Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Graphtuner

ah die thad jones  :wub: :wub: :wub:
is moeilijk te vinden, ik kocht hem in duitsland voor de schappelijke 25 euro...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

En tis dan nog de Japanse persing die ik heb... Ook voor €25 bij The Vinyl Touch  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2


Pink Floyd: The Final Cut

Tuskegee Institute Choir: Spirituals

Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on February 11, 2013, 11:09:37
En tis dan nog de Japanse persing die ik heb... Ook voor €25 bij The Vinyl Touch  ;)

die kerel heeft wel wat he seg... kmoet dringend die zijn winkel eens bezoeken... maar dat is een slecht idee vrees ik voor mijn rekening :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Hij heeft een persoonlijke collectie van zo'n 10.000 lp's... Op de beurs was hij aan het praten met een man die in opdracht van erfgenamen een koper zocht voor een collectie van een 13.000 jazz-platen  :butbut:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

hoe krijg je dat in godsnaam zelf ooit beluisterd?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

JMHT

José James, no beginning no end. Vandaag aangeschaft bij Popeye in Alkmaar. Leuke platen en cd winkel, fantastische dubbel lp. Lekker laid back.
Marantz AV 8003; Marantz MM 8003; Marantz SA 11s3; Marantz BD 8002; Project RPM 9.1x; Project Tubebox SE 2; Synthesis Vertigo (buizenverst voor stereo); Dodocus Ubox; Dali Helicon 400 MK2; Driade 22.2; Klipsch sub; Hepta center

tajo


Dettingen Te Deum / Dettingen Anthem
Choir of Westminster Abbey / Simon Preston . The English Concert / Trevor Pinnock


Pachelbel: Canon and Gigue
The English Concert / Trevor Pinnock

tajo

#1458
Quote from: Graphtuner on February 11, 2013, 11:03:31
ah die thad jones  :wub: :wub: :wub:
is moeilijk te vinden, ik kocht hem in duitsland voor de schappelijke 25 euro...
Goeie vangst. Stapel promos is leuk.

Uit nieuwsgierigheid even op ebay gekeken wat Under the Pink - Pink Vinyl waard is; 100 tot 200.
Heb destijds een vrij normaal bedrag betaal, denk 25 á 40 (goeie oude gulden, niet Euro). Oh, en verkoop 'm niet :-)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mordante

Tweedehands op vinyl via discogs. Nu wachten tot de LP binnen is. Hopelijk is de LP in goede conditie.


Jumping Jack

#1461
Quote from: Mordante on March 12, 2013, 21:52:59
Tweedehands op vinyl via discogs. Nu wachten tot de LP binnen is. Hopelijk is de LP in goede conditie.



^ afbeelding komt er niet door...

OT:

Had ik, schande, nog niet op vinyl:





Besteld op 45toeren.nl...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

tajo


Bangles ‎– Walk Like An Egyptian (12" Single Extended Dance Mixes)

Gaeje


garmtz

Atoms for Peace - Amok (Deluxe Edition)

Kwabbernoot

Gisteren toevallig eens beluisterd op hun website. Ik was niet onder de indruk van dat ene nummer. Ik vond het een erg slap aftreksel van Thom Yorke's solowerk en dat vond ik al geen groot succes.

Deze was het:


Is het hele album een beetje zwak of valt het verder wel mee. Of wellicht ben ik wel klaar met deze muziek.

Groeten...

Mordante

Quote from: Jumping Jack on March 15, 2013, 09:09:31
^ afbeelding komt er niet door...

OT:

Had ik, schande, nog niet op vinyl:

Vreemd want ik zie het plaatje wel.

Het gaat om eine alpensinfonie door Karajan. Ik heb dit stuk laatst in het concertgebouw van Amsterdam gehoord en dat was best mooi dus ben ik opzoek gegaan naar de LP.

johnhifi

#1467
Quote from: Mordante on March 12, 2013, 21:52:59
Tweedehands op vinyl via discogs. Nu wachten tot de LP binnen is. Hopelijk is de LP in goede conditie.




Er ontbrak een teken in de url-code (vraag me niet hoe dat kan...) maar nu zou hij voor een ieder zichtbaar moeten zijn.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

garmtz

Bijna noodgedwongen wat albums gekocht waarvan ik de muziek fantastisch vind, maar de opnames op CD veel minder zijn dan op CD, vanwege totale 'brickwall' mastering. Even wat vergelijkingen:

Dead Can Dance    Anastasis [vinyl]    2012    DR11       
Dead Can Dance    Anastasis [CD]            2012    DR6       

Nick Cave & The Bad Seeds    Push The Sky Away [vinyl]: DR10    
Nick Cave & The Bad Seeds    Push The Sky Away [CD]: DR9  (o.k. verschil is niet heel groot...)

Depeche Mode    Delta Machine [vinyl]: DR10
Depeche Mode    Delta Machine [CD]: DR6

Dus weten jullie gelijk welke 3 LP's er zijn aangeschaft... :)

raindog

Apart, ik heb van de week ook die Nick Cave op LP binnen gekregen, en vond de kwaliteit nogal tegenvallen. Het klinkt wat rommeliger dan de CD.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

chansig

Tsja en die cd van Dead can Dance klinkt ook wel goed. Fritz de With heeft hem nog door zijn Marantz apparaat laten analyseren en die analyse was dus best wel oke.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

#1471
Quote from: chansig on March 24, 2013, 19:07:12
Tsja en die cd van Dead can Dance klinkt ook wel goed. Fritz de With heeft hem nog door zijn Marantz apparaat laten analyseren en die analyse was dus best wel oke.

Gr Hans
Hoezo o.k.??? Heb je wel eens een golfvorm gezien van een paar tracks? Compleet gebrickwalled! En wat heeft die goede man dan eigenlijk geanalyseerd en hoe precies?

garmtz

Quote from: raindog on March 24, 2013, 19:02:49
Apart, ik heb van de week ook die Nick Cave op LP binnen gekregen, en vond de kwaliteit nogal tegenvallen. Het klinkt wat rommeliger dan de CD.
we zullen het meemaken...

chansig

Quote from: garmtz on March 24, 2013, 20:06:52
Hoezo o.k.??? Heb je wel eens een golfvorm gezien van een paar tracks? Compleet gebrickwalled! En wat heeft die goede man dan eigenlijk geanalyseerd en hoe precies?

Hoe en wat dat weet ik niet. IK weet alleen het resultaat en dat was dat het best wel oke was.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gruiter

Ik heb alle drie de door Garmt genoemde albums op vinyl. Erg goede muziek en dito opnames.