Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Icarus314

Zo juist Talk Talk 'The color of spring' in een basar gevonden voor 1,75  :D

Ik had ooit de cd best off gekocht en na één keer draaien was Talk Talk in de kast verdwenen maar deze lp klinkt echt heel erg zoals vroegerrrrr  :D


Alex Groningen

Quote from: Icarus314 on August 27, 2009, 19:28:48
Zo juist Talk Talk 'The color of spring' in een basar gevonden voor 1,75  :D

Ik had ooit de cd best off gekocht en na één keer draaien was Talk Talk in de kast verdwenen maar deze lp klinkt echt heel erg zoals vroegerrrrr  :D




Prachtig. Een hoop werk van de groep Talk talk is gewoon heerlijk om naar te luisteren, en nog leuker is hun onbekendere muziek voor het grote publiek, daar staan gewoon juweeltjes tussen.  :inlove:

Icarus314

Ja en hoewel hij zeer goedkoop was zie ik op de hoes wel staan DMM Direct Metal Mastering. Als ik me niet vergis is dat wel een erg goede manier om de muziek helemaal in het analoge domein zonder tape op de plaat te zetten. Dit soort albums zijn echte juweeltjes van techniek en ik moet zeggen dat ik maar weinig albums ken die zo goed klinken. Wel wat stofjes hier en daar maar dat hoort erbij  :D

roeleken

plaatje wassen he, dat scheelt weer een paar kraakjes

Ik vind die remasteringen vaak slechter dan het origineel over het algemeen. De ziel wordt vaak weggemixt van de plaat. Je moet de muziek ook in die tijd kunnen plaatsen vind ik. Jaren 70, 80 90 etc.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Interficior

#779
Quote from: garmtz on August 23, 2009, 17:43:12
Ik word hebberig van dit topic... :)  Toch maar weer eens ook wat leuke plaatjes gaan kopen... :)
Helpt dit?



Of moet er meer Autechre bij? (Die 10" Basscadet rmxs zijn zéér goed te pruimen)
Take it or lease it

garmtz

Quote from: Interficior on August 28, 2009, 10:28:37
Helpt dit?



Of moet er meer Autechre bij? (Die 10" Basscadet rmxs zijn zéér goed te pruimen)



Arrrrrgggghhhhh! :D

Alex Groningen

Heb de elpee al thuis, maar heb nu toch een nieuwe besteld, Dire Straits - Brother in arms op 180 grams vinyl

Thesqualer

Quote from: Alex Groningen on August 29, 2009, 20:12:43
Heb de elpee al thuis, maar heb nu toch een nieuwe besteld, Dire Straits - Brother in arms op 180 grams vinyl

Heb hem zelf ook op 180GR. en hij klinkt echtt superrrrrrrr O0
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Merth


fastfreddy

Quote from: Alex Groningen on August 29, 2009, 20:12:43
Heb de elpee al thuis, maar heb nu toch een nieuwe besteld, Dire Straits - Brother in arms op 180 grams vinyl

Ik heb ook de elpee Dire Straits – Brothers in arms op een normaal persing is er werkelijk zo veel verschil te horen met 180 grams vinyl.

Mvg,
Fred.

Alex Groningen

#785

Ben benieuwd. Mooi even een stukje vergelijkings materiaal.

Marcel078

Het geremasterde meesterwerk van Pearl Jam in 180grams uitvoering  ;D

AVM PA 8.x | IOM M500 | Acoustic Energy AE309 | Linn Majik DS/0 | Micro Seiki DD40

roeleken

#787




lekker vuige muziek :)  en audiofiel gezien complete bagger
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

stone56

Lou Reed  Transformer zo'n 25 jaar geleden ;D
It's only rock 'n roll (but I like it)

Alex Groningen

#789
Quote from: stone56 on September 15, 2009, 18:23:22
Lou Reed  Transformer zo'n 25 jaar geleden ;D

Lou reed, prachtig. Staat hier ook geregeld te draaien zowel op cd als vinyl.

stone56

Een tijd terug nog op LP gehoord. Klonk mooier/iets rustiger dan bij mij op cd. Was geloof ik een 180 gr uitvoering.
It's only rock 'n roll (but I like it)

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

stone56

Zeker. Heeft veel mooie dingen uitgebracht.
It's only rock 'n roll (but I like it)

Nicode

The Doors vinyl box voor mijn verjaardag :clapping: :clapping:

Wilson Benesch - Naim - Atlas

Alex Groningen

Quote from: Nicode on September 18, 2009, 10:10:26
The Doors vinyl box voor mijn verjaardag :clapping: :clapping:




Kijk dat zijn nog eens leuke dingen om te krijgen.

molle

Die heb ik ook. Als fan zal je hier veel plezier aan beleven  8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

stone56

Quote from: Icarus314 on August 28, 2009, 01:40:33
Ja en hoewel hij zeer goedkoop was zie ik op de hoes wel staan DMM Direct Metal Mastering. Als ik me niet vergis is dat wel een erg goede manier om de muziek helemaal in het analoge domein zonder tape op de plaat te zetten. Dit soort albums zijn echte juweeltjes van techniek en ik moet zeggen dat ik maar weinig albums ken die zo goed klinken. Wel wat stofjes hier en daar maar dat hoort erbij  :D

Hoe klinkt Talk Talk op cd; ook goed?
It's only rock 'n roll (but I like it)

Nicode

Quote from: molle on September 18, 2009, 15:03:01
Die heb ik ook. Als fan zal je hier veel plezier aan beleven  8)
Dat weet ik wel zeker! Alle LP's inmiddels gedraaid en het is weer genieten.

Mijn box heeft nummer 10350 van 12500. Heb jij de box met de single van Light my fire? De a kant is mono en b kant is stereo. Ik helaas niet maar heb niets te klagen  ;D
Wilson Benesch - Naim - Atlas

Alex Groningen

Heb de album Brothers in arms van de Dire Straits besteld bij mijn platenzaak, maar kreeg gisteren een telefoontje dat ik nog even geduld moet hebben.
Flink balen dus, omdat ik me verheugd had op deze album.

molle

Quote from: Nicode on September 19, 2009, 06:49:03
Dat weet ik wel zeker! Alle LP's inmiddels gedraaid en het is weer genieten.

Mijn box heeft nummer 10350 van 12500. Heb jij de box met de single van Light my fire? De a kant is mono en b kant is stereo. Ik helaas niet maar heb niets te klagen  ;D

Yep, die heb ik ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter