Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MarcFR

Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

roeleken

#1376
the XX  Coexist:
eerste nummers goed, maar geloof dat ik het debuut toch sterker vind



the Rolling Stones, deze kon ik voor 19 euro niet laten liggen
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

ZIU9

Paolo Conte- Collezione. Duitse persing uit de BMG-Ariola fabrieken. Plaat uit 1988. Ondanks de leeftijd van de plaat klinkt hij fabuleus. Temeer de persing vrij zacht klinkt bovendien. Voor 2 euro bij de kringloop verworven. Klinkt mooier dan veel 180 grams persingen die ik hier heb. Who needs 180 gram........

ZIU9

JOE BONAMASSA - Driving towards the daylight.

Gloednieuw album van hem op Provogue PRD 7369 1 Made in EU....daar moeten we het mee doen.

Jumping Jack

'The greater good', van Stockfish records, gekocht op de new music beurs...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Quote from: jasjenl on October  1, 2012, 22:36:08
Vandaag de deluxe box van Muse - The 2nd Law binnengekregen, met het album op twee lp's. Puur voor de collectie, ik zal ze nooit draaien want ik heb net ook de 96khz/24bit flac versie binnengehaald. En ik heb geen platenspeler :)

Doodzonde.....

chansig

Nee...voor een paar honderd euro aan lp's bij iemand kopen en er na 2 maanden achter komen dat je ze nooit draait... ;D

Ik heb er wel eens over nagedacht om bepaalde lp's (picture lp's) puur voor de looks aan te schaffen...of omdat de hoes zo mooi is. Wie weet...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mordante

ISIS Oceanic (nee heeft niks te maken met DJ ISIS). Ik heb de LP tweede hands gekocht en eigenlijk is deze te duur. Heb er iets van 40-50€ voor betaald. Maar nieuw niet meer te koop en 2de hands ook niet vaak te koop.


ZIU9

@Chansig

Je hebt picture disks en picture disks. De enige die voor serieuze weergave in aanmerking komen zijn die welke bestaan uit twee lagen ( kant 1 en 2 ) helder vinyl waartussen een foto zit geperst. De andere, meest voorkomende want goedkoper te maken, bestaan uit een normale zwarte vinyl drager met aan weerszijden een afbeelding waaroverheen een dunne, in principe zeer slappe, transparante folie zit waarin de groef is geperst. Dit geeft een zeer onrustig oppervlak waarin de ingebakken rumble nadrukkelijk hoorbaar is. Leuk voor aan de muur, waardeloos op de draaitafel.

En wat hoezen betreft, een picture disk zit meestal in een glasheldere pvc hoes. Die hoes tast langzaam maar zeker de plaat aan vanwege de weekmakers in die zachte pvc hoes welke migreren naar het vinyl of de folie van de plaat.

En ja, platenhoezen zijn vaak ware documenten. Vooral oudere klassieke platen gaan vrijwel altijd vergezeld van geweldige documentatie en fotomateriaal van artiest en uitvoering.

Asphyxion

Wat metal binnen gehad van Gilead Media:

Mutilation Rites - Empyrean LP
Mutilation Rites - I Am Legion 12"
Bargest/False split LP

:headbanging:

ZIU9

DAVID GRAY - Draw the line. Prachtig dubbelalbum, nou ja, had allemaal makkelijk op één plaat gekund. Zeer slechte Amerikaanse persing. Opname prima, maar oppervlak zeer onrustig en spetterig. Eén kant bovendien excentrisch. Neem de cd, dus. Typisch voorbeeld van hoe het niét moet op 180 grams bar slecht vinyl. David Gray laat zich op dit album gelukkig van zijn beste kant zien. Hoogtepunt: "Full Steam", laatste nummer van het album, samen met Annie Lennox.

IHT Records Ltd. DWT 70109-1

Nosferatu

Dire Straits - Brothers In Arms, 180gr Music On Vinyl release. Leuk, m'n eerste 'loudness war' LP.  :wacko:
Geen idee wat er voor master is gebruikt maar ik heb het sterke vermoeden 1 van de vele door de jaren heen verprutste CD versies. De allereerste CD versie blijft de mooiste gevolgd door de 25th anniversary SACD. Jammer, heel jammer. Maar eens kijken bij Alex of die nog een 'oude' LP van deze heeft liggen ter vergelijking.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Paul Demo

Ondanks dat ik altijd sceptisch sta tegen zingende acteurs gisteren eerst maar een geluisterd naar het debut van Carice van Houten. En ik heb hem gekocht omdat ik hem echt de moeite waard vond.

