Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcFR

Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alex Groningen

Quote from: Jumping Jack on October 22, 2011, 21:52:47





Mooi album van Beth Hart Joe. Moet zelf aankomende week nog een bestelling ophalen bij de platenzaak. Als ze deze album daar hebben liggen dan neem ik deze ook gelijk mee.

Alco

QuoteMooi album van Beth Hart Joe. Moet zelf aankomende week nog een bestelling ophalen bij de platenzaak. Als ze deze album daar hebben liggen dan neem ik deze ook gelijk mee.
Mochten ze die LP niet bij Plato hebben liggen,...ik heb 'm nog bij MM gezien. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alex Groningen

Quote from: Alco on October 23, 2011, 10:30:36
Mochten ze die LP niet bij Plato hebben liggen,...ik heb 'm nog bij MM gezien. :)

Bedankt voor de tip. Maar ik denk dat hun album op cd ga kopen. Ben er nog niet over uit wat het gaat worden.

Jumping Jack

Gisteren nog wat binnenhoezen besteld bij Vinylvinyl, en nog twee plaatjes erbij gedaan (scheelde in de verzendkosten, zo heb ik volgens een rare kronkel in mijn hoofd bijna winst gemaakt  :alien:)


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Gianno


Graphtuner

na lang zoeken toch eentje 2e hands gevonden...

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Graphtuner

gisteren in media markt in brussel binnengestapt op aanraden van Jumping Jack.... hij had gelijk  :headbanging:

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Als je nog eens in antwerpen bent, ga dan eens naar tune-up op de melkmarkt. Het walhalla van jazz-vinyl!
Btw Canonball in san fransisco is waanzinnig  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Gaeje

into the wild, van eddie vedder. en een marantz TT42.

al heb ik de indruk dat die nog moeite heeft om z'n tempo aan te houden, soms klinken er valse stukken. kan dat zijn omdat hij nog nieuw is, of wissel ik m beter om?

Jumping Jack

Doet ie dat met elke plaat? Zoniet, kijk eens of het gat van de plaat wel mooi gecentreerd is. Ik heb een paar platen die daar ook last van hebben.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WimB

Vandaag in de Jaarbeurs in Utrecht geweest bij de verzamelaars, cd en platenbeurs en de volgende nieuwe aanwinsten gescoord:

De nieuwe Steven Wilson in een Limited Edition uitvoering:


Opeth Deliverance in een Special Edition:


Porcupine Tree Fear of a blank planet Pinkpop Edition:


Pink Floyd The Wall Canadian Edition:

Jumping Jack

Vorige week een aantal platen ontvangen van een verkoper die vaak platen aanbiedt op hifi.nl:

David Sylvian --Briliant trees
Jackson Brown --The pretender (1976 Asylum records)
Paul Simon --Graceland (1986 Warner bros records)
The Rolling Stones --Stones story (Decca records)
Joe Jackson --Body and soul (A&M records)
Joe Jackson --Mike's murder (A&M records) )
Rickie Lee Jones --Rickie Lee Jones

en dan deze week een grote hoop platen gekregen van mijn kamervoorzitter (mijn baas aan de raad van state), met oa. :

The beatles: Revolver, Sgt. Peppers, Rock n roll music, let it be
The rolling stones: Sticky fingers (met de hoes met de rits van Warhol)
Bruce Springsteen: born in the usa
John Lennon: rock n roll
the animals: most of
Janis joplin: i got dem ol' kozmic blues again
Marianne faithfull: broken english
Neil young: decade
bob dylan/the band: before the flood, blood on the tracks
fleetwood mac: the best of
u2: rattle and hum
pink floyd: dark side of the moon

en dan nog heel wat klassiek (vooral van deutsche grammophon)
:clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alex Groningen

Leuke aankopen. Veel luisterplezier toegewenst voor de komende tijd.

Jumping Jack

Bedankt, maar ik ben voorlopig nog naaldloos sinds mijn zoontje mijn audio technica heeft gesloopt. De nieuwe naald is er al, maar de stofkap moet eerst geleverd worden. Tot die tijd kan ik er alleen maar naar kijken  :nopompom:  :(
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Gaeje

Quote from: Jumping Jack on November 19, 2011, 19:52:34
Doet ie dat met elke plaat? Zoniet, kijk eens of het gat van de plaat wel mooi gecentreerd is. Ik heb een paar platen die daar ook last van hebben.
nee, tis eigenlijk vooral met die into the wild plaat, en die is nogal zwaar ook. misschien dat het daarmee te maken heeft?

Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on November 19, 2011, 21:42:00
Bedankt, maar ik ben voorlopig nog naaldloos sinds mijn zoontje mijn audio technica heeft gesloopt. De nieuwe naald is er al, maar de stofkap moet eerst geleverd worden. Tot die tijd kan ik er alleen maar naar kijken  :nopompom:  :(

wat heb jij geluk dat je een mooie platenspeler hebt dan  :laugh:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Nahpets

Quote from: Jumping Jack on November 19, 2011, 21:42:00
naaldloos sinds mijn zoontje mijn audio technica heeft gesloopt.

Nogal herkenbaar. Mijn zoontje (toen 3 jaar, nu 10 jaar) heeft een Goldring Eroica naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Niet fijn.

Na het slopen van een Micro Benz MC Gold (door mijzelf  :'() de hele analoge front-end maar opgegeven......
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jumping Jack

Quote from: Nahpets on November 21, 2011, 09:39:56
Nogal herkenbaar. Mijn zoontje (toen 3 jaar, nu 10 jaar) heeft een Goldring Eroica naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Niet fijn.

Na het slopen van een Micro Benz MC Gold (door mijzelf  :'() de hele analoge front-end maar opgegeven......

Absoluut niet fijn, inderdaad. En ferm kostelijk. Gelukkig nog een recyclage-korting gekregen van AT en nog wat korting van de winkel uit medelijden...

Quote from: Graphtuner on November 21, 2011, 09:34:19
wat heb jij geluk dat je een mooie platenspeler hebt dan  :laugh:

Lacht er nog wat mee ja  :devil:. Ik hoop dat de stofkap in de loop van de week arriveert, dan kan het element gemonteerd worden en zijn we weer vertrokken! Ik mis het plaatjes draaien meer dan ik had gedacht... Ik heb tenslotte nog maar anderhalve week van de Scout kunnen genieten...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Gaeje

Quote from: Gaeje on November 19, 2011, 18:07:26
into the wild, van eddie vedder. en een marantz TT42.

al heb ik de indruk dat die nog moeite heeft om z'n tempo aan te houden, soms klinken er valse stukken. kan dat zijn omdat hij nog nieuw is, of wissel ik m beter om?
vrees toch dat het aan de TT42 ligt, heb nu al een hele hoop platen beluisterd, en een nieuwe gekocht (careless love, van madeleine peyroux) en blijf het bijwijlen horen. heel jammer. ga m toch eens moeten terugsturen dan

chansig

Is dat valsspelen aan het einde van de plaat of ook gewoon tijdens een eerste nummer.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Gaeje

inderdaad in het begin én naar het einde toe. minder in het midden. heb ik de indruk. Tis wel vervelend dat het zoiets heel subjectief is, en heel klein is

chansig

Misschien dan eerste je afstelling laten controleren ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini