Nordost Heimdall op Secrets

Started by visitor, April 26, 2006, 12:24:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Niet echt een grondige review. Kan er weinig mee eigenlijk.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Idd niet echt een goede review. Hij gaat wel lekker op de technische dingen in, maar inhoudelijk op geluidsgebied is het niets.

myself

klopt, maar zo is het tenminste weer eens een wat andere review  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz

Quote from: myself on April 26, 2006, 19:49:07
klopt, maar zo is het tenminste weer eens een wat andere review  ;)

Ik vond de metingen best interessant eigenlijk...

beunky

Quote from: garmtz on April 26, 2006, 21:29:55
Ik vond de metingen best interessant eigenlijk...

Precies, eindelijk eens iemand die zijn mening met harde data kan onderbouwen...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Quote from: beunky on April 26, 2006, 23:18:37
Precies, eindelijk eens iemand die zijn mening met harde data kan onderbouwen...

Dan weet je hoe de kabel meet, maar hoe die dan klinkt  ::)

Siltech kabels meten ook heel erg goed ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Quote from: FrenkB on April 27, 2006, 15:30:18
Dan weet je hoe de kabel meet, maar hoe die dan klinkt  ::)

Siltech kabels meten ook heel erg goed ;)

Het is niet een volledige verklering inderdaad, maar zegt wel iets over de bruikbaarheid van de kabel in veel verschillende systemen. Een reden waarom Nordost kabels zich heel erg hetzelfde gedragen in veel verschillende sets. Het zegt echter niet of de gebruiker het geluid ook mooi vindt... ;)  Ik denk dat er ook zaken zijn die niet gemeten zijn, maar wel een duidelijk invloed op het geluid hebben.

beunky

Quote from: FrenkB on April 27, 2006, 15:30:18
Dan weet je hoe de kabel meet, maar hoe die dan klinkt  ::)

Dat kan je helpen om te verklaren wat je hebt gehoord... :)
Als je bij bepaalde kabels, die je een bepaalde klank vindt hebben (van verschillende merken en/of verschillende typen), meet en steeds waarden in een bepaalde range vindt, weet je welke range van waarden je kunt koppelen aan welke klank... natuurlijk is dit hypotetisch ;) maar het kán wel...
Je moet het niet zien als, deze kabel meet goed dus blablabla... maar meer achteraf, zo van, hij klinkt zo en zo, hij meet zo en zo... dit zien we vaker... dus... et cetera ;)
Of Siltech goed meet weet ik niet, ik heb nog nooit dergelijke waarden van een Siltech-kabel gezien :)

@ Garmt betreffende hetgeen niet gemeten is: ik weet er niet genoeg van om daarover een oordeel te kunnen geven :)
Maar het lijkt me wel dat dit de dingen zijn die je makkelijk kunt meten en dat je die mogelijke andere zaken moeilijker kunt meten ;) dat zal dan ook wel de reden zijn dat ie ze niet gemeten heeft...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

cyberjobe

De metingen intrigreren me. Ik vraag me af of het inspeelgedrag te meten valt (bijv. bij ls-kabels). Van Nordost vernam ik dat je ca. 300 uur moet inspelen (met een gelijkmatige trend naar boven). Zou je op t=0 sec. en op t=300 uur (duidelijk) electrische karakteristiek verschillen meten?
Ik bedoel: ik merkte met NBS powerchord dat er wel verschil is tussen t=0 en t=48 uur met ongeveer na 30 uur een dip was in het geluidsbeeld. Elektrisch gezien zou men dit toch moeten kunnen meten?
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

beunky

Jep. ALLES wat veranderd moet je kunnen meten... anders veranderd het tussen je oren ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Quote from: beunky on June  2, 2006, 08:24:19
Jep. ALLES wat veranderd moet je kunnen meten... anders veranderd het tussen je oren ;) ;D

In principe zou dat meetbaar moeten zijn inderdaad. Dus ik ben ook zeer benieuwd wat er in een kabel verandert tijdens het inspelen!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

B.J.

Quote from: beunky on June  2, 2006, 08:24:19
Jep. ALLES wat veranderd moet je kunnen meten... anders veranderd het tussen je oren ;) ;D

Ik meen dat ze op hifi.nl al wel eens een ingespeeld en dezelfde niet ingespeelde kabel hebben gemeten met een oscilloscoop. Ze hebben toen met stappen van zoveel honderhertz de freq verhoogt en weer vergeleken. Zij kwamen tot de conclusie dat er geen verschil is tussen ingespeelde en niet ingespeelde kabels ::)

Dat kan natuurlijk maar hoe moeten we het dan gaan meten.

FrankB

Quote from: Bas Janssen on June  2, 2006, 08:51:43
Ik meen dat ze op hifi.nl al wel eens een ingespeeld en dezelfde niet ingespeelde kabel hebben gemeten met een oscilloscoop. Ze hebben toen met stappen van zoveel honderhertz de freq verhoogt en weer vergeleken. Zij kwamen tot de conclusie dat er geen verschil is tussen ingespeelde en niet ingespeelde kabels ::)

Dat kan natuurlijk maar hoe moeten we het dan gaan meten.

Dat laatste is natuurlijk wel interessant. Er is verschil hoorbaar, zoveel kunnen we vaststellen. Maar wat moeten we meten om dat verschil ook aan te tonen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

wil

Over meten met meetapparatuur en meten met je oren kan je discussiëren. Toch verbaasde ik me er over hoe Erwin van der Kley op de VAD kon voorspellen hoe mijn Madrigal HPC zou klinken nadat hij hem doorgemeten had. Hij zat er verrassend dichtbij terwijl hij niets van mijn set kende.
Er moet een relatie tussen meten en klinken zitten.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60