camel, The Stones, Pink Floyd, Mike Oldfield, eva.  8)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Roeland22

Net de nieuwe van Dinosaur Jr gekocht :)

Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Kwabbernoot

Ah Dinosaur Jr.
Is dat nog wat of is het gewoon terug naar toen en meer van hetzelfde?

Groeten...

Roeland22

Het is een voortzetting op de laatste plaat met Lou Barlow. Dus eigenlijk terug de eerste goede plaat sinds 1988 (John Mascis alleen trok op niet veel vind ik persoonlijk). Ben ze nu net aan het beluisteren en het is echt een steengoede plaat. Terug het originele Dinosaur Jr geluid en het speelplezier spuit er gewoon vanaf. Lekker veel distortion en Barlow zijn vette bas maken het helemaal af. Wereldplaat!

Je kan ze trouwens quasi helemaal voorbeluisteren op de officiële site: http://www.dinosaurjr.com/
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Kwabbernoot

Bedankt voor de info. Ik zal de links eens checken.  8)

grendel

Eergisteren deze 3 lp`s gekocht in een kringloop winkel :D

Jethro Tull--Benefit

Eric Clapton--461 Ocean Boulevard

Kitaro--Silver Cloud

Groetjes grendel
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

papa wes

Discover Bastos 2, 6, 7
Dixieland greatest hits played by The Dukes of Dixieland
Belgian Hits
Belgian Hits '86
Amor de mis amores
Chris Rea  Dancing With Strangers
Miel Cools (kleinkunst)
Miel Cools    Houden van
Janis Ian   Night Rains
Louis Neefs   Nooit zonder jou
Synthesiser Greatest
Herman Van Veen   Carré/Amsterdam
Herman Van Veen   Alles
Curcio/ I giganti del JAZZ 14,17
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

Roeland22

Vrijdag gaan halen:

- Modest Mouse: Dead before the ship even sank

- Wilco: Sky Blue Sky (met de CD er gratis bij!)
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

pburmie

Gisteren een aantal audiofiele vinyl exemplaren op 180/200gr ontvangen zoals: The Beatles - Love ; Sarah McLachlan - Afterglow ; Venice - Amsterdam ; Pink Floyd - Echoes ; Neil Young - Prarie Wind ; Led Zeppelin - The BBC Sessions ; Dire Straits - Brothers In Arms (Limited Edition op dubbel LP) ; Depeche Mode - Music For The Masses.
Via Marktplaats een aantal titels gekocht zoals alle Marillion LP's uit het Fish tijdperk en een aantal Fleetwood Mac's (waaronder Rumours). Voorts nog in contact met iemand die zijn hele jaren 70-80 collectie in één koop kwijt wil.

Peter
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

pburmie

Quote from: Kef-mania on May 28, 2007, 18:51:21
complimenten voor uw smaak!

Thanks, maar u mag gerust je tegen me schrijven hoor! No problemo!
By the way, heb ik hier met een mede forum lid te doen wiens smaak grote overeenkomsten vertoond met de titels die ik net heb opgesomd? Das altijd leuk natuurlijk!

Peter
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

pburmie

Quote from: Kef-mania on May 28, 2007, 19:01:21
Brr ja zeker  ;)

Das mooi  :).
Helaas kan ik mijn nieuwe aanwinsten nog niet beluisteren. Afgelopen donderdag heb ik een nieuwe Transrotor draaitafel besteld en de levertijd bedraagt 4-6 weken. Een oude liefde bloeit na bijna 20 jaar weer op, namelijk het draaien van vinyl. Jammer genoeg is mijn gehele LP collectie van weleer gedurende mijn scheiding verloren gegaan, waardoor ik eigenlijk helemaal opnieuw moet beginnen. Maar gelukkig wordt er veel nieuw materiaal op vinyl geperst en wordt er ook oud materiaal opnieuw uitgebracht op vinyl. Voorts is er op de veilingsites ook genoeg te vinden.
Al mijn CD's (circa 1500) draai ik al bijna 2 jaar uitsluitend vanaf harddisk in FLAC formaat via een Sonos player, Stello DA220MKII externe DAC en mijn Burmester. Lekker makkelijik met de remote met ingebouwd kleurendisplay en een kwaliteit die absoluut niet onderdoet voor menig topklasse CD speler.
Maar, nu de kids wat groter zijn wil ik toch ook weer van vinyl kunnen gaan genieten, waar ik me erg op verheug.

Peter
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

LexiconLogan

Zonde(het eerste deel)

Fantastisch (het tweede deel), erg aanstekelijk. Hoop dat je alles snel weer helemaal optimaal hebt en geniet er van maar dat moet zeker lukken als ik het zo hoor!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

pburmie

#273
Quote from: Kef-mania on May 28, 2007, 19:16:25
Fantastisch (het tweede deel), erg aanstekelijk. Hoop dat je alles snel weer helemaal optimaal hebt en geniet er van maar dat moet zeker lukken als ik het zo hoor!

Dat gaat ook helemaal goed komen, al was het alleen al om die verbaasde koppies van mijn jongste kids (6 en 8 jaar) bij het aanschouwen van zo'n mysterieuze zwarte schijf met van die groeven erin waar dan opeens muziek uitkomt. "Pap, is dat een nieuwe grotere CD?" hoor ik één van hun al vragen. Geweldig!
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Alco

#274
QuoteJammer genoeg is mijn gehele LP collectie van weleer gedurende mijn scheiding verloren gegaan, waardoor ik eigenlijk helemaal opnieuw moet beginnen.

Jemig Peter,...dat is zonde zeg!  Ik weet niet hoe groot de collectie was, maar 't blijft zonde, aangezien sommige albums vaak moeilijk terug te vinden zijn.

QuoteMaar gelukkig wordt er veel nieuw materiaal op vinyl geperst en wordt er ook oud materiaal opnieuw uitgebracht op vinyl

Vind je ?   ik vind 't nogal tegenvallen, en de prijzen zijn vaak ook nogal fors...
2,3 tot soms wel 4x de prijs van 't zelfde album op CD is geen zeldzame uitzondering, heb ik helaas ontdekt.
Ik zit zelf ook nog weleens in dubio...wel/niet de analoge wereld weer in te stappen.
Tot voor een paar jaar geleden was er jaarlijks wel 1 a 2 keer een LP/CD beurs in mijn woonplaats in Van der Valk, of de Martinihal in Groningen, maar ondanks de vinyl-revival heb ik die al geruime tijd niet meer meegemaakt. ???

Btw,....die nieuwe Transrotor...mooooooooi ! :-* :)

Mvg,
Alco

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)