ZIU9

Een aardig aantal platen aangeschaft vandaag te Rotterdam bij de Platenboef. Helaas waren de Amerikaanse weer de slechtste, en dan weer de dubbelalbums die makkelijk op 1 plaat hadden kunnen worden geperst. Dit zijn:

Kid Rock - Rock n Roll Jesus, Atlantic ST AT 290 556,  2007 spetterig, een kant excentrisch en hobbelig aan de rand. Opname daarentegen top, een 9.
Dave Matthews band - Away from the world, RCA 88725-43527-1SA,  2012 alweer een kant excentrisch en aan de rand zeer onrustig. Transparant vinyl, opname 8, mastering hier en daar matig.

Massive Attack - Protection, Circa Records 7243 8 39883 1 0, 1994 perfecte Engelse persing. Geremasterde opname, 9.
Massive Attack - Mezzanine, Circa Records 96077E,  1998 dubbelalbum, niets op aan te merken, opname 9.
Beach Boys - That's why God made the radio, Amerikaanse Capitol BC 79736, 2012 prima persing, opname 8.
Gino Vanelli - Big dreamers never sleep, Franse Dreyfus 830 900-1 (Phonogram),  1987 Dit album bewijst dat moderne persingen niks beter zijn dan oude. Schitterende opname op 120 grams perfect vinyl. 
     

Motivator

Ik heb dit WK op een platen- en cd beurs een LP van Fat Gadged "Gag" & Maxi single van Genesis "Land of confusion gekocht. In Belgie is de LP "Gag" blijkbaar zeer zeldzaam (verkoper vroeg er ook 15€ voor) dus niet getwijfeld.

Arieson

Donald Fagen - Sunken Condos  :music:



Alco

#1391
Deze middag naar de z.n. 'grote' LP/CD beurs in Assen geweest.
Zoals verwacht viel het aanbod weer behoorlijk tegen. (circa 6 kraampjes)

Ook was het aanbod (wederom) alles behalve divers te noemen.
De belangstelling voor het vinyl viel tegen. (zoals een verkoopster in onvervalst Haags accent al opmerkte:
"Assuh is gewoon geen plaatuhstad!" ;D

Maar toch... al kan ik er niks mee (geen draaitafel), toch begon 't weer te jeuken en kon ik 't niet nalaten...
Voor de schappelijke prijs van € 4,- p.s. hen ik deze LP's (in mint condition) mee genomen.

Suzanne Vega - Solitude Standing
INXS - Kick
Nits - Hat
Clannad - Magical ring
Al DiMeola, John McLaughlin, Paco DeLucia - Friday night in San Francisco

(voor het geval ik tzt alsnog weer de analoge weg insla) :lookaround:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Linx

#1392
 :withstupid:

Paul Demo


Paul1967

Talk Talk- reissue van Colour of spring 180gr vinyl + dvd-audio
Talk Talk- reissue van Spirit of Eden 180gr vinyl + dvd-audio

Lightspeed

#1395
Nog wat 'Live' LP's uit de 70's....
Traffic - On The Road. 1973 (2LP) 
Na op Youtube wat Traffic/Steve Winwood gezien te hebben met die geweldig langdurende nummers deze LP opgezocht.  :headbanging:  :bigsmile:

Todd Rundgren's Utopia ‎– Another Live. 1975 

Jazz<>Rockt!
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

JMHT

#1396
Vrijdagavond bij Popeye in Alkmaar Joe Bonamassa and Beth Hart op lp besteld. Was wel op cd aanwezig maar ja.....vinyl blijft toch leuker   ;D
Werd zaterdag einde dag al gebeld, hij is binnen! Da's snel! Deze week  snel ophalen, ben benieuwd.
Marantz AV 8003; Marantz MM 8003; Marantz SA 11s3; Marantz BD 8002; Project RPM 9.1x; Project Tubebox SE 2; Synthesis Vertigo (buizenverst voor stereo); Dodocus Ubox; Dali Helicon 400 MK2; Driade 22.2; Klipsch sub; Hepta center

Arno P

Quote from: JMHT on October 28, 2012, 07:27:34
Vrijdagavond bij Popeye in Alkmaar Joe Bonamassa and Beth Hart op lp besteld. Was wel op cd aanwezig maar ja.....vinyl blijft toch leuker   ;D
Werd zaterdag einde dag al gebeld, hij is binnen! Da's snel! Deze week  snel ophalen, ben benieuwd.

Krijg je geen spijt van  ;)

bles


MarcFR

Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.