welke cd speler

Started by graafke, May 21, 2006, 16:53:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

graafke

Quote from: Rody on May 22, 2006, 18:20:08
Kom hem maar halen ;D

komende periode heel druk maar als het zover is hoor je het!

take5

Quote from: Rody on May 22, 2006, 17:49:07
Vandaag is een Original 2008F bezorgd.... HEEL mooi! :)

Die CEC ziet er impressive uit :)
Alweer een nieuwe speler? Hoe klinkt ie? Komt daar nog een fotoserie van?  ;D Ik vind die Leonardo wel heel erg mooi om te zien, maar er lijken geen prijzen op die website te staan...

Rody

Jep, hij ziet er ERG mooi uit en fantastisch gebouwd. Remote is echt ontzettend goed qua ontwerp.
Qua sound moet hij nog inspelen, maar hij klinkt al vrij goed. 1e indruk is dat ie zeker meekan met de E.Sound :)

Rody

Mijn camera is trouwens laatst een stukje gevallen, sindsdien herkent mijn pc hem niet meer... foto's maken en bekijken op de camera lukt wel.... misschien is het de kabel...I dunno...yet.

advr

#29

Hoi Eric,

Als je gaat uitproberen dan neem ik mijn Unico (met 24 bits/192 kHz upsampling) wel mee.

Leuk vergelijk met de Tjoeb. Die heb ik nog nooit echt goed beluisterd, de Luia van Fineermannetje ken ik ook goed, niets aan ;D ;D Nee hoor. Het is ook een kandidaat. O0

Voordeel van een niet buizen cd speler is dat je hem altijd aan kan laten staan. Met buizen wordt dat weer lastiger. ::)

Welke termijn had je in gedachte?


Groet,
Ad.

(nee, nog geen keuze gemaakt welke auto ik ga kiezen ::))
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

take5

Quote from: Rody on May 22, 2006, 20:55:50
Jep, hij ziet er ERG mooi uit en fantastisch gebouwd. Remote is echt ontzettend goed qua ontwerp.
Qua sound moet hij nog inspelen, maar hij klinkt al vrij goed. 1e indruk is dat ie zeker meekan met de E.Sound :)
Even voor de duidelijkheid, ik bedoelde dus deze:



De remote ziet er juist een beetje uit als een ijshockey puck, lijkt me niet zo handig ;)

graafke

Quote from: advr on May 22, 2006, 22:57:07
Hoi Eric,

Als je gaat uitproberen dan neem ik mijn Unico (met 24 bits/192 kHz upsampling) wel mee.

Leuk vergelijk met de Tjoeb. Die heb ik nog nooit echt goed beluisterd, de Luia van Fineermannetje ken ik ook goed, niets aan ;D ;D Nee hoor. Het is ook een kandidaat. O0

Voordeel van een niet buizen cd speler is dat je hem altijd aan kan laten staan. Met buizen wordt dat weer lastiger. ::)

Welke termijn had je in gedachte?


Groet,
Ad.

(nee, nog geen keuze gemaakt welke auto ik ga kiezen ::))

Super dat je je cd speler mee wil nemen! Ben erg benieuwd hoe die het doet. Waar gaat jou persoonlijke voorkeur naar uit wel of geen buizen?

Termijn zal binnen 1 en 3 maanden ofzo zijn.

advr



je woont dichtbij dus da's makkelijk ;D

voorkeur is lastig, uiteindelijk wint toch de klankkleur van de speler.
dan maakt het niet meer uit wel of geen buizen. buizen heebben wel even om op te warmen maar je versterker moet dat ook. ;D

half juli ga ik met vakantie en daarvoor heb ik weinig tijd meer over.  we zien wel hoe we het doen. ;D

ik ga te bed. morgen een lange dag.


maak een lijstje welke je wilt horen, zou er ook geen 10 stuks op zetten.. 8)

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

graafke

Quote from: advr on May 22, 2006, 23:05:41

je woont dichtbij dus da's makkelijk ;D

voorkeur is lastig, uiteindelijk wint toch de klankkleur van de speler.
dan maakt het niet meer uit wel of geen buizen. buizen heebben wel even om op te warmen maar je versterker moet dat ook. ;D

half juli ga ik met vakantie en daarvoor heb ik weinig tijd meer over.  we zien wel hoe we het doen. ;D

ik ga te bed. morgen een lange dag.


maak een lijstje welke je wilt horen, zou er ook geen 10 stuks op zetten.. 8)



Ben idd al bezig met een lijstje...als er behoorlijk wat op staan ga ik strepen...gewoon een rustig kijken zal wel een behoorlijke upgrade worden tov Marantz vermoed (hoop) ik in positieve zin

advr



vast wel, het is in ieder geval leuk de verschillen te horen en uit te zoeken wat je nu eigenlijk wilt ;D ;D

see you
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rody

Ik zou er maximaal 5 beluisteren, en dat is al best lastig.

Maak maar een top5 list ;D

graafke

kwa looks vind ik de Opera Audio Reference 2.2 helemaal super! Kan iemand mij iets vertellen over prijzen en sound???


advr


zoek het forum af, volgens mij is er hier en daar wel wat over te vinden. ;D ;D

(lekker werken nu, lang leve de stand-by >:D)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rody

Quote
Reference 2.2

*****GOOD, BUT NOT AS GOOD AS YOUR E5 IF YOU COMPARE THEM CAREFULLY. FOR ILLUSTRATION, 2.2 IS JUST LIKE A FULL GLASS OF GOOD WINE AND YOU CANNOT SHAKE THAT OR IT WILL SPILL OUT!!! OBVIOUSLY NOT GOOD SINCE SHAKING A GLASS OF WINE AND TASTE THE SMELL IS THE ENJOYMENT - JUST LIKE THE MUSICAL EXPRESSIONS: ALL SOUNDS THE SAME AND WITHOUT EMOTIONAL CHANGES - NO GOOD THEN.

*****E5 - IS LIKE A HALF GLASS OF WINE AND THERE IS ROOM FOR YOU TO SHAKE THAT - MUSICAL EXPRESSIONS SHOULD BE LIKE THAT AND THIS IS THE "LIFE" OF MUSIC AND THE LIFE OF AN AUDIO EQUIPMENT.
Snowy Law - Cattylink.

Midcall

De ESound beter dan de Opera 2.2???? He has to be kidding.... wat een onzin zeg... nahja, goed, in mijn oren dan klinkt de Opera behoorlijk beter dan de Esound. De Opera is vooral veel muziekaler, enkel qua detaillering in het geluid kan de Esound wel zijn mannetje staan tov de Opera Consonance 2.2
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

graafke

Quote from: Rody on May 25, 2006, 22:52:24
Snowy Law - Cattylink.

Opmerkelijk  ;D

Quote from: Midcall on May 26, 2006, 00:28:50
De ESound beter dan de Opera 2.2???? He has to be kidding.... wat een onzin zeg... nahja, goed, in mijn oren dan klinkt de Opera behoorlijk beter dan de Esound. De Opera is vooral veel muziekaler, enkel qua detaillering in het geluid kan de Esound wel zijn mannetje staan tov de Opera Consonance 2.2

Klinkt goed, heb jij hem wel eens in het echt gehoord?


graafke

Weet iemand wat de opera doet 2e hands of nieuw?

Roeland22

Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless


Dirkie

Quote from: graafke on May 21, 2006, 16:53:25
Op dit moment bezit ik een marantz cd 7300 wat op dit moment de zwakke schakel is van mijn set. Deze ga ik dan ook binnen enkele maanden vervangen. De set waarmee ik draai staat in mijn signature (melody is een buizenversterker). Op dit moment vindt ik het geluid niet helemaal realistisch klinken, maw de instrumenten klinken niet helemaal natuurgetrouw. Ook zou ik nog wel wat meer details willen horen. 

Boven aan mijn lijst staat de Arcam FMJ Cd23 deze schijnt goed te werken met nordost en sonus faber. Maar nu wil ik ook eens verder kijken. Ik hoor ook goede verhalen over lyngdorff hebben die een cd speler die in mijn budget valt?

Als budget heb ik 1.500 euro gesteld mocht er nu echt iets heel moois voorbij komen zal het niet op een laatste euro aankomen.

Nieuw en gebruikt is beiden een optie.

Welke cd speler raden jullie mij aan eens te beluisteren en waarom?
Koop er een externe dac bij. De stello DA 220 is een aanrader !!!

graafke

Quote from: Dirkie on May 27, 2006, 21:23:37
Koop er een externe dac bij. De stello DA 220 is een aanrader !!!

naast mijn cd7300 of de nieuwe?

Dirkie

Quote from: graafke on May 28, 2006, 00:32:43
naast mijn cd7300 of de nieuwe?
Naast de cd7300 of de nieuwe, is te zien hoe groot je budget is.
Een nieuw loopwerk zal je budget niet toelaten.

graafke

externe Dac kan ik altijd later nog toevoegen ik ga me eerst focussen op de cd speler...maar bedankt voor je advies  ;D

Dirkie

Quote from: graafke on May 28, 2006, 00:59:15
externe Dac kan ik altijd later nog toevoegen ik ga me eerst focussen op de cd speler...maar bedankt voor je advies  ;D
Dan moet je wel een cd speler kopen met een beter loopwerk dan de huidige marantz...
Is de huidige maranz een zilvere ? Dan heb ik interesse...

FrankB

Zo'n cd-speler kiezen is geen sinecure, kom ik steeds meer achter  :o
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12