Ik wil een nieuwe!!

Started by Tapeshirt, December 3, 2002, 19:27:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tapeshirt

dvd speler. Alleen is dit een ruim begrip, omdat ik projecteer. Momenteel op een oud barco-tje, maar die wordt vervangen door een nieuwere. Nu zit ik te twijfelen tussen een speler met psm-1 of een htpc. Dat is een moeilijke discussie, ook hier op het forum heb ik gemerkt. Vandaar dit topic nog maar weer eens. Volgens mij zijn de prijsverschillen tussen het aanschaffen van een htpc en een nieuwe speler (denon 1600 of marantz 8300) niet bijzonder groot. Vandaar dat ik binnenkort ook maar eens moet afspreken met Frank als dat kan natuurlijk ;)
En dan nu de vraag, want jullie begrijpen al dat ik neig naar een psm-1 oplossing:

Welke speler??
De rest van mijn set up bestaat uit Kef Reference model 1(het oude model dus gelukkig niet de mk II) als front, Mission 75c als center(uiteraard) en nu nog philips FB815(oud)als surround, maar ook deze zullen wel vervangen worden door bijvoorbeeld de kef dipolen(TDM 34DS)
Daarnaast als versterker Denon AVC-A1D en momenteel helaas een Denon DVD1500

Kritiek en ideeen zijn welkom!! Tevens een eventuele prijsindicatie (kan ook via mail)

Tapeshirt

O ja, vergeten, mijn Rel Strata III

J.A.F._Doorhof

Hi,

als je budget het toelaat zou ik voor de Immersive oplossing gaan.
je gebruikt dan het beste van 2 werelden.

De kracht van Faroudja en de flexabiliteit van een HT-PC, maar toch het gemak van een standalone DVD player.

Of voor de eenvoud en prijs van de PSM-1.

Beide producten zijn zeer goed.
Als speler zou ik kiezen voor OF de Denon 1600 of de Marantz DV-8300.

Verdere goede opties zijn:
Sony 7700, Pioneer 737, Pioneer 747.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tapeshirt

Daar zit iets in. de htpc alleen als scaler. Alleen heb ik nu een Denon DVD 1500, waar ik nou niet altijd even tevreden over ben.(speelt sommige dvd's niet af en kan alleen regio 1 en 2 afspelen) Vandaar dat ik dan ook alsnog een nieuwe speler moet/wil hebben. En ik dus naar psm 1 neig, vooral ook voor de betere geluidskwaliteit van standalone en het gemak. Alleen, Frank, wat gaat dit nou ongeveer kosten? Mail me ff als je wilt. Ik heb het stukje over de compleet gemodde 1600 ook gelezen, jammer dat ie verkocht is helaas ;)

[email protected]

J.A.F._Doorhof

Hi,

De PSM-1 kost € 750,00 kies daarbij zelf de speler uit die in jouw budget past.

Adviesen zijn:
Pioneer 747, 737, Denon 1600, Marantz DV-8300

De Denon MKII is voor zover we hebben kunnen zien NIET compatible.

MvrGr.
Frank

PS.
Een lijst met verdere spelers is te vinden op www.hometheater.nl (onder het kopje Cinematrix). Maar bovenstaande spelers verdienen de voorkeur.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"