7 gig DVD branden, twee schijven?

Started by donaldk, May 31, 2006, 15:51:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Mijn harde schijven puilen uit, dus ik moet dringend dvd's gaan branden, iets wat ik zelden doe en dan zijn het meestal data dvd's voor back-up. Nou heb ik de rar's uitgepakt van een gedownloade dvd-set (volgens de informatie was het oorspronkelijk ook een tweetal dvd's. Maar alle files staan wel in een video_ts dir.

Dus heb ik in nero, netjes de eerste zoveel ifo, bup en vob files geselecteerd totdat ik 4,38 gig had. Maar wil dan gaan branden dan geeft nero een waarschuwing; 'deze dvd video zal mogelijk niet speelbaar zijn', want het eerstvolgende vob file (circa 1 gig) ontbreekt in de selectie. 4,38 gig is namelijk precies na x_2.vob en voor x_3.vob, wat het hoofdstuk lijkt heeft dus 3 vob's.

Maar dat is dus weer een gig, dat gaat toch niet passen of gaat Nero dan netjes verder en vraagt hij om een volgende dvd schijf?

Ik heb hier momenteel maar een paar dvd's liggen dus kan er niet twee verknoeien door het uitproberen, dus wie geeft even de juiste tip?

Mijn systemen beginnen al aardig instabiel te worden door de gebrekkige hd capaciteit en fragmentatie.

hifiman

#1
google: dvdshrink

donaldk


Chris80

Een oplossing voor je probleem heb ik niet, maar je zou eens op www.doom9.org kunnen kijken, daar staat heel veel programmaatjes op. (Hopelijk dus ook een programma wat jou probleem oplost).
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

donaldk

Ik heb verder gezocht en dit lijkt toch een dvd9 te zijn.