Author Topic: Het Pro-Ject liefhebbers topic  (Read 62621 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline remco320

Re: Het Pro-Ject liefhebbers topic
« Reply #225 on: September 29, 2022, 13:04:38 »
Daar word ik dan toch wel een beetje verdrietig van. Heb ik net die Debut Pro, komt er alweer een betere in dezelfde prijsrange. En dan volgend jaar natuurlijk een debut pro s carbon.
Ik ben heel blij met mijn pro, maar als er elke keer nieuwere en nog betere producten komen voelt dat wel een beetje zuur..

Offline patsijb

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 74
  • wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen
« Reply #226 on: September 30, 2022, 18:54:21 »
is idd voor t gevoel klote..
is ook een van de redenen dat ik van project afstapte..
nu een merk die stabieler is in aanbod..
(neemt niet weg dat ik al die jaren met plezier heb gespeeld met mijn project)

Offline WilcoD

« Reply #227 on: November 7, 2022, 17:44:39 »
Daar word ik dan toch wel een beetje verdrietig van. Heb ik net die Debut Pro, komt er alweer een betere in dezelfde prijsrange. En dan volgend jaar natuurlijk een debut pro s carbon.
Ik ben heel blij met mijn pro, maar als er elke keer nieuwere en nog betere producten komen voelt dat wel een beetje zuur..

Nieuwer is niet persee altijd beter.
Ik heb ook de pro sinds een half jaar en ben er zeer blij mee.

Je zou altijd kunnen investeren in een beter element, dan ben je voordeliger en beter uit dan bijvoorbeeld nu de nieuwste draaitafel te kopen  :headbanging:

Offline minplus

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 986
  • Don't worry, be happy
« Reply #228 on: November 7, 2022, 19:37:24 »
Firma's moeten steeds nieuwe dingen brengen om oude en evt nieuwe klanten te verleiden geld uit te geven.
Het betekent niet dat een draaitafel of versterker van nu beter is dan eentje van 40 jaar geleden. Hij is wat anders en heeft soms wat andere of meer mogelijkheden.
En elementen zijn leuk en een dure is vaak net een klein beetje leuker, waarbij de naald vaak het meeste uitmaakt.
En zo'n naald kun je ook op veel goedkopere elementen toepassen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Offline remco320

« Reply #229 on: November 7, 2022, 20:11:06 »
Nee helemaal mee eens. Ik geniet ook met volle teugen van de Debut Pro die ik zelf dan ook weer heb voorzien van de acryl it en een Clearaudio Twister Clamp. Een nieuw element is de volgende stap, maar ben nog een beetje aan het zoeken wat ik wil. Sumiko, Ortofon, Grado of toch AT, Denon of een ander element. In de klasse tot 400 euro is veel  moois te krijgen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Offline WilcoD

« Reply #230 on: November 7, 2022, 21:44:58 »
Nee helemaal mee eens. Ik geniet ook met volle teugen van de Debut Pro die ik zelf dan ook weer heb voorzien van de acryl it en een Clearaudio Twister Clamp. Een nieuw element is de volgende stap, maar ben nog een beetje aan het zoeken wat ik wil. Sumiko, Ortofon, Grado of toch AT, Denon of een ander element. In de klasse tot 400 euro is veel  moois te krijgen.

Die andere platter maakt dat echt veel verschil?

Offline remco320

« Reply #231 on: November 7, 2022, 21:52:37 »
Nou.. iedereen op internet zegt van wel, maar ik hoor het eerlijk gezegd niet zo heel erg. De Twister clamp doet voor mij veel meer. Zeker in combinatie met de acryl platter. Dan maak je direct contact met het plateau zonder toekomst van een mat en sluit de plaat perfect aan op het hele plateau. Met de debut puck hoor ik geen verschil.
Ik heb het plateau via mp kunnen scoren voor 50€ en vind het optisch wel echt top. Wil nog wel proberen met die alu sub platter, want daar geloof ik wel in.

Offline remco320

« Reply #232 on: December 2, 2022, 18:41:02 »
Morgen een alu sub platter ophalen. Benieuwd wat dat gaat brengen.

Offline remco320

« Reply #233 on: Yesterday at 09:45:30 »
En inmiddels geïnstalleerd en in gebruik genomen. Sowieso smoelt het veel beter onder de acryl platter, maar het geluid is ook rustiger, stabieler en voller. Waar ik eerst bij het opstarten van de speler een soort motorgeluid kon horen, is dat nu helemaal weg.
Als testtrack gebruik ik altijd Marillion met Kayleigh op een originele persing en wat meteen opviel is dat de keys meer naar voren komen in het geluid en het hele beeld breder en steviger werd. Alsof het plaatje dieper ingekleurd wordt.

Wat mij betreft de beste investering die ik kon doen voor de platenspeler na een ander element. Ik heb het overigens niet meer getest met het originele plateau, maar alleen met de acryl it. Dat vind ik esthetisch en geluidtechnisch mooier.