A Vision

Started by donaldk, June 2, 2006, 04:24:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Okay, wie weet of ik voor de nVidia Geforce FX 5200 in de Dell Dimension 8300 een speciale Dell driver moet zoeken, of gewoon de universele driver  'Forceware' van nVidia zelf kan gebruiken?

Ik moet om de beamer te kunnen aansluiten als tweede display namelijk een programmaatje genaamd nView installeren, want dat zit standaard niet op de Dell pc's. De driver die er nu op staat is al weer drie jaar oud, dus het lijkt me beter om dan gelijk het pakket te update.

Ik heb net forceware 91.47 (net twee weken uit) gehaald bij nVidia, dus...

Hopelijk kan ik dan ook de beamer aansluiten via de vga uitgang (tft zit op de dvi connector) en dan 576i laten uitsturen, zonder ingewikkeld te gaan doen met powerstrip, waarbij je de pc moet rebooten als je even de beamer wil gebruiken, enz.

donaldk

Update, gestoei met nVidia driver, e.d., maar nog geen stap verder:-(.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50407.msg747804#msg747804

donaldk

#252
De degelijke doos met daarin de VGA -> 5 BNC kabel is inmiddels binnen en heb ik dan ook zojuist aan de Barco gehangen. Het was me even ontschoten dat er natuurlijk maar één sync connector op de Vision zit, daar dan maar even de witte plug op gedraaid en de zwarte vrij laten hangen.

Dus toch maar RGsB zien te krijgen?! Of RGBs? Of kun je ook composite sync via een van de twee sync kabels sturen?

Ik zie op het powerstrip forum dat ATi kaarten geen sync op groen kunnen genereren, dus dan is het een geluk dat deze pc een nVidia FX5200 kaart heeft, in plaats van een Radeon 9200/9600;-).

Edit: damn, ik zie nu dat nVidia's helemaal geen composite sync kunnen genereren; http://entechtaiwan.net/forums/viewtopic.php?t=23

Gisteravond laat toch nog even Rivatuner http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner&menu=8 geinstalleerd, omdat ze preset-modes claimen te hebben voor PAL en NTSC, maar hoe ik dan verder moet was en is mij nog niet duidelijk.

Vanavond even Powerstrip geinstalleerd. Het enige wat ik zover heb gevonden, in mijn online zoektocht, zijn de volgende settings. Waar ik wat in moet vullen moet ik nog even uitzoeken.
http://entechtaiwan.net/forums/viewtopic.php?t=463&highlight=576i

PowerStrip timing parameters:
720x576i 50Hz=720,80,96,40,576,12,4,56,30328,9
720x576i 60Hz=720,80,96,40,576,12,4,56,36392,9

donaldk

De custom timings set in powerstrip is aangemaakt, ik kan de 576i setting ook selecteren in de nvida controls. Maar dan blijft de montor netjes op de reeds gebruikte resolutie. nView configuratie (dualview = pc monitor en tweede monitor hebben hun eigen instellingen) en ook windows laten me de custom resolutie echter niet kiezen (selectie is beperkt tot enkele resoluties die de pc monitor aankan). De nView instellingen vanuit de systemtray laten mij wel de custom resolutie kiezen, maar het scherm verspringt dan even, maar er veranderd niets. Ik kan dan ook nergens wat instellen voor de tweede 'monitor'.

M.a.w. ik heb drie software lagen, nVidia Forceware, Powerstrip en Windows, maar krijg het niet aan de praat. Kan ook niets relevants vinden op het powerstrip forum, of avs.


donaldk

#254
Vanavond de Barco gewoon eens voor een paar uurtjes aangezet, met de kap open. Maar toch zo nu en dan een korte roffel/kraak/vonk geluid. Dacht eerst dat het rechtsachter uit de voedinghoek kwam, maar het lijkt nu toch vanonder het convergence panel vandaan te komen. Misschien toch een kapot RGB board http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45224.msg693000#msg693000.

