Satelliet internet

Started by dick, December 2, 2002, 13:14:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dick

Misschien een beetje tegen beter weten in, maar laat ik eens een balletje opgooien over internet via de satelliet! De kans is klein dat er in mijn woonplaats op korte termijn ADSL of kabel beschikbaar komt, en dus wordt het kijken naar alternatieven. Via de satelliet bijvoorbeeld! Ik heb het 1 keer eerder gedaan, maar heb het stop gezet toen de proxy uitging. Nu zijn er diverse aanbieders die wel volledige downstream via de sat. bieden, maar heeft iemand ervaringen met b.v. de perormance, kwaliteit etc.? Nu ben ik een aantal sat. providers tegen gekomen:

- www.bysky.nl (weinig downstream)
- http://www.cypos.de/ (onbeperkt downstream, maar vreemde prioriteit regeling)
- http://www.netsystem.com/eng/satadslplus_eng.htm (geen beperking?)

Europeonline beschouw ik niet als een alternatief. Heeft iemand hier, of met andere sat. providers ervaring?

Groet!

J.A.F._Doorhof

In het verleden heb ik het gebruikt en was er op zich niet echt tevreden over over het algemeen.

Het downloaden (als het werkte) ging inderdaad wel redelijk maar de fouten en afgebroken downloads waren op een gegeven moment echt te frusterend om er mee door te gaan.

Hoe het nu gaat weet ik niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dick

Die problemen had ik dus ook, met name de afgebroken downloads. Dat was één van de redene om het op te zeggen. Ik hoor nu veel positieve berichten van andere sat. Providers, en ben dus weer geïnteresseerd! (ik hoor zelfs berichten dat het sneller is dan ADSL) En veel negatieve berichten van Europeonline waar ik toen een abonnement had.

Afwachten dus..Wil het in ieder geval eerst proberen.

Alexander VRoom

Beste,

High Speed Internet via de satelliet werkt perfect. Ik kan het weten omdat ik het verkocht heb bij de Nederlandse trots van de aanbieders: KPN Xantic. Het principe is bij alle gelijk. Een asymetrische verbinding. Inbellen bij eigen locale ISP om VPN te maken naar uplink in Hilversum. Vandaar wordt de data van het internet gehaald en over de Sirius2 gestuurd naar de orginele aanvrager. Ik heb het thuis draaiende gehad (wie appels doet....) en gebruikt totdat ik adsl kon krijgen.
64kb up en 1.8Mb retour. Ik hoefde er niet voor te betalen :-)

mvgr

Alexander Vroom

J.A.F._Doorhof

Kijk niet voor betalen dat is natuurlijk handig ;D.

Ik neem inderdaad aan dat het systeem ondertussen wel uitvoerig ontdaan zal zijn van de kinderziektes.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dick

Is hier meer informatie over te vnden? Zegt mij namelijk niks en ben toch wel geïnteresseerd!

sirius48e

Kijk maar op http://www.xanticbroadband.com/

Verwacht echter niet dat je daar ook een abo kan aflsuiten. Xantic is enkel geinteresseerd in Whole-Sale business models. Aangezien er in nederland geen reseller is die dat heeft afgenomen, is het alleen ter informatie. Het enige alternatief is bijvoorbeeld de BySky mensen. Dit kan je gebruiken met de schotel op de Astra 19.2. De Xantic dienst draati op de Sirius-2 :-)

dick

Ah.. hier schieten we dus nog niks mee op :( bysky is trouwens ook niet echt een alternatief, met een maximale downstream van 500mb per maand, zou ik dit toch niet echt als een serieus alternatief willen beschouwen! Er zijn overigens wel andere mogelijkheden op de astra, maar dan moet je al vrij snel naar het buitenland uitwijken.. Op zich niets mis mee, maar het communiceert lastig als er iets niet lekker gaat. Vaak is het gebrekkig Engels ofzo..

Groet

neptune

Quote from: dick on December  3, 2002, 10:18:56
Die problemen had ik dus ook, met name de afgebroken downloads. Dat was één van de redene om het op te zeggen. Ik hoor nu veel positieve berichten van andere sat. Providers, en ben dus weer geïnteresseerd! (ik hoor zelfs berichten dat het sneller is dan ADSL) En veel negatieve berichten van Europeonline waar ik toen een abonnement had.

Afwachten dus..Wil het in ieder geval eerst proberen.
Mijn broer heeft europe-online....slechte service...kan het niet een aan de praat krijgen...
zet hier iets neer

dick

Ik heb inderdaad ook een tijd geleden Europe online gehad.. Vond de service inderdaad niet echt denderend.. Kreeg het FileFetch niet (goed) aan de praat.. (bestanden werden vaak niet gestuurd) Maar zeg het gewoon tegen je eigen deur, die zegt net zoveel.. Toen ze tenslotte plots halverwege het jaar, de proxy uit zetten, was de lol er echt vanaf...