Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Alco

#950
Ik verbaas me er over dat er zoveel mensen bij Bol.com bestellen. Ik vind Bol.com veel te duur.
(het lijkt soms mee te vallen doordat ze een absurd hoge 'adviesprijs' boven hun eigen prijs zetten bij elk product)

Heb voor de gein net even een vergelijking gedaan met de 3 genoemde LP's van Sade.

Bij NLstore kosten die 3 LP's samen: € 57,40  bij Bol.com € 68,97. + verzendkosten. :dontgetit:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

blue-eyes

Quote from: Alco on May 29, 2011, 09:37:23
Ik verbaas me er over dat er zoveel mensen bij Bol.com bestellen. Ik vind Bol.com veel te duur.
(het lijkt soms mee te vallen doordat ze een absurd hoge 'adviesprijs' boven hun eigen prijs zetten bij elk product)

Heb voor de gein net even een vergelijking gedaan met de 3 genoemde LP's van Sade.

Bij NLstore kosten die 3 LP's samen: € 57,40  bij Bol.com € 68,97. + verzendkosten. :dontgetit:

Het gemak.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet op de laatste 5 euro jaag, aanklikken en bestellen.
Als de prijs mij fair lijkt druk ik op bestellen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alex Groningen

Quote from: Alco on May 29, 2011, 09:37:23
Ik verbaas me er over dat er zoveel mensen bij Bol.com bestellen. Ik vind Bol.com veel te duur.
(het lijkt soms mee te vallen doordat ze een absurd hoge 'adviesprijs' boven hun eigen prijs zetten bij elk product)

Heb voor de gein net even een vergelijking gedaan met de 3 genoemde LP's van Sade.

Bij NLstore kosten die 3 LP's samen: € 57,40  bij Bol.com € 68,97. + verzendkosten. :dontgetit:

Ik sluit me graag aan bij de woorden van Eisse. Al gaat er natuurlijk niets boven een middagje zitten luisteren bij een platenzaak.

Quote from: Blue-Eyes on May 29, 2011, 09:41:29
Het gemak.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet op de laatste 5 euro jaag, aanklikken en bestellen.
Als de prijs mij fair lijkt druk ik op bestellen.

Alco

#953
Ik zou ook 't liefst LP/CD's in een echte winkel kopen. Ook omdat je 't dan direkt al mee naar huis kunt nemen, maar de meeste winkels hebben nog maar een beperkt aanbod, t.o.v. sites als Bol.com en NLstore.

'Het gemak' van Bol.com t.o.v NLstore ontgaat me wel om eerlijk te zijn. Het werkt bij NLstore op dezelfde manier.
Op zich valt >11,- euro inderdaad nog mee bij 3LP's in een keer, maar soms zijn de verschillen groter, en dat geld kun je dan toch mooi in de pocket houden, of een andere CD/LP van kopen. :)

Wel moet ik toegeven dat NLstore niet altijd de snelste is met leveren/bezorgen, en dat je je bestelling een beetje op tijd in huis hebt is ook wat waard.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Joris1971

Quote from: Interficior on May 27, 2011, 18:03:25
Hé Joris, zou jij voor mij kunnen controleren of er bij het nummer "If You Were A Sailboat" op 1 minuut 2 (ik snap overigens dat je geen teller mee hebt lopen met je plaat maar dan weet je ongeveer waar het zit) luisteren naar de zinsnede "sometimes I believe in faith" en dat met name bij "I". Daar hoor ik gekraak op de ceedee, en ik ben benieuwd of die ook in de LP zit.

Heb dit numme op mijn linn ds even aangezet en bij 1:02 min geluisterd waar jij die zinsneden noemt... Bij mij geen gekraak hoor.

roeleken



Had deze op de een of andere manier nog niet en heel binnenkort ga ik ze live zien  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Joris1971

3 nieuwe besteld


chansig

Die bovenste moet ik ooit ook nog een keer kopen..de laatste trouwens ook.. ;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Arno P

Quote from: chansig on June  1, 2011, 15:58:44
Die bovenste moet ik ooit ook nog een keer kopen..de laatste trouwens ook.. ;D

Gr Hans

Doe dan!  ;D ;)

chansig

Uurtje geleden iets anders erg moois aangeschaft...Wanneer het binnen is zal ik het laten zien.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Quote from: chansig on June  1, 2011, 18:12:34
Uurtje geleden iets anders erg moois aangeschaft...Wanneer het binnen is zal ik het laten zien.

Gr Hans

Geef ons even een hint. ;D

Alex Groningen

Quote from: Joris1971 on June  1, 2011, 15:45:30
3 nieuwe besteld



Vanmiddag was ik nog even snel bij een platenzaak en had deze elpee van Coldplay in de handen. Nu ik de cd ervan beluister heb ik spijt dat ik de elpee niet heb meegenomen. En Joris, ook bij deze platenzaak had ik geen succes. ;)

Miracle.

Quote from: Joris1971 on June  1, 2011, 15:45:30
3 nieuwe besteld


De eerste 2 heb ik ook, en gaan gegarandeerd grijs gedraaid worden.
De laatste zou ik nieteens willen downloaden, tenzij ik last van obstipatie ga krijgen. :-X

Joris1971

Quote from: Miracle. on June  1, 2011, 20:21:27

De laatste zou ik nieteens willen downloaden, tenzij ik last van obstipatie ga krijgen. :-X

Nou nou het is geen lp van Hannie en de rekels...

Alex Groningen


Miracle.

Quote from: Joris1971 on June  1, 2011, 21:08:18
Nou nou het is geen lp van Hannie en de rekels...
:D :D :D

Daar zou ik zelfs obstipatie van krijgen. Dat zou ik eerder downloaden als ik buikloop had. 8)

Kwabbernoot

Quote from: Miracle. on June  1, 2011, 20:21:27
De eerste 2 heb ik ook, en gaan gegarandeerd grijs gedraaid worden.
De laatste zou ik niet eens willen downloaden, tenzij ik last van obstipatie ga krijgen. :-X

Want? Ik vind het een erg onevenwichtig album maar er staan ook een paar pareltjes op. Tenzij je niet tegen zijn stem kunt natuurlijk, dan houd het natuurlijk snel op.

Groeten...

Miracle.

Quote from: Kwabbernoot on June  1, 2011, 21:58:37
Want? Ik vind het een erg onevenwichtig album maar er staan ook een paar pareltjes op. Tenzij je niet tegen zijn stem kunt natuurlijk, dan houd het natuurlijk snel op.

Groeten...
Ik kan idd niet tegen zijn stem, net als honden.
Ik ben erg gevoelig voor alles wat vals is/klinkt.

De honden van verschillende vrienden en bekenden van me gaan geheid janken als de (mu)ziek van Coldplay op de radio voorbij komt.
Ik krijg nare rillingen in mijn hoofd en over mijn rug wanneer ik die stem hoor, en mijn oren slaan dicht.
Dat zelfde heb ik als een kleuter voor het eerst een viool probeert te bespelen (verkrachten).

Daarbij vind ik de muziek ook van een kaliber kleuterschoolversjes met jostiband begeleiding.

Kortom: Niet om aan te horen.

Mvg. Miracle.

Kwabbernoot

Zo, dat is in ieder geval duidelijk.  ;) Ik trek zijn stem ook niet een heel album lang.

Maar daarnaast krijg ik sterk de indruk dat je het vooral niet mooi wílt vinden.

Groeten...

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Quote from: chansig on June  2, 2011, 16:45:28
Iets met dansen..

Gr Hans

Heeft het te maken met vinyl, luidsprekers of heb je een paar mooie schoenen gekocht voor op de dansschool? ;D
En nee Hans, ik ben niet nieuwsgierig. ;)

chansig

Alex..........hoe heet dit topic ?????

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Quote from: chansig on June  2, 2011, 17:20:45
Alex..........hoe heet dit topic ?????

Gr Hans


Ja ja, ik weet het. Met de zon op mijn kale bolletje wil ik nog wel eens domme vragen stellen. :D

Joris1971

2 nieuwe lp's in bestelling





Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs