Isotek of ander netfilter

Started by WickedGame, May 31, 2006, 09:33:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Beste heren/dames (eventueel),

In de wondere wereld van electronica hoor je steeds meer bij aanschaf van duurdere hifi componenten dat het aan te raden is om een netfilter te gebruiken. Alleen de een beweert op classe (dat is wat we hebben) dat het toaal geen nut heeft een filter, terwijl een ander bedrijf zegt dat je het zelfs moet doen omdat het een wereld van verschil is.

Graag zou ik willen weten in hoeverre een dergelijk filter nut heeft, en of hier mensen zijn met ervaring betreffende netfilters. Dit hoeft niet perse isotek te zijn, mochten er ook andere aanraders zijn dan hoor ik dat ook graag.


Rob Eric Blank

Ik heb geen idee, maar wat kost een simpele netfilter eigenlijk?

WickedGame

Quote from: Rob Eric Blank on May 31, 2006, 15:09:55
Ik heb geen idee, maar wat kost een simpele netfilter eigenlijk?

Als ik me niet vergis vanaf een 600 euro t/m een kleine 5000 euro

B.J.

Quote from: Rob Eric Blank on May 31, 2006, 15:09:55
Ik heb geen idee, maar wat kost een simpele netfilter eigenlijk?

Een hele simpele is bv een netfilter van pietje bell, deze kost 25 euro. Je hebt ook de isopluggen voor 50 euro.

WickedGame

Quote from: Bas Janssen on May 31, 2006, 15:19:27
Een hele simpele is bv een netfilter van pietje bell, deze kost 25 euro. Je hebt ook de isopluggen voor 50 euro.

Klopt, alleen op een gegeven moment als je een flink aantal producten hebt is een compleet filter met daaraan gekoppeld een goed stekkerblok (KEMP in ons geval) wat handiger denk ik.

Alleen weet ik me god niet hoe isotek is, ervaringen zijn er weinig te vinden. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar andere filters hoe die zich verhouden. En dan de hamvraag hoeveel nut heeft een filter nu werkelijk op een set.

Want er zijn bedrijven die op een classe set een filter afraden.

redfox001

Ik heb erg goede ervaring met een Supra stekkerblok mkII en twee pietje bell filters daar in. Op mijn cd speler doet dat erg veel.

FrankB

Ik zou voorzichtig zijn met filtering. Eerst was ik overtuigd dat het een enorme verbetering was, maar na wat upgrades toch maar m'n (dure) Isotek Mini-sub G2 er tussenuit gehaald en ik vind het geluid een stuk mooier. Misschien technisch iets minder perfect, maar wel veel natuurlijker en echter.

Wat bij mij wel verschil maakt is een goede stekkerdoos die ook onderlink de apparaten van elkaar afscheidt. Ik gebruik er de Isotek multiway voor.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12