Ali-G in da house (r2)

Started by J.A.F._Doorhof, December 1, 2002, 23:53:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

flop
0 (0%)
4
2 (5.7%)
5
2 (5.7%)
6
1 (2.9%)
7
10 (28.6%)
8
7 (20%)
9
9 (25.7%)
10
4 (11.4%)

Total Members Voted: 33

J.A.F._Doorhof

Verhaal
Ali-G is leraar (nou ja) in een buurthuis, als het buurthuis gesloten moet worden gaat hij zich inzetten om het buurthuis ten alle kosten te redden. Totaal onverwacht komt hij in de politiek terecht en gaat hij proberen de wereld te verbeteren.

Mening
Ik begon aan de film met het idee van, Love it or hate it..... en dat klopt. En gelukkig vonden wij het LOVE IT.
De humor is verschrikkelijk droog, grof en laagvloers maar toch verzand het nergens in ordinair, als je American Pie kunt hebben is Ali-G niet veel erger.

Ik zal zeker eens op zoek gaan naar meer van Ali-G, zijn hele voorkomen is gewoon zeer leuk (een moderne Bean ?) en dat taaltje is DA BOMB natuurlijk. ;D

Voor de mensen die Ali-G niet kennen, het is een karakter van een lange sullige witte man die denkt dat hij een "brother" is, en zich ook zo gedraagt. Hij woont in een nette wijk, maar noemt het The getho, de Engelse politie is de LAPD, en als er straat races worden gehouden mag je natuurlijk niet harder dan de max snelheid.

Allemaal erg leuke humor, met een flinke knipoog naar de hip-hop cultuur.

Beeld en geluid
Een mooie transfer met mooie kleuren en goede defenitie. Het is geen referentie kwaliteit maar veel slechts kan ik er niet aan vinden, behalve mischien dat het allemaal wat getemt is, maar daar is niets mis mee.

Geluid is ook goed en de bas van de hip-hop is lekker intens, stemmen zijn zeer goed te horen en de effecten geven een goede life feel (geen ADR effecten die je vaak ziet bij dit soort films).

Extra's
Een paar leuke deleted scenes, blooper reels en een melige "Praat als Ali-G" allemaal aan elkaar gepraat door Ali-G zelf.

Ik heb wat stukjes geluisterd van het commentaar en dat is mischien nog wel hilarischer dan de film zelf (maar ik heb maar een paar scenes gehoord), maar dat gaan we zeker nog een keer doen, leuk voor een groepje.

Overall
Zeker de moeite waard en heel leuk.
Wel een advies om de NL ondertitelde versie te kopen, de ondertitels zijn in dit geval zeer handig voor de slang die Ali-G gebruikt en gelukkig wordt ook het commentary gedeelte volledig ondertiteld.

Ali-G is DA BOMB and respect man Westside Massive rulez..... word.

8.2/10

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maxtrash

leuke film ja. Ik kan me herinneren dat ik 'm afgelopen zomer met mijn vriendin in de tuin op de laptop gezien heb (divx). Het was mooi weer met een fles wijn erbij...
Niet echt het ideale HT zou je denken, maar de atmosfeer was erg goed. (het gaat niet altijd om de techniek bleek maar weer)

ik heb nog wat meer dingen van Ali maar vandaag toevallig nog een filmpje gezien waarin hij Posh Spice en David Beckham interviewt. Nu ja, interview... het is meer standup comedy ten koste van hun...hilarisch in ieder geval

Vincent

Ali G is da bomB!!!

Respect ;D

Zoiezo 9/10

Lord_Helmet


patrick_vdb

Onderbroekenlol op en top ;D Als je hiervoor allergeisch bent dan moet je de film absoluut mijden.....ben je echter wel in voor dit soort melige humor dan gaat er weinig fout wanneer je Ali G bekijkt ;)

Beeld en geluid (vooral de muziek, en dan houd ik geeneens van Hip Hop of aanverwante muzieksoorten) waren bovengemiddeld.

Mvrgr

Patrick

ps. en natuurlijk de bitches, Aiiiii ;D

Hairball

Ik hjeb me bescheurd om deze film. Wat een malloot is dit. Ik moet het wel eens zijn met de vorige berichten: Het moet wel je soort humor zijn.

Nico

I hate HT.........

Just kidding :)

garmtz

Absoluut leuke humor. Gewoon een coole niet-pretentieuze film!  8)

Qlone

Die film is echt briljant... RESTEPC! Maar... inderdaad, je moet er van houden. Mijn broer vond er weinig aan, ik heb dubbel gelegen...
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform...

J.A.F._Doorhof

Humor is een moeilijk ding.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hellbeast

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  1, 2002, 23:53:23
een lange sullige witte man die denkt dat hij een "brother" is

Uhh, volgens mij is het geen witte man hoor...

Maargoed, de film is briljant, ik vond alleen de scene dat die 2 negers elkaar gingen zoenen echt jakkie.   :P
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Volgens mij is het gewoon een "witte" man....
Wat is het volgens jou ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hellbeast

Hij lijkt me niet helemaal blank, maar dat ligt misschien aan mij? :-\

Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

Scarp

#12
makeup.




Melvin

Ik heb ooit dat stukje gezien waar hij Posh Spice en David Beckham interviewde en ik heb toen zeker een kwatier buikkrampen gehad van het lachen :)

J.A.F._Doorhof

Het is in iedergeval geen totaal zwarte man, of hij moet net als Michael Jackson een huidziekte hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hellbeast

Ben ik dan effe op het verkeerde been gezet.

Je had dus gelijk Frank! Sorry, my bad! :-[
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

Spacebass

Verrassing...hij is joods...en om alle twijfel weg te nemen:

Link

fré

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  1, 2002, 23:53:23
Verhaal
Ali-G is leraar (nou ja) in een buurthuis, als het buurthuis gesloten moet worden gaat hij zich inzetten om het buurthuis ten alle kosten te redden. Totaal onverwacht komt hij in de politiek terecht en gaat hij proberen de wereld te verbeteren.

Mening
Ik begon aan de film met het idee van, Love it or hate it..... en dat klopt. En gelukkig vonden wij het LOVE IT.
De humor is verschrikkelijk droog, grof en laagvloers maar toch verzand het nergens in ordinair, als je American Pie kunt hebben is Ali-G niet veel erger.

Ik zal zeker eens op zoek gaan naar meer van Ali-G, zijn hele voorkomen is gewoon zeer leuk (een moderne Bean ?) en dat taaltje is DA BOMB natuurlijk. ;D

Voor de mensen die Ali-G niet kennen, het is een karakter van een lange sullige witte man die denkt dat hij een "brother" is, en zich ook zo gedraagt. Hij woont in een nette wijk, maar noemt het The getho, de Engelse politie is de LAPD, en als er straat races worden gehouden mag je natuurlijk niet harder dan de max snelheid.

Allemaal erg leuke humor, met een flinke knipoog naar de hip-hop cultuur.

Beeld en geluid
Een mooie transfer met mooie kleuren en goede defenitie. Het is geen referentie kwaliteit maar veel slechts kan ik er niet aan vinden, behalve mischien dat het allemaal wat getemt is, maar daar is niets mis mee.

Geluid is ook goed en de bas van de hip-hop is lekker intens, stemmen zijn zeer goed te horen en de effecten geven een goede life feel (geen ADR effecten die je vaak ziet bij dit soort films).

Extra's
Een paar leuke deleted scenes, blooper reels en een melige "Praat als Ali-G" allemaal aan elkaar gepraat door Ali-G zelf.

Ik heb wat stukjes geluisterd van het commentaar en dat is mischien nog wel hilarischer dan de film zelf (maar ik heb maar een paar scenes gehoord), maar dat gaan we zeker nog een keer doen, leuk voor een groepje.

Overall
Zeker de moeite waard en heel leuk.
Wel een advies om de NL ondertitelde versie te kopen, de ondertitels zijn in dit geval zeer handig voor de slang die Ali-G gebruikt en gelukkig wordt ook het commentary gedeelte volledig ondertiteld.

Ali-G is DA BOMB and respect man Westside Massive rulez..... word.

8.2/10

MvrGr.
Frank

Robbo

Vanavond op ned 3 om 22.10 weer een nieuwe reeks Ali G's !!!

Ali G in da USAiiii   ;D


PaulB.

Quote from: Robbo on March  7, 2004, 18:43:48
Vanavond op ned 3 om 22.10 weer een nieuwe reeks Ali G's !!!

Ali G in da USAiiii   ;D


Da's zeer mooi :)
bedankt voor de tip, Robbo.

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Spacebass

Thanks...

Barely legal 3  ;D  ;D  ;D

Gijs82

Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema