Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama

deze besteld

patsijb

deze op een locale platenbeurs

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Nosferatu

Joe Jackson - Body And Soul. 45rpm 2LP versie Intervention Records.
Erg mooie uitgave maar..... de SACD van Intervention Records is nog (een beetje) beter.  ::)

James Taylor - October Road. 2LP versie van Analog Spark.
Wat valt hierover te zeggen, klinkt nog 'levendiger' dan de, ook meer dan prima klinkende, CD uitgave.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Bama

Jeugdsentiment ;)

vergeerr72

De volgende batch Flower Kings reissues

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

B-art

Eefje de Visser - Nachtlicht
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Mediator

Quote from: Faxe on August 23, 2022, 22:30:52
Laatste 3 aanwinsten



Die van Simply Red heb ik ook gekocht te samen met misplaced childhood van Marillion en violator van Depeche Mode. Bol had een aanbieding drie halen, twee betalen dus maar meteen toegeslagen met die absurde prijzen van vinyl nu.

5061

#4208
George Michael (dubbel album 180 gram)
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Nosferatu

Simple Minds - New Gold Dream
George Michael - Older. Transparent Green Vinyl.
Lou Reed - New York. Crystal Clear Vinyl.

Simple Minds en George Michael klinken maar meuh.... niks bijzonders, zit weinig 'leven' in. Made in E.U., oost-Europa ? Vind 'Older' op CD behoorlijk beter klinken.
Lou Reed daarentegen, open, dynamisch. Made in Germany. Ligt het aan mij dat 'Made in E.U.' vaker minder goed klinkt dan een 'Made in Germany' of 'U.S.A.' persing ?  :lookaround:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Bama

Dat is een dure die George Michael, ik heb de gewone uitvoering besteld.

Mediator

Quote from: Nosferatu on October  1, 2022, 13:33:09
Simple Minds - New Gold Dream
George Michael - Older. Transparent Green Vinyl.
Lou Reed - New York. Crystal Clear Vinyl.

Simple Minds en George Michael klinken maar meuh.... niks bijzonders, zit weinig 'leven' in. Made in E.U., oost-Europa ? Vind 'Older' op CD behoorlijk beter klinken.
Lou Reed daarentegen, open, dynamisch. Made in Germany. Ligt het aan mij dat 'Made in E.U.' vaker minder goed klinkt dan een 'Made in Germany' of 'U.S.A.' persing ?  :lookaround:

Heb je die groene van George Michael besteld? Ik kies eigenlijk nooit voor gekleurd vinyl tenzij er niet anders is en ik hem persé wil hebben.

Rowdy


Nosferatu

#4213
Quote from: Mediator on October  1, 2022, 16:15:26
Heb je die groene van George Michael besteld? Ik kies eigenlijk nooit voor gekleurd vinyl tenzij er niet anders is en ik hem persé wil hebben.
Ik heb de transparant groene en de gewone zwarte.  ::) Beide klinken ze hetzelfde, hoor in ieder geen verschil. Soms wil ik de gekleurde versie ook, naast de reguliere zwarte. Wel een beetje afhankelijk van prijs(verschil). Tja, sla soms wel eens een beetje (understatement) door, Steven Wilson's The Future Bites, slechts 4 verschillende versies in bezit.  :D

/edit/ zie dat er 4 verschillende kleuren zijn ! Rood, wit, blauw, groen. En dan de vraagprijzen......250,- engelse pondjes voor een boxset met alle 4 kleuren ! En de groende voor 'slechts' € 75,- bij BOL ! :crazy: De mijne was € 39,95 dus m.i. nog acceptabel.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

graafie

#4214
Tja, welke lp heb ik als laatste gekocht....vandaag kreeg ik deze binnen:



Fear Inoculum van Tool.

Ik had er nog nooit van gehoord maar echt, wat is dit goed. Nummers van meer dan 10 minuten en na afloop van een nummer denk je nu al afgelopen?

Jammer dat hun lp's op vinyl en de cd's zo belachelijk duur zijn....

https://www.youtube.com/watch?v=q7DfQMPmJRI&list=PL_cf7UZNH0CbQ3KzppCp8Q0Npt3lT1vnW

minplus

Quote from: Nosferatu on October  1, 2022, 16:52:24
Ik heb de transparant groene en de gewone zwarte.  ::) Beide klinken ze hetzelfde, hoor in ieder geen verschil. Soms wil ik de gekleurde versie ook, naast de reguliere zwarte. Wel een beetje afhankelijk van prijs(verschil). Tja, sla soms wel eens een beetje (understatement) door, Steven Wilson's The Future Bites, slechts 4 verschillende versies in bezit.  :D

/edit/ zie dat er 4 verschillende kleuren zijn ! Rood, wit, blauw, groen. En dan de vraagprijzen......250,- engelse pondjes voor een boxset met alle 4 kleuren ! En de groende voor 'slechts' € 75,- bij BOL ! :crazy: De mijne was € 39,95 dus m.i. nog acceptabel.

Voor mij maffe bedragen, hoewel ik in het verre verleden ook wel eens veel te veel betaald heb voor een speciale versie. Waarbij het niet een kwestie van kleur was.
Maar goed, misschien moet je het als een belegging zien.
Mijn laatste aanwinsten waren 8 gratis LP's en een stel voor 2 euro per stuk. In prima conditie.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

graafie

Vandaag een lp besteld van King Buffalo......niet normaal, zo goed.

https://www.youtube.com/watch?v=smARjKntxMw

wil

Twee klassiekers:

Donald Fagen: the Nightfly
UB40: Signing Off

wil


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

roeleken

Charlotte Adigery,  voor mij nu album van het jaar. Dit jaar gezien op de Lokerse feesten.

https://www.youtube.com/watch?v=12a6kC_lf-4

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

5061

#4220
Eva Cassidy, straks nog even bij Nessie langs gaan.

Nagekomen bericht :
Bij het op de Nessie leggen van de eerste lp zag ik het al, de plaat heeft bij het vullen van de hoes enkele flinke krassen opgelopen. Maar toch eerst even wassen en daarna proefdraaien.
In eerste aanleg een fijn geluid maaaar ... halfweg het eerste liedje begint het gedonder. Niet om aan te horen, die gaat terug naar jpc.de. Klacht ingediend. Helaas pindakaas.

Via Discogs is nog een mooie klassieke lp onderweg uit Turkije nog even geduld hebben.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

remco320

Tim Knol - Lightyears Better

Een van mijn favoriete songwriters heeft met deze nieuwe plaat zijn levensverhaal uitgeschreven. Ook een apart boek verkrijgbaar (staat ook in de kast hier). Benieuwd hoe die combineert met de plaat.

Tamino - Sahar
Fijne singer songwriter uit België met buckley sound en veel Arabische invloeden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mediator

Quote from: 5061 on October 27, 2022, 10:46:13
Eva Cassidy, straks nog even bij Nessie langs gaan.

Nagekomen bericht :
Bij het op de Nessie leggen van de eerste lp zag ik het al, de plaat heeft bij het vullen van de hoes enkele flinke krassen opgelopen. Maar toch eerst even wassen en daarna proefdraaien.
In eerste aanleg een fijn geluid maaaar ... halfweg het eerste liedje begint het gedonder. Niet om aan te horen, die gaat terug naar jpc.de. Klacht ingediend. Helaas pindakaas.

Via Discogs is nog een mooie klassieke lp onderweg uit Turkije nog even geduld hebben.

Een nieuwe plaat gekocht en je krijgt hem niet retour? Ik bestel ook wel eens wat bij jpc maar als het zo moet ga ik liever naar een ander. LP van the Eagles zat ooit een witte substantie in het vinyl en die heb ik moeiteloos kunnen ruilen bij vinylvinyl. Het is niet dat LP's goedkoop zijn tegenwoordig hè

5061

Heb meteen bij jpc.de een klacht ingediend en reactie gekregen dat ik even mag wachten omdat ze het druk hebben.
Als het gelang gaat duren heb ik er mijn laatste lp gekocht. Er is niet veel voor nodig om te laten weten dat ze de lp om gaan wisselen. Zal nog even wachten.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

eddy135

Quote from: 5061 on October 29, 2022, 10:51:09
Heb meteen bij jpc.de een klacht ingediend en reactie gekregen dat ik even mag wachten omdat ze het druk hebben.
Als het gelang gaat duren heb ik er mijn laatste lp gekocht. Er is niet veel voor nodig om te laten weten dat ze de lp om gaan wisselen. Zal nog even wachten.
Voorlopig gaan we daar dus allemaal niks meer kopen!  :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN