dvd handycam

Started by shanita, May 26, 2006, 01:36:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoe kan ik mijn films bewerken? Kan het bestand niet omzetten en weet niet wat ik daarvoor nodig heb.Heb verder alles om een mooie film te maken.

Wil iemand mij helpen?
2 (100%)
Help
0 (0%)

Total Members Voted: 2

shanita

Shanita

EdoE

Het punt is een beetje dat die DVD-handycams niet echt gemaakt zijn met videobewerking in het achterhoofd. Het concept is bedacht met het idee dat het makkelijk voor de eindgebruiker is om het DVD-tje zo uit de handycam in de DVD-speler te kunnen leggen en video te kunnen kijken. Op DVD zijn de beelden sowieso ge-MPEG-d, wat niet alleen kwaliteitsverlies betekent maar ook extra rekenwerk voor je PC (en niet zo'n beetje ook). Voor bewerking in de PC kieze men dus nog altijd voor tape.

De handleiding van je handycam zou moeten vertellen hoe je de boel naar je PC krijgt. Ik zou me kunnen voorstellen dat je vergeten bent de DVD te "finalisen" voordat je de transfer probeerde te maken. Let op, geef je handycam wel rust tijdens dit finalisen, want ieder schokje betekent op dat moment ook schokken in je videobeelden. Definitief.

Ik weet niet of je hier iets mee opschiet, maar hoe dan ook wens ik je veel succes. Overigens heeft mijn zwager ook zo'n DVD-handycam gekocht; hij slaagt er _wel_ in de boel op zijn computer te krijgen, maar de bewerking kost hem zeeen van tijd en volgens mij loopt de boel bij de eindexport telkens ook hopeloos vast.

Cheers,

Edo