Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr


Natuurlijk in navolging op al die andere aanschaf topic, eindelijk een vinyl topic erbij ;D ;D


Ad.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#1

Mijn laatste lp aanwinsten:


Katie Melua met Piece bij piece, Dramatica label, LTD edition op 180 gr vinyl




Oscar Peterson Trio met Night Train met Night Train, Speakerscorner label, 180 gr vinyl.
Een van de mooiste nummers van het Trio
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Martin_M

Mijn laatst aangeschafte LP was Reign in Blood van Slayer. Maar dat was in 1986. Daarna ben ik overgestapt op CD.

Haha, ik denk niet dat je dit met het topic bedoelde ;D ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

advr

Quote from: Martin_M on June  5, 2006, 10:54:27
Mijn laatst aangeschafte LP was Reign in Blood van Slayer. Maar dat was in 1986. Daarna ben ik overgestapt op CD.

Haha, ik denk niet dat je dit met het topic bedoelde ;D ;D

Het is je laatst aangeschafte lp dus het voldoet precies aan de titel van het topic ;D ;D ;D
Ik vind alles goed, zo moeilijk ben ik niet 8)


Geen platenspeler meer in je bezit, ergens op zolder weggestopt??



Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Martin_M

#4
Quote from: advr on June  5, 2006, 11:28:59
Geen platenspeler meer in je bezit, ergens op zolder weggestopt??

Er staat idd nog een exemplaar op zolder (Akai AP-Q41) naast de doos met oude LP's. Stelt verder niet zoveel voor.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

advr

Quote from: Martin_M on June  5, 2006, 11:49:18
Er staat idd nog een exemplaar op zolder (Akai AP-Q41) naast de doos met oude LP's. Stelt verder niet zoveel voor.

Je weet maar nooit, lp's nooit weg doen. Ik heb ze ook nooit weggedaan, nu, met een lekkere platenspeler klinkt het eigenlijk als nooit te voren. O0
Zelf mijn eerste lp (Mamas and the Papas) is na een grondige schoonmaakbeurt niet eens zo erg versleten als ik gedacht had.  8) Alleen af en toe een tikje
Dit komt ook door de huidige vorm van de moderne naalden, die gaan dieper de groef in. De oude naalden kwamen/komen niet zo ver. Dit heeft als voordeel dat na het schoonmaken van de groeven de nieuwe naalden in dit gedeelte van de groef nog ontzettend veel miuziek naar boven kunnen halen. En nog onvervormd ook.  :o

Wel hoor je dat oudere opnames vaak vlakker zijn maar op de een of andere manier wel direct en genietbaar ;D



Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

oud_account_1


Bjork - MedĂșlla

Led Zeppelin - CODA

Arctic monkeys - Whatever people say I am, that's what i'm not
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

astrobart

laatst nog een hele doos, trance lp, nieuwe hehehe :)

Peerless Monster

De laatste nieuwe van Madonna.
DaBoss heeft hem al mogen horen.
Onwijs!!! Krijg je met een CD niet voor elkaar.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Quote from: Peerless Monster on June  7, 2006, 00:13:30
De laatste nieuwe van Madonna.
DaBoss heeft hem al mogen horen.
Onwijs!!! Krijg je met een CD niet voor elkaar.

die heb ik wel op cd maar twijfel om er een lp van te kopen. de cd is erg hard opgenomen had ik al gemerkt :o
Ray of light heb ik natuurlijk wel... ;D

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on June  7, 2006, 07:26:08
die heb ik wel op cd maar twijfel om er een lp van te kopen. de cd is erg hard opgenomen had ik al gemerkt :o
Ray of light heb ik natuurlijk wel... ;D



Hij klinkt digitaal de plaat (klinkt dat vreemd of lijkt dat maar zo?).
Maar hij is zo lekker. Echt ongelofelijk.
Ik zou de plaat kopen (ik heb de dubbele versie in het roze ;)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Quote from: Peerless Monster on June  7, 2006, 10:12:03
Hij klinkt digitaal de plaat (klinkt dat vreemd of lijkt dat maar zo?).
Maar hij is zo lekker. Echt ongelofelijk.
Ik zou de plaat kopen (ik heb de dubbele versie in het roze ;)...

welk label?

ik heb net Morph the Cat, Donald Fagen en Anthony Wilson ft Diana Krall besteld. :P :P :P
ook geen goedkope jongens en dubbelaars. 8)

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on June  7, 2006, 10:24:51
welk label?

ik heb net Morph the Cat, Donald Fagen en Anthony Wilson ft Diana Krall besteld. :P :P :P
ook geen goedkope jongens en dubbelaars. 8)



Geen idee welk label. Ben nu ook niet thuis.
Die dubbelaars zijn echt heel goed. 3 nummers per kant dus je moet vaker lopen ;), maar dan heb je ook wat.
Voor de mijne is 26 euro betaald. Heb ik laatst gekregen van mijn vriendin ;D.
Samen die avond alleen maar Madonna gedraaid. Heerlijk genieten was dat zeg!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr



Het is een LTD van het Warner label. Gewoon label, vandaar de "digitale" sound misschien.  8)

Waar bestel jij lp's?

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

#14
Quote from: advr on June  7, 2006, 10:34:59

Het is een LTD van het Warner label. Gewoon label, vandaar de "digitale" sound misschien.  8)

Waar bestel jij lp's?


LP's bestellen?
Ik ga liever zelf op pad.
Als ik zou bestellen, dan wordt het toch via http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/home.php
Wel duur, maar ik heb alleen maar goede ervaringen met ze.
Snel en goed. En ze hebben een vrij groot assortiment momenteel.
En het groeit. Ook altijd de laatste nieuwe releases.


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr


helaas is er in Den Bosch weinig vinyl te vinden, zeg maar niets! ::)

dat maakt het weer lastiger :(
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

SiR-ROUND

Robocop soundtracks 1 en 2... Maar niet om te draaien...

;D

bmateijsen

Dan kan je naar Tilburg.. bijv bij Tommy.

Groet Bjorn

Quote from: advr on June  7, 2006, 11:02:39
helaas is er in Den Bosch weinig vinyl te vinden, zeg maar niets! ::)

dat maakt het weer lastiger :(

advr

Quote from: bmateijsen on June  7, 2006, 11:55:37
Dan kan je naar Tilburg.. bijv bij Tommy.

Groet Bjorn


Hoi Bjorn,

Tilburg, kan ja.



Thanks,


Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

#19
Quote from: bmateijsen on June  7, 2006, 11:55:37
Dan kan je naar Tilburg.. bijv bij Tommy.

Groet Bjorn


Moet je niet voor in de winkel blijven hangen natuurlijk.
Hop de trap op en naar achteren lopen.
Voor heb je alleen maar CD's.

overigens in Aad's platenzaak in de Telefoonstraat heb je ook veel platen en Aad is erg vriendelijk ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

moet ik helemaal naar Tilburg. :P

gelukkig heb ik binnenkort een HenkHenk910 ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on June  7, 2006, 12:38:08
moet ik helemaal naar Tilburg. :P

gelukkig heb ik binnenkort een HenkHenk910 ;D ;D

je kan ook naar Utrecht.
Daar hebben ze ook een leuk zaakje zitten aan de gracht. Ben de naam ff kwijt.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

W

Norah Jones - Feels like home.

Nooit gedraaid :P achteraf bleek de platenspeler kapot te zijn, en tsja, geen geld om iets nieuws te kopen. zoieso eerst op zoek naar luidsprekers.



Groet,
Wybrand

bmateijsen

Dat is zelfs nog op de fiets te doen ;).... luilak ;D

Quote from: advr on June  7, 2006, 12:38:08
moet ik helemaal naar Tilburg. :P

gelukkig heb ik binnenkort een HenkHenk910 ;D ;D

advr

Quote from: bmateijsen on June  7, 2006, 13:23:56
Dat is zelfs nog op de fiets te doen ;).... luilak ;D
:o :o

vanuit Den Bosch lijkt me wel wat ver :o :o
ik ben tenslotte geen triatleet 8)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster