Goede Ruil??

Started by Abel_Dekkers, December 1, 2002, 21:42:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

Hey mensen

Toenet was ik bij mn buurman om mn set af te leveren die hij gekocht had, namelijk een denon 1802 en dvd speler. Toen ik bij hem binnenkwam zag ik dat hij mooie speakers had, namelijk de BNS Soundcolumn 1. Toen ik mn oude receiver erop had aangesloten vond ik alles toch niet zo goed klinken (hij heeft geen sub), zelfs in stereo. Volgens mijn zijn die speakers dus echt te zwaar voor die receiver.

Zelf heb ik de JBL XL1000 als fronts en die klonken vrij goed bij die receiver. Ik heb hem aangeboden om mijn misschien speakers (JBL) te ruilen tegen die BNS Soundcolumn 1, hij stemde in.

1.Weet iemand meer over deze speaker?
2.Is het een goede ruil?

Mijn speakers waren toen fl.600 gulden voor 2. Die BNS waren trouwens loodzwaar en dat zegt dan ik ook wel wat over de kwaliteit he?

Mvg,

Abel Dekkers
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Abel_Dekkers

echt helemaal niemand bekend met deze speakers? ::) :o
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Martin_M

Ik ken deze speakers van jaaaaren geleden.
Ik vond het een zeer goede speaker voor het geld.
Vooral de menselijke stem klonk erg goed met veel detail maar met een muur van gitaargeweld liep de boel snel vol. Daarom werd het niet mijn keus.

Ik zal ze gewoon op je eigen set beluisteren voordat je tot ruil overgaat.
Het is een beetje een kwestie van smaak.

Succes,
Martin M
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Abel_Dekkers

#3
Hoe oud zijn deze boxen dan?

En zouden ze echt een meerwaarde hebben (vergeleken met Jbl) in een HT (bouw mn kamer binnenkort om tot biosje)
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

searcher

Quote from: Abel_Dekkers on December  2, 2002, 16:48:42
echt helemaal niemand bekend met deze speakers? ::) :o

Vriendelijk bedoelt ;) maar een advies is niet te geven je eigen oren zijn het beste advies dat je kunt krijgen.
Als je interesse hebt beluister dan de speakers op jouw set in je huidige situatie.
Neem een aantal voor jouw zeer bekende muziek tracks en dvd tracks.

Herhaal het nog eens na een paar dagen....

Nog simpeler als je kippevel krijgt dan zit het wel goed.

m.v.g searcher



Abel_Dekkers

Hey Martin_M

Nu jij bekent ben met deze speakers heb ik nog een vraag. namelijk:

Zouden deze speakers wel goed passen bij bijvoorbeeld "aggresieve" receivers zoals yamaha en harman kardon?

Mvg,

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

cinepaulis

De Harman Kardon AVR 7000 klinkt volgens mij niet aggresief. Niet echt vergelijkbaar met Yamaha vind ik persoonlijk.

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Spacebass

Heb je er ook aan gedacht dat je een bijpassende center moet hebben?

Abel_Dekkers

Nee, helemaal niet.

Nu heb ik een infinity center, maar dat is ook al een oud model en komt te kort. Als ik die een keer ga vervangen, weet iemand dus bijpassende center?

Mvg,

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Spacebass

Het liefst dus het zelfde als je fronts! Het zelfde geldt voor je rears...vandaar dat ik het vroeg...
Anders zit je net als ik zelf te klooien totdat je alles passend bij elkaar hebt.