Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

#50
Hoi Harry,

Dan doen we het gewoon in dit topic.

Ik koop regelmatig bij
http://home.tiscali.nl/ricksrecords/ (Rick's Records in Alphen a/d Rijn)
www.Elusivedisc.com
www.hifidelitydiscs.nl
www.dacapo.de
e-bay

en nooit eigenlijk in platen zaken omdat die te ver uit de buurt liggen :P

Voor de rest gewoon als ik ergens een plaat zie op internet koop ik die gewoon. :o

Ad.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Edtbonep

#51
Ehhhh, effe denken hoor, dat was toch zo'n 20 jaar geleden....
Volgens mij was dat Rumours van Fleetwood Mac met dat geweldige nummer Songbird.... :P

Kan ook Fleetwood Mac zijn geweest....

Hier staat Landslide op, ook zo'n prachtig nummer gezongen door Stevie Nicks, toen was haar stem nog mooi....
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

advr



Lanslide, een van de beste nummers van hun. Prachtig gezongen ook ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

www.velvetmusic.nl heeft ook platen. Voor cd's is het gratis verzenden en achteraf betalen dmv acceptgiro. Ideaal!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: FrankB on August  2, 2006, 10:28:07
www.velvetmusic.nl heeft ook platen. Voor cd's is het gratis verzenden en achteraf betalen dmv acceptgiro. Ideaal!

je hebt weer eens gelijk Frank ;D

zal daar ook eens op rondneuzen. misschien iets uitzoeken voor  mijn verjaardag. ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

B-art

#55
laatste lp van daniel lanois vorige week bij elpee:

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

blacklotus

Deze hebt ik gekocht bij de lokale kringloopwinkel bij mij in de buurt en ze zijn in hele goede staat .
Dus de buren worden vanavond getrakteerd op de Dire Straits.

Mvag B.L
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

advr

Quote from: blacklotus on August 11, 2006, 19:45:34
Deze hebt ik gekocht bij de lokale kringloopwinkel bij mij in de buurt en ze zijn in hele goede staat .
Dus de buren worden vanavond getrakteerd op de Dire Straits.

Mvag B.L
nice, ze behoren tot de beste van de DireStraits vind ik ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#58
alvast voor mijn verjaardag besteld :o

Louis Armstrong plays W.C. Hands
op 180grams vinyl en een re-release gemaakt a.d.h.v. de originele tapes ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

3 Klassieke LP's gekocht voor €3 in Berlijn.

Een verzamelaar met werken van o.a. Vivaldi, Haydn e.a. door Academy St. Martin in The Field (Mariner) van Decca en twee Direct Metal Masters, eentje met de Vuurvogel van Strawinsky en de ander, die weet ik even niet meer, wel mooi... ;D

advr

Quote from: garmtz on August 25, 2006, 18:21:12
3 Klassieke LP's gekocht voor €3 in Berlijn.

Een verzamelaar met werken van o.a. Vivaldi, Haydn e.a. door Academy St. Martin in The Field (Mariner) van Decca en twee Direct Metal Masters, eentje met de Vuurvogel van Strawinsky en de ander, die weet ik even niet meer, wel mooi... ;D

het kan nog steeds ;D echter wordt het steeds moeilijker voor weinig geld mooie dingen te vinden, dat wordt rommelmarkten aflopen :o
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

WickedGame

Laatste LP aanwinsten:

- Sarah Mclachlan Remixed Vinyl (2x 180gr Vinyl)
- St Germain - Tourist

Ik ben nogal into dance vinyls en alles wat daar mee van doen heeft maar waar halen jullie je dance albums op vinyl? De singles zijn vaak wel makkelijk te vinden, maar album versies zijn verrekte moeilijk. Dus graag tips :)

B-art

#62
Valt het jullie ook op dat de kwaliteit van nieuwe lp's vaak niet om naar huis te schrijven is? Ik heb vrijdag twee lp's gekocht. Een van jack johnson: krom, randen rafelig en een van Bettye LaVette: twee ondefineerbare bubbels erin en een te klein gat in het midden. Ik haal ze er voortaan eerst maar uit voordat ik ze koop.

@WickedGame:

Zie: http://www.dejongensvanhemmes.nl/. Dit is een kleine zaak in de Steentilstraat van Groningen en hebben best veel vinyl. Ik zie er veel dj's rondlopen. Ze hebben ruime keus in dance.


Bart
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

advr



ik moet zeggen dat ik niet zo maar lp's koop maar toch vaak 180gr van de bekende labels. de kwalitiet is een heel enkele keer niet goed maar dan krijg ik of en nieuw exemplaar of ik mag een andere uitzoeken. Maar het komt wel voor. :o

vaak zijn de  lp's onder de 20 euro van mindere kwaliteit ::)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

B-art

Dat idee heb ik ook. Dan maar wat meer betalen. De lp's die ik via high fidelitydiscs/velvetmusic heb besteld zijn overigens wel altijd goed. Hier zit blijkbaar een betere kwaliteitscontrole op.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

advr

Quote from: B-art on August 28, 2006, 18:40:03
Dat idee heb ik ook. Dan maar wat meer betalen. De lp's die ik via high fidelitydiscs/velvetmusic heb besteld zijn overigens wel altijd goed. Hier zit blijkbaar een betere kwaliteitscontrole op.

inderdaad, gewoon bij de bekende adressen bestellen, ze zijn duurder maar de after sales is ook zeer goed 8)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#66
voor mijn verjaardag "gekregen"

Speciaal voor mijn dochter de roze lp van Madonna natuurlijk (die is echt ontzettend roze :o :o)
en een meer "verantwoorde" plaat de nieuwe van Kari Bremnes, Over en Bi.

Gisteren  binnengekomen maar nog niet kunnen beluisteren. 8) 8)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

molle

#67
Ok. Daar gaan we dan ;D

-Roxy Music - Avalon
-Roxy Music - The Atlantic Years 1973-1980
-Nina Simone- Music for the Millions
-The Police - Regatta de Blanc
-The Police - zenyatta Mondatta
-The Alan Parsons Project - Eye in the Sky
-The Alan Parsons Project - Ammonia Avenue
-Eric Clapton - 461 Ocean Boulevard
-Lenny Kravitz - Mama Said
-Pink Floyd - Atom Heard Mother
-Pink Floyd - The Wall
-Pink Floyd - A Momentary lapse of Reason
-Kate Bush - The Kick Inside
-Kate Bush - Never for Ever
-Kate Bush - Hounds of Love
-Prince - Sign of the Times
-Prince - The Revolution
-Dire Straits - Brothers in Arms
-Fleetwood Mac - Tango in the Night
-Vangelis - Best Off
-Kiss - Double Platinum
-Queen - The Miracle
-David Bowie - Best Off
-AC/DC - Fot Those About to Rock
-Bob Marley and The Wailers - The Collection
-The Rolling Stones - ?  ??? 8)
-The Rolling Stones - Trough the pas Darkly

En dan nog een beetje van alles  ;D

- American Jazz en Blues History - 10 LP in het doosje en teveel om op te noemen ;)
- The Band - The Last Walt - Ook 3 LP's en teveel zangers om p te noemen.

Dus heb genoeg beginstof om terug te luisteren naar vinyl ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on September  6, 2006, 07:09:37
voor mijn verjaardag "gekregen"

Speciaal voor mijn dochter de roze lp van Madonna natuurlijk (die is echt ontzettend roze :o :o)
en een meer "verantwoorde" plaat de nieuwe van Kari Bremnes, Over en Bi.

Gisteren  binnengekomen maar nog niet kunnen beluisteren. 8) 8)

Die Madonna heb ik ook!!!!
Mijn absolute favoriet op mijn set.
Als er bezoek is en deze heeft mijn set nog nooit beluisterd, dan trakteer ik altijd op een plaatje...
Monden vallen open vanwege de kwaliteit en de muzikaliteit.
Een "digitale" Plaat, die ontzettend danserig is. Top Ad!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Quote from: Peerless Monster on September 22, 2006, 11:00:03
Die Madonna heb ik ook!!!!
Mijn absolute favoriet op mijn set.
Als er bezoek is en deze heeft mijn set nog nooit beluisterd, dan trakteer ik altijd op een plaatje...
Monden vallen open vanwege de kwaliteit en de muzikaliteit.
Een "digitale" Plaat, die ontzettend danserig is. Top Ad!

ik moet zeggen de Madonna klinkt geweldig ;D ;D
veel beter als ik had verwacht, even goed schoon gemaakt en reeds een aantal keren gedraaid, inderdaad een plaatje om even op te zetten en even te laten horen wat een platenspelertje al niet kan ;D ;D

Inderdaad Een "digitale" Plaat, die ontzettend danserig is."" 8) 8)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

molle

#71
Quote from: advr on September 22, 2006, 14:44:35
ik moet zeggen de Madonna klinkt geweldig ;D ;D
veel beter als ik had verwacht, even goed schoon gemaakt en reeds een aantal keren gedraaid, inderdaad een plaatje om even op te zetten en even te laten horen wat een platenspelertje al niet kan ;D ;D

Inderdaad Een "digitale" Plaat, die ontzettend danserig is."" 8) 8)

Mooie plaat maar ken er priecies geen enkel nr van :-[

EDIT: Net even beluisterd op I-tunes en ken er dan toch wel een paar van ;D
        Hmm, dan toch aanschaffen ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#73

net besteld van het laatste verjaardags geld ;D ;D

Aimee Mann - Bachelor No2 (or the last remains of the dodo) MFSL 1-282



Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter