Advies digitale schotel met HD ontvanger

Started by Richard70…, May 21, 2006, 08:23:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richard70…

Hoi allemaal.

Aangezien ik van deze materie echt de ballen verstand hebt vraag ik om wat advies.
Ik kijk momenteel op mijn Pioneer 435 digitale televisie van de Delta, dit beeld laat echter nog behoorlijk wat te wensen over.
Vandaar dat ik overweeg om een schotel aan te schaffen
Ik ben gisteren wezen kijken bij mij in de buurt bij een bedrijf die ze ook gelijk plaatst en moet zeggen, was behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit.
Dit was een 80cm ovale schotel met 3 koppen en een Humax ontvanger die ook HD ondersteunt met HDMI slot.
Maar er zijn nog zo weinig uitzendingen in HD dat ik me afvraag of het nu wel nodig is om zo'n reletief dure ontvanger te nemen voor beelden die toch niet uit gezonden worden.
Of is de kwaliteit van dit toestel zo goed dat het gewone beeld ook beter wordt en dat ik daar dadelijk dan alleen maar profijt van hebt als HD wel gemeen goed is
De totaal prijs van deze set zou 979 euro zijn incl plaatsing.
Is deze set zijn geld waard of kan ik beter iets anders nemen. ???
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

frank2

satellietontvangst zal zeker beter zijn. Maar de hd ontvangers van nu geven/hebben een grote hoeveelheid problemen zodat ik toch voor een gewone ontvanger gekozen heb, is goedkoper en vooral ze zijn