Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roeland22

Hey Ad,

Ik heb gewoon in mijn lokale winkel besteld. Mss kun je die ook via je je plaatselijke platenzaak krijgen? En anders zijn er wel verschillende Duitse Sites die hem op voorraad hebben, kijk bvb eens naar http://www.amazon.de/Lord-Oh-Vinyl-LP/dp/B000VSBX8E
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

stefan_82

Quote from: Alco on January 13, 2008, 21:44:49
Mijn laatst gekochte LP kocht ik op de mega-LP/CD beurs, vorig jaar in Utrecht.


(The Honeydrippers, oftewel: Robert Plant, Jeff Beck, en Jimmy Page)

Heb er toen nog wel 'n paar gekocht, maar dit was de laatste die ik meenam.  8)

Btw,...gisteren zat ik in de trein van A'dam terug naar huis.
Het grootste deel van de reis zat ik (zoals gebruikelijk s'weekends bij de NS >:( ::) ) op zo'n klapstoeltje op zo'n tussenbalkon. Naast mij zat een man en vrouw. Na een poosje haalde de man de ene LP na de andere uit een plastic tas. Het merendeel niet echt mijn smaak, maar ok.
Enkelen waren ook nog gesealed. Het trok direct mijn aandacht, en ik floepte er uit:"Aha...leuk om te zien dat er nog mensen zijn met 'n voorkeur voor vinyl" (wat mij al was gebleken, over hoe hij over een album praatte tegen z'n vrouw)

In A'dam nog even bij Concerto gesnuffeld.  Ik had niet echt iets op 't oog, maar vind 't gewoon een goede muziekwinkel met een uitgebreide keuze. Ondanks dat ik (nog steeds/allang) geen draaitafel meer heb, kon ik 't toch niet laten en had de LP-kelder een veel grotere aantrekkingskracht op mij, dan de CD-afdeling.


The honey drippers ... mm komt me bekend voor

hebben die niet de songtrack gemaakt voor de film met Al Pacino, Sea Of love.
Het nummer heet ook Sea of love

aaa.. even ge-you-tubed
http://www.youtube.com/watch?v=hLDNjzrjbAY

ok de clip is totaal niet wat de sfeer voorstelt uit de film..  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Edtbonep

Umma Gumma van Pink Floyd.
Tweedehands gekocht, maar vind hem een beetje tegenvallen. :-\

Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

stefan_82

Quote from: Roeland22 on January 12, 2008, 18:07:25
Net besteld bij High FIdelity Discs:

The National - Boxer
filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=NBujZr20O6M



Herbie Hancock - River, the Joni Letters
filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=4y8kZeJRvjM&feature=related





Bonnie 'Prince' Billy - Ask Forgiveness
filmpje: http://youtube.com/watch?v=CKnH49e7Qas



Heb deze middag in Hollywood
The National - Boxer gescoord voor 12$..zo'n 8.5 euro  8)
+  ook nog

Elliott Smith - either/or
Donald Byrd - "Mustang!"
The Duke Ellington Small Band - The intimacy of the blues
en pure nostalgie:
The moody Blues - Days of future passed (voor 2.99$) ;D

mensen die ooit naar LA gaan ...passeer zeker bij Amoeba!
duizenden LP's en CD's...heb er alles gevonden dat ik feitelijk soms al jaren naar zocht.
Is trouwens dichtbij het Capital Records building...

groeten vanuit Beverly Hills! O0
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Roeland22

Nice  O0

Spijtig dat het niet naast de deur is  >:( Geen interesse om een HTforum personal shopper te worden voor LP's?  ;D ;D
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

stefan_82

Quote from: Roeland22 on January 30, 2008, 09:53:54
Nice  O0

Spijtig dat het niet naast de deur is  >:( Geen interesse om een HTforum personal shopper te worden voor LP's?  ;D ;D

als ik beetje moeite doe, kan ik er wel nog passeren..afhankelijk van wat nog deze week op mijn programma staat.
ik weet niet of het zoooveel voordeliger zou uitkomen..aangezien ik geen massa platen kan aankopen..bagage..
dus mss voor die 5 euro winst dunno...tenzij het een plaat is die je hier niet vindt..wil ik zeker eens gaan kijken of ze ze niet hebben.

zijn er bepaalde jazz platen die jullie me nog kunnen aanraden.. want het enige waar ik mee vertrouwd ben is Chet Baker, Stan Getz, Miles Davis, Gordon Dexter, Coleman Hawkins, .. en mss nog enkele die ik mis nu maar dat zal het zowat zijn..
aanraders welkom!
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Roeland22

Quote from: stefan_82 on January 30, 2008, 21:40:00
als ik beetje moeite doe, kan ik er wel nog passeren..afhankelijk van wat nog deze week op mijn programma staat.

Was maar een grapje hoor :) Maar een weekje? ging je geen twee jaar daar wonen of zo?

Quotezijn er bepaalde jazz platen die jullie me nog kunnen aanraden.. want het enige waar ik mee vertrouwd ben is Chet Baker, Stan Getz, Miles Davis, Gordon Dexter, Coleman Hawkins, .. en mss nog enkele die ik mis nu maar dat zal het zowat zijn..
aanraders welkom!

http://www.scaruffi.com/jazz/best100.html is wel een leuke lijst :) Veel winkelplezier ;)
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

stefan_82

Quote from: Roeland22 on January 31, 2008, 10:27:39
Was maar een grapje hoor :) Maar een weekje? ging je geen twee jaar daar wonen of zo?

http://www.scaruffi.com/jazz/best100.html is wel een leuke lijst :) Veel winkelplezier ;)


ja mss wel ma LA wordt al uitgesloten, doordat ik het hier net ben afgebold -wat denken die amerikaanse vrouwen wel-
Dus wordt NY dé optie...tenzij er natuurlijk direct ne vervangwagen klaarstaat in Belgie  :P   omy wat een taal
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

molle

Quote from: stefan_82 on January 31, 2008, 18:35:11
ja mss wel ma LA wordt al uitgesloten, doordat ik het hier net ben afgebold -wat denken die amerikaanse vrouwen wel-
Dus wordt NY dé optie...tenzij er natuurlijk direct ne vervangwagen klaarstaat in Belgie  :P   omy wat een taal

Oeps :-X Vrouwen toch ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Rakurai

Onlangs toegevoegd:



"I am the man" van Simone White. Opgezocht n.a.v. de Audi reclame inderdaad, maar er staan eigenlijk een hoop veel mooiere nummers op 8). Aanrader!
Destroy the core!™

eddy135

Vandaag wat Marktplaats lp's opgehaald:
Herbie hancock:
- Crossings
- Feeds don't fail me now
- Hands on (zonder hoes, helaas)
- Future shock
- Lite me up
- Magic windows
- Man-child
- Monsters
- Perfect machine
- Secrets
- Sound-system
- Sunlight
- V.S.O.P.
Kraftwerk:
- Computer world
- Doppelalbum
- Electric cafe
- Man machine
- Radio-activity
Billy Cobham:
- Alivemutherforya
- Shabazz
- Spectrum
Freddie Hubbard:
- Ready for Freddie
:)

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

molle

Mooi Lijstje hoor 8)

Heb donderdag ook nog een 3tal LP's aangekocht.

-Ben Harper and the Innocent Criminals - There Will Be A Light(180 Gr)
-Ben Harper and the Innocent Criminals - Diamonds On The Inside(180 Gr)
-Amy Winehouse - Back to Black
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

stefan_82

Quote from: molle on February 23, 2008, 19:31:15
Mooi Lijstje hoor 8)

Heb donderdag ook nog een 3tal LP's aangekocht.

-Ben Harper and the Innocent Criminals - There Will Be A Light(180 Gr)
-Ben Harper and the Innocent Criminals - Diamonds On The Inside(180 Gr)
-Amy Winehouse - Back to Black

gekocht in saturn?

heb er nog tot half 6 bij alpha sound gezeten...
morgen de kimber 8rp oppikken om te testen  ;D
en mss ook elementje

ik wist trouwens niet dat die mannen 10% geven  :)


Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

molle

#539
Quote from: stefan_82 on February 23, 2008, 19:46:40
gekocht in saturn?

heb er nog tot half 6 bij alpha sound gezeten...
morgen de kimber 8rp oppikken om te testen  ;D
en mss ook elementje

ik wist trouwens niet dat die mannen 10% geven  :)




Nope. Bij Technology Factory. Ik zou daar maar eens gaan kijken voor mooie platen als ik jouw was ;)

Had je eerst niet herkend man :-[ ;D
Dacht dat je nog in de States zat en daarom ging er direct geen belletje rinkelen ;D
Elementje gevonden of nog naar iets anders gaan luisteren.

Ze mogen inderdaad wat korting geven want goedkoop zijn ze niet echt :P
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

stefan_82

Quote from: molle on February 23, 2008, 21:11:05
Nope. Bij Technology Factory. Ik zou daar maar eens gaan kijken voor mooie platen als ik jouw was ;)

Had je eerst niet herkend man :-[ ;D
Dacht dat je nog in de States zat en daarom ging er direct geen belletje rinkelen ;D
Elementje gevonden of nog naar iets anders gaan luisteren.

Ze mogen inderdaad wat korting geven want goedkoop zijn ze niet echt :P

welja prijzen zijn overal wel hetzelfde...maar 10% is toch wel al vrij mooi in vgl met anderen.

Ja heb tot nu toe mijn 'beste platen' gekocht bij Francis... als je wat van klassiek houdt:

Moonlight serenade van Laurindo Almeida
en de 3-box van Janos Starker - cello concerto van Bach
als je deze aanschaft algauw 105 euri's lichter ;)

qua elementje raadde hij mij -voor mij het onbekende Shelter 201 aan- hij vond dit een super element en goedkoper dan mijn voorziene budget (Benz MC gold, Grado, Sumiko Bluepoint, ..). Na wat googelen vond ik een recensie van René van Es die dit elementje genietbaarder vond dan zijn 4.5 maal duurdere Micro Benz Glider :)  http://www.hifi.nl/recensies/2802/Shelter_201_MM_element.html
Is wel niet voorhanden en moet een 4 tal weken wachten  :(
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Vampire

Het is alweer een week of 2 geleden, maar toch even vertellen dat ik 11 albums van Yes heb gekocht... Paar dubbel LP's, en een 3dubbel.
Sowieso al groot fan van Yes, maar van vynil klinkt het allemaal zelfs nog een beetje keekkerder..
Ik ben een tevreden man! :D
voorlopig... ;D
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Roeland22

Quote from: stefan_82 on February 23, 2008, 23:35:03
qua elementje raadde hij mij -voor mij het onbekende Shelter 201 aan- hij vond dit een super element en goedkoper dan mijn voorziene budget (Benz MC gold, Grado, Sumiko Bluepoint, ..). Na wat googelen vond ik een recensie van René van Es die dit elementje genietbaarder vond dan zijn 4.5 maal duurdere Micro Benz Glider :)  http://www.hifi.nl/recensies/2802/Shelter_201_MM_element.html
Is wel niet voorhanden en moet een 4 tal weken wachten  :(
Hey Stefan,

het zou mss nog langer kunnen duren ook :( Voorzover ik weet is TF geen dealer van Shelter (zie www.multitradebelgium.com), dus hoop ik voor jou dat het niet om parallelimport gaat.
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

stefan_82

Quote from: Roeland22 on February 25, 2008, 09:02:46
Hey Stefan,

het zou mss nog langer kunnen duren ook :( Voorzover ik weet is TF geen dealer van Shelter (zie www.multitradebelgium.com), dus hoop ik voor jou dat het niet om parallelimport gaat.

nee hierbij had ik het over Alpha sound in antwerpen.
is een tweetal weekjes nog wachten ;)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

eddy135

Vandaag Air - Pocket Symphony (wit vinyl!) en
Carmel - The drum is everything aangeschaft.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Alco

#545
QuoteCarmel - The drum is everything aangeschaft
Aha, daar staan een paar mooie nummers op!  8)

Was mij toen te doen om de single More, more, more, maar dat (volgens mij) 3e nummer op Kant-A,
vind ik ook heerlijk. Dat mooie intro met die contrabas-solo.
Die vrouw had/heeft een zeer bijzondere, unieke stem.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

eddy135

hi,
denk dat ze de stem nog wel heeft, maar hoor er weinig meer van, helaas. :(
Bad day en Stormy weather zij ook echt prachtnummers.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Staaled

Quote from: eddy135 on March 25, 2008, 18:54:22
Vandaag Air - Pocket Symphony (wit vinyl!) en
Carmel - The drum is everything aangeschaft.
Lastig stof ontdekken......... ::) ;D


Laatste aanschaf hier ....klassiek uit de kringloop, o.a. Mozart ,Beethoven, Dvorak .
Nieuw in hoes.

Opnames tot 50 jr oud die klinken als een klok.
Geen kraakje in zicht.
Me want more! ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

W

Diana Krall - The Girl in the other Room (Dubbel LP)

Mooie hoes zo groot ;)


Kwabbernoot

Quote from: stefan_82 on February 23, 2008, 23:35:03
qua elementje raadde hij mij -voor mij het onbekende Shelter 201 aan- hij vond dit een super element en goedkoper dan mijn voorziene budget (Benz MC gold, Grado, Sumiko Bluepoint, ..). Na wat googelen vond ik een recensie van René van Es die dit elementje genietbaarder vond dan zijn 4.5 maal duurdere Micro Benz Glider :)  http://www.hifi.nl/recensies/2802/Shelter_201_MM_element.html
Is wel niet voorhanden en moet een 4 tal weken wachten  :(
Ik ken dat elementje niet maar als dat enigszins in de richting gaat van mijn 901 heb je daar een prachtig element. Ik ben nog steeds helemaal happy met mijn Shelter.

Groeten...