A Vision

Started by donaldk, June 2, 2006, 04:24:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

#275
Okay, nu de beamer aan de pc hangt via de tv-out kan ik wat langer draaien, alleen scheidt hij er nu dus iedere keer mee uit. ik denk dat de problemen die ik nu ervaar nog steeds samenhangen met die horizontale terugslaglijnen die ik eerst had, RGB sub-board dus. Om de tien minuten valt het beeld weg. Na een paar minuten komt het dan weer op. Door de regelmaat dacht ik dat het de pc kon zijn, dus de dvd speler erop, maar zelfde probleem. Maar nu op het laatst alleen nog monochrome beeld in plaats van kleur. Netjes beeld op drie tubes, maar monochrome resultaat.

Het lijkt wel of hij geen signaal krijgt en dan op zwart gaat, na een paar minuten gloeien de buizen weer op met beeld. Het is nogal opvallend dat het iedere keer na 10 minuten is en dat na een minuut of twee a drie het beeld langzaam weer terugkomt.

Eens kijken of hij bij gebruik van de normale dvd speler ook na tien minuten uitvalt, dan zou het een pc probleem zijn. Helaas het is een probleem met de projector, want met de dvd speler is het precies hetzelfde. Alleen nu komt er nog slechts een zwart-wit beeld uit. Alle drie de buizen zijn in gebruik, maar het lijkt wel of er geen rgb decoder aan het werk is.

Het beeld gaat dus langzaam op zwart eerst zie je nog een schim op de muur/scherm, dan direct daarop alleen nog wat beeld op de tubes, maar na een halve minuut is er helemaal geen beeld meer, voor een paar minuten. Het is geen nagloeien zoals ik eerst dacht, want ik zag op de crt's de lippen nog even bewegen (concert dvd).

donaldk

#276
Beamer hangt dus aan de pc.


Eindelijk geluid en beeld tezamen. Verloopje voor de pc's tv-out. Composiet RCA kabeltje naar een RCA/BNC verloopje op de composietingang van de Barco. Had al bij diverse bruin-/witgoed/pc winkels en online gekeken, maar of niet in het assortiment of niet voorradig of gigantische verzendkosten. Ze hadden er nog eentje hangen dus gelijk meegenomen;-).

Helaas zijn de barco kuren weer wat erger geworden.

donaldk

#277
Hier nog even het begin van de sub-thread over de terugslaglijnen.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45224.msg692003#msg692003

Losha: "de grayscale moet zo staan dat je het achterliggende raster (per buis) net aan wel/niet kan zien"

Ik heb de G2 nu wat lager staan, zodat het raster net niet meer zichtbaar is. Op de oorspronkelijke instelling kreeg ik opeens last van terugslaglijnen op de tubes, dus toen eerst maar eens G2 teruggeschroeft en dan zijn ze inderdaad weg.

donaldk

Na een paar uurtjes afkoelen de Barco weer aan de pc gehangen en aangezet. Kleuren worden weer weergegeven. Maar problemen zijn daarmee nog niet opgelost.

rwijnhov

koop gewoon die bak van losha erbij voor 6 tientjes en dan heb je weer genoeg onderdelen.

donaldk

 ???Hij heeft toch een data 600 van 130,- in de verkoop, 'zijn laatste'?

Net weer even de beamer aangezet, nadat ik de DVD speler had aangesloten en ook nu weer gewoon kleur. Maar wat een brandlucht;-). Als ie heet wordt zal hij vast weer stilvallen om na korte pauze het weer te doen.

spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

#282
Hihi, ja is erg stoffig hier. En hij was al stoffig toen ik hem thuis neerzette, blies toen even en moest direct mijn ogen dichtknijpen;-). Hij produceert aardig wat warmte, dus dan stinkt het makkelijk. Vanavond deed hij het, maar heeft ie niet zo heel lang aan gestaan (uur?), gisteravond bij elkaar een paar uur. Afgelopen nacht deed hij het wel weer na te zijn afgekoelt. Vanmiddag/avond deed hij het dus ook gewoon met zowel dvd, als later ook de pc (tv-out). Morgen zal ik even de schakelaar omzetten en het interne tessignaal een tijd laten draaien.

donaldk

Okay hij staat nu al een paar uur aan met het crosshatch patroon ingeschakeld.

Eerst kwam er weinig licht uit, dus contrast op (banija) maximaal gezet en de brightness wat omhoog. Want de machine bleef gewoon koud boven de buizen en zelfs bij de HV (linksachter) en bij de LV voeding aan de rechterkant was weinig warmte te voelen. Dus dat is geen eerlijke vergelijing met de video content waarbij alles nogal heet werd en er zelfs hete lucht uit de voorkant van de projector stroomde.

Dus na een uur of langer de projector wat harder laten werken en nu staat hij al weer een paar uur aan. Eigenlijk wordt het alleen bij de voeding rechts warm, integenstelling tot de afgelopen dagen toen alles heet werd.

Uitval is er dus nog niet, maar ja dat is nog geen indicatie dat het om de ingang van het signaal pad gaat, want dan zou je een hete projector met cross en een hete met signaal input moeten vergelijken.

spotmatic

Quote from: Losha on November  9, 2006, 18:49:36
lijkt me anders wel degelijk een indicatie
het crosshatch loopt gewoon over de RGB-amps, net als videomateriaal
als hij zich bij videomateriaal anders gaat gedragen zou ik toch eens kijken wat je hem nou eigenlijk voert

Zou hij zijn Visionnetje een 576p signaal voeden? Nee toch? :D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Indicatie ja, definitief bewijzen wat het probleem is (nog) niet.

Een DVD-spelertje via composiet RCA output -> de composite input van de barco (via het bijgeleverde verloopje). Een TV-out (zie boven voor het verloopje), ook composiet via RCA.

Maar waarom werd/wordt hij zoveel heter bij gebruik van de composite input, dan bij gebruik van het interne signaal...

donaldk

Okay net even een van de weinige dvd-tjes die ik hier heb liggen in de pc gedaan en het concert maar laten lopen. Moest contrast bijna maximaal en brightness ook redelijk hoog zetten, maar ja de G2 staat dan ook flink lager dan in het begin vanwege de eerder getoonde terugslaglijnen.

Dus een uurtje of twee aangehad en alleen bij de 220 voeding werd de machine warm, dus niet meer bij de HV transformator, boven de buizen en aan de voorkant van de machine, bij de lenzen. Aan het eind kwam er een klein beetje warmte voor uit de machine, maar niet de hete walm van eerdere dagen.


Dergert

Gaat de goede kant op. Knap dat je het zolang volhoud   >:D

donaldk

Geert, het dan ook met grote tussenpozen;-). Ik ben er van overtuigd dat ik zelfs jouw ouwe 600 nog aan het werken zou krijgen. Hoe lang het gaat duren, tja...

:P

spotmatic

Prutsen aan ouwe Barco's is leuk... Lekker retro. En dan de hele dag films van Russ Meyer afspelen...  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Russ Meyer, nee niet mijn smaak, te surreal en al die zoutzakken...

spotmatic

U houdt ook niet van films als 'Priscilla, Queen of the Desert'?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Die Aussi Dragqueen film, bedoel je, die vond ik wel grappig.

spotmatic

We zijn alweer 2,5 maand verder, hoe staat het met je Vision? Overigens ben ik met mijn gedachten bij een heel ander soort Vision  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Bant

Aha donald heb jij ook een vision 600s! Lekker prutswerkje vindt ik het. Weet jij hoe je het beeld kunt omdraaien zodat hij voor tafel projectie geschikt is? Ik ben nu nog bezig er een werkend video signaal op te krijgen. Er zijn gewoon te veel mogelijkheden in powerstrip. Moet hij bijvoorbeeld op "interlaced staan"?

spotmatic

Quote from: bentsdl on January 25, 2007, 15:32:12
Moet hij bijvoorbeeld op "interlaced staan"?

Yep, en je moet de horizontale en verticale synchronisatie ook nog op negatief zetten.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Er is een speciale timing voor pal in powerstrip. Die heb ik destijds met flink wat speurwerk via google gevonden op het powerstrip forum. Maar powerstrip heb ik er niet meer opstaan dacht, ik. Als het goed is heb ik destijds wel een aantekening gemaakt of het in de favorieten gezet, maar ik kan het zo snel niet meer vinden. Ik heb helaas nog geen t-stukkie, maar ik heb inmiddels wel een convertor van mini-din naar rca gevonden om zo via een rca phono kabeltje naar een rca->bnc converter op de composite input van de barco te gaan.

Bant

Quote from: donaldk on January 25, 2007, 23:59:35
Er is een speciale timing voor pal in powerstrip. Die heb ik destijds met flink wat speurwerk via google gevonden op het powerstrip forum. Maar powerstrip heb ik er niet meer opstaan dacht, ik. Als het goed is heb ik destijds wel een aantekening gemaakt of het in de favorieten gezet, maar ik kan het zo snel niet meer vinden. Ik heb helaas nog geen t-stukkie, maar ik heb inmiddels wel een convertor van mini-din naar rca gevonden om zo via een rca phono kabeltje naar een rca->bnc converter op de composite input van de barco te gaan.

Als je zo'n t stukje nodig heb wil ik je die wel opsturen hij kost inc verzenden 4 euro. (dat heb ik er ook voor betaald).

spotmatic

Ondertussen ben ik nog steeds benieuwd naar je visie...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Sorry, net terug van diner, dinsdag diner dus half 2 thuis, woensdag receptie, op tijd weggegaan, dus al vroeg, 11 uur, thuis. Maar dan zie ik het niet zo helder meer;-).