Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

remco320

Twee platen van Johan Borger gekocht, Bertolf speelt bij hem mee op lapsteel. En de platen zijn DMM / 24 bit master direct op vinyl gegroefd. Een bijzonder mooie kwaliteit. Helaas sinds 2013 niets meer uitgebracht, maar wie weet..


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Markvandiepen

Bij Amazon hebben ze vaak voordelige lp's, scheelt vaak veel bij bol.com

Bama

Gisteren deze binnen gekregen

Markvandiepen


Bama


B-art

Omdat de oude veel te veel krassen heeft en niet meer klinkt deze opnieuw gekocht bij jpc.de
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Bama

En deze 3 nog besteld, en een van de favoriete platen die mijn vader vroeger draaide gekocht :)

jazzy

Na de platen van mijn ouders, een goedkoop stapeltje diversen via Marktplaats en een enkele aanwinst uit de kringloop heb ik voor het eerst echt een paar albums gekocht die ik graag wilde hebben. Zie dit meer als de start van mijn eigen platencollectie.

Komen alle drie van een Ebay-verkoper, prijs was tussen de 10 en 15 euro per stuk. Zat een keurige plastic hoes om het hele album en de plaat in een frisse en schone binnenhoes, met de originele hoes netjes bijgevoegd. Geen krassen, amper stof en ze klinken zoals het hoort!

Bad was hét album uit mijn jeugd, ik ben van '75 dus dit was in de tijd waarvan de muziek een onuitwisbare indruk achterlaat. Er staat geen nummer op dit album dat ik niet fantastisch vind. Okay, behalve Speed Demon dan misschien. :) Face Value had ik op een cassettebandje in mijn Aiwa autoreverse walkman terwijl ik om 6 uur 's ochtends de Telegraaf rondbracht in Ermelo. Kan gerust zeggen dat ik alle nummers wel een paar keer gehoord heb. Brothers in Arms hoef ik niet toe te lichten denk ik.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

PatrickP

Quote from: jazzy on April 15, 2021, 13:58:02
Brothers in Arms hoef ik niet toe te lichten denk ik.
Juist wel! Er staan een aantal geweldige nummers op en een paar heel erg zo-zo nummers!...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

advr

#4035
Nieuwste van Sven
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

remco320

Quote from: advr on April 16, 2021, 20:17:04
Nieuwste van Sven

He tof! Hoe is die op vinyl? Heb het vandaag al een keer geluisterd via Spotify en twijfel over de aanschaf. Fan-tas-tische live act!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

advr

Quote from: remco320 on April 16, 2021, 20:24:49
He tof! Hoe is die op vinyl? Heb het vandaag al een keer geluisterd via Spotify en twijfel over de aanschaf. Fan-tas-tische live act!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Moet eerst nog even schoonmaken (morgen). Via Qobuz beluisterd. Heerlijk.

Vinyl zal best ook ok zin.[emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

fietser

Quote from: jazzy on April 15, 2021, 13:58:02
Na de platen van mijn ouders, een goedkoop stapeltje diversen via Marktplaats en een enkele aanwinst uit de kringloop heb ik voor het eerst echt een paar albums gekocht die ik graag wilde hebben. Zie dit meer als de start van mijn eigen platencollectie.

Komen alle drie van een Ebay-verkoper, prijs was tussen de 10 en 15 euro per stuk. Zat een keurige plastic hoes om het hele album en de plaat in een frisse en schone binnenhoes, met de originele hoes netjes bijgevoegd. Geen krassen, amper stof en ze klinken zoals het hoort!

Bad was hét album uit mijn jeugd, ik ben van '75 dus dit was in de tijd waarvan de muziek een onuitwisbare indruk achterlaat. Er staat geen nummer op dit album dat ik niet fantastisch vind. Okay, behalve Speed Demon dan misschien. :) Face Value had ik op een cassettebandje in mijn Aiwa autoreverse walkman terwijl ik om 6 uur 's ochtends de Telegraaf rondbracht in Ermelo. Kan gerust zeggen dat ik alle nummers wel een paar keer gehoord heb. Brothers in Arms hoef ik niet toe te lichten denk ik.

10 tot 15 euro voor deze LP's :sadlike: Zal mijn kast eens op gaan ruimen 8)
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Markvandiepen

#4039

fasteddie

Even gekeken maar dat scheelt zeker in de prijs...maar waarschijnlijk ook verschillende "pressings" of vergis ik me?

Jumping Jack

Voor recentere albums maakt dat niet uit, daar zijn vaak maar 1 of 2 verschillende uitgaven van.

Maar bij oudere, rechtenvrije albums moet je wel goed uitkijken. Er zijn heel veel obscure Europese labels die gewoon cd-transfers op vinyl zetten, met daarbovenop nog eens een beroerde lage kwaliteitsfoto op de hoes (Vinyl Lovers, Jazz Wax, DOL, Jazz Images, etc.). Soms klinken die platen gewoon goed hoor, maar ik vermijd ze toch liever...

Op amazon kun je normaal wel zien op welk label de lp is uitgegeven.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fasteddie

Kun je aangeven welke labels in het algemeen genomen goede kwaliteit leveren? Of is dat niet zo simpel te stellen?

Rowdy

Heb de 4LP-box Nightbird van Eva Cassidy besteld bij Amazon.

Rowdy

Heb de 4LP box van Eva Cassidy vandaag ontvangen.

fietser

Dat is een mooie box. Veel luisterplezier.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Markvandiepen

#4046
Red hot Chili Peppers - The Getaway (eerste persing 2016)

fietser

#4047
London Grammar - Californian soil
Youn Sun Nah - Lento
Youn Sun Nah - Voyage
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Bama

#4048
Quote from: fietser on April 25, 2021, 11:00:23
London Grammar - Californian soil



Vandaag ook binnen gekregen en deze besteld

Mokumer45

@ Bama: Is die Eagles - Live from the Forum ook op vinyl uitgebracht? Ik ken alleen de uitvoeringen alleen op CD, op CD plus DVD en CD plus BR (mijn aankoop).
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.