Nu heb ik al een tijdje de buizen uitgeschakeld op het convergence panel en hoor ik dus al tijden niets anders dan de fans en de bekende lichte ouwe Barco ruis;-).

SpeedyAndré

Heb je bij de monitor instelling niet iets staan als 'hide modes that this monitor cannot display'  ???
Als je het vinkje weg haalt dan heb je veel meer resoluties om uit te kiezen :)
Een Sony-Nvidia combi gaat prima, evenals Sony-Ati, ik kan alle resoluties op mijn projector weergeven die de monitor aan kan, behalve 2048x1536  >:D
Ook kan je een 2e monitor geforceerd detecteren of activeren, als je hem dan aansluit werkt ie zonder dat je hem opnieuw moet herkennen.
Powerstrip & co laat ik buiten beschouwing omdat niet alle software hier lekker mee samenwerkt.
Als het met je Barco niet gaat lukken dan staat hier nog een luxe en mooie Sony CRT te wachten  :-*
Sony's zijn kennelijk niet zo kieskeurig met de ingangs signalen  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

donaldk

Ach ja, ik hoorde van een mede-forummer dat hij het niet eens waagt een video-only Sony aan een pc te hangen, want er zit geen begrenzing op die dingen (moet je die remote kastjes voor hebben?).

donaldk

Net eventjes verder gekeken. In windows beelscherminstellingen op het 2 vierkantje geklikt en dan zie ik dat beeldschermresolutie netjes op 720 bij 576 pixels staat. Kleurkwaliteit gemiddeld (16 bits), maar ik dacht dat powerstrip dat ook aangepast had, dat de driver dat dan verkeerd rapporteert. Het windowsbureaublad uitbreiden naar deze monitor staat aangevinkt (mogelijk door de nView dualview mogelijkheid die ingesteld staat). En bij geavanceerd/beeldscherm staat 'standaardbeeldscherm' als type en beeldscherminstelling in 25 Hertz geinterlinieerd.

SpeedyAndré

Quote from: donaldk on October 14, 2006, 18:11:44
Ach ja, ik hoorde van een mede-forummer dat hij het niet eens waagt een video-only Sony aan een pc te hangen, want er zit geen begrenzing op die dingen (moet je die remote kastjes voor hebben?).

Da's alleen met de oude analoge bakken een 'probleem', gewoon opletten wat je doet :)
De digitale crt's zeggen simpelweg dat je te hoog gaat en geven niets weer.
Als ik het goed lees dan herkent windblows de videokaart en/of de monitor niet goed en stelt hij standaard waardes in, wel vreemd als je de Nvidia drivers erop hebt staan ....

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

donaldk

Hmm, pc weer eens opnieuw geboot, met de Barco al aan. Commercieel dvd-tje in de lade, met vlc de dvd gestart en de nView optie gebruikt om het vlc venster naar het tweede scherm te verplaatsen. Maar welke ingang ik ook selecteerde met het schuifje op de 'remote', geen licht uit de buizen.

Er staat me iets bij dat het interne testsignaal niet werkt als je de RGB aansluiting gebruikt, dus dat is niks om me druk om te maken;-).

Niemand ervaring met vga op analoge video-only bakkies?

spotmatic

Quote from: donaldk on October 14, 2006, 22:51:35
Niemand ervaring met vga op analoge video-only bakkies?

Ik wel, maar alleen via een Snazio. Op een Snazio selecteer je gewoon "Scart PAL" en dan komt er een 576i signaal uit de VGA uitgang.

Zat er nou zo'n klein kastje aan de achterkant van je Barco?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Yup, een 'remote', anders doet hij helemaal niks.

spotmatic

Heb je ergens nog een ouwe CRT liggen (een monitor, dus geen projector) om deze 576i instellingen op te testen? Monitoren slikken dat soort signalen meteen. En dan weet je of er daadwerkelijk een (goed) signaal uit de 2e monitoraansluiting komt.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Ik heb twee dagen terug wel een ouwe 17" pc monitor (vaste vga kabel, de bnc kabel was nog niet eens binnen) aan de vga poort gehangen. Nadat ik de nieuwe drivers met de nView multimonitor opties had geinstalleerd. Toen gaf de monitor informatie aan dat de resolutie buiten het bereik van de monitor zou liggen (veel te laag), was nog toen ik met rivatuner zat te spelen.

Ik zal de pc even afsluiten, hem er zo nog eens aan hangen en dan rebooten, dan zien we wel wat er gebeurt.

donaldk

Okay, dat werkt dus niet.

Even nagekeken in windows configuratiescherm. De tweede monitor wordt weer netjes herkent als de proview nog wat crt. Er staat voor monitor 2 netjes 720 bij 576, maar als je dan bij geavanceerd gaat kijken, blijkt de refreshrate gewijzigd te zijn in 60 Hz. Vink 'verberg modi die niet kan weergeven' uit en selecteer dan 25Hz geinterlinieerd, toepassen, enz. Dan verslikt de monitor zich, geen beeld en het powerledje gaat knipperen en je hoort de monitor 'schakelen'. Zoals gezegd volgens windows ligt PAL ver onder het bereik van deze monitor.

Als ik het vlc venster van de 1e naar de 2e monitor verplaats via nView, dan is er het bekende probleem dat je wel de player gui te zien krijgt, maar dat het videodeel zwart blijft.

SpeedyAndré

#265
Als je het beeld kan klonen dan heb je op beide schermen bewegend beeld (met dezelfde resolutie).
Vlc is idd een handig progje als een beeldscherm het laat afweten :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

donaldk

Vanavond trouwens geen kraakjes en geknetter gehoord. Het composiet signaal/kabel had ik er af gehaald en RGB kreeg blijkbaar ook geen signaal ???.

donaldk

Quote from: SpeedyAndré on October 15, 2006, 00:10:29
Als je het beeld kan klonen dan heb je op beide schermen bewegend beeld (met dezelfde resolutie).
Vlc is idd een handig progje als een beeldscherm het laat afweten :)

André  8)

Ja, ik had bewust gekozen voor dualview in plaats van cloning, want dan zal de tweede monitpr bijna zeker geen 576i krijgen voorgeschoteld en non-interlaced enzo daar kan de Barco niet tegen;-).

donaldk

 >:( >:( >:( Het nvidia icoontje verscheen nooit meer in de systemtray. Ik kon nergens (start/programma's, bestandsbeheer) het programmaatje vinden, dus kon hem niet opnieuw laden, om zo met de instellinge verder te gaan. Uiteindelijk klikte ik op de setup van de installer, toch de installatie door laten gaan en afgerond met een reboot.

Nou was de opeens de dell lcd de secundaire en nummer twee monitor geworden, de volgorde was dus omgedraaid. Kortom vele pogingen om het weer goed te krijgen mislukten. Dus ik probeerde via de nview opties terug te gaan naar een één monitor set-up met alleen de dell. Dit is dus mislukt en nou vertoont de dell inderdaad nog de lege extended desktop en de proview crt geeft netjes beeld tijdens het booten, maar daarna flikkert alleen nog het powerledje.

Met alleen de dell aangesloten booten helpt ook niet, waarom detecteert ie niet zelf dat er maar een monitor aanhangt.

Ik kan de pc dus niet eens meer gebruiken.

eduard

Probeer tijdens het opstarten van je pc via f8 je pc op testarten in veilige modus en dan eventueel je video drivers verwijderen of terug gaan naar een vorig herstel punt.

donaldk

Oh ja systeemherstel kan ook via veilige modus e.d., dat zijn dingen die ik wel eerder gedaan heb, maar ja als je het weer nodig hebt weet ik meestal al lang niet meer hoe en wat ik de vorige keren precies gedaan heb;-).

Want de situatie is hetzelfde als ik de dell lcd aansluit via de vga poort, dus dat hielp ook niet.

Vanmiddag maar eens verder, dank je voor de tip, Eduard.

donaldk

Quote from: Losha on October 15, 2006, 02:58:26
ja ik ;D

Tuurlijk. Goed je weer wat vaker op het forum te zien.

Quote
1) testsignaal op rgb werkt wel degelijk (geen idee hoe je daaraan komt :? )
Aha, nou ik schakelde over naar het testsignaal en dat deed niks en had het wel eens gehoord/gelezen, dacht ik.

Quote
2) gooi je hele monitor drivers om te beginnen eens helemaal weg (de monitor restricties zitten alleen maar in de weg)

Aha, nou dan pakt windows gewoon een back-up driver die ze ook in veilige modus gebruiken, VgaSave.

Quote
3) als je gaat expanden heb je normaliter GEEN overlay op de secundaire monitor, dus hoogstens de "normale" windows omgeving maar GEEN film of opengl (zijn wel truukjes voor)

Inderdaad, ik gaf het zelf ook al aan.

Quote
4) als je gaat werken met "volledig scherm-video" wordt de 2de monitor ingesteld op de resolutie en frequentie van de FILM (ongeacht wat je als resolutie in windows instelt)

Dus wat doe je dan met video materiaal dat leidt tot een hogere bandbreedte of hogere h/v frequenties dan waarop de Barco kan syncen? En progressive video?

En hoe krijg je dan toegang tot een tweede 'monitor' zonder de juiste driver?

Quote
5) powerstrip en rare tools heb je ook niet nodig, koop een bnc-splitter en knoop H+V samen

Inderdaad. Weet iemand nog een goed adresje hier in de buurt?

Quote
6) zoek een ander hobby ;)

LOL!

donaldk

Quote
donald, je doet me langzamerhand denken aan iemand anders, die zocht ook steeds uitvluchten waarom ie z'n PJ (3 verschillende zelfs) maar niet klaar had, later verkocht ie ze 1 voor 1 en is digitaal gegaan
... als het beeld bij jou over de rand valt zijn je porches kleiner, bij mij bleef alles binnen de buis
ook was bij mij geen retrace te zien, zo zie je maar weer, elk apparaat stuurt een ander signaal uit (voor zover dan ook de mythe dat mensen projectoren gecalibreerd verkopen, op een andere videokaart/dvd-speler kan de grayscale en gamma al om zeep zijn)

Losha, zoals je hier eerder kon lezen had ik er ook pas na een tijdje last van, van die retrace lijnen. Daarom werd er ook gedacht aan een RGB board dat kuren begon te krijgen. Door de G2 een stuk terug te draaien zijn ze weg, maar zelfs bij de duidelijk hogere, oorspronkelijke G2 instelling waren ze eerder ook niet aanwezig.

Okay, dan weet ik dat, dus gewoon de h en v size opnieuw instellen en een millimeter of 3/4 van de rand wegblijven.


donaldk

Waarom (nog) geen video-out aansluiting, zie even terug in het topic. Dat was mijn oorspronkelijke 'plan'.

De nVidia drivers zijn een combinatie van video- en device drivers, maar volgens windows blijft het een plug and play monitor en wordt er ook dan gewoon gebruik gemaakt van een plug and play (monitor?) driver uit 2001, of was het 2003 dat zou ik moeten nakijken.

www.google.nl had ik even geen zin meer in om vijf uur 's avonds;-).

3 -> niet expanden.

4-> video gewoon op monitor 1 draaien en dan krijgt de tweede monitor de 'film resolutie'.

donaldk

Nou Powerstrip is er ook weer af, Spysweeper zag het als adware ne heeft het net gedelete ;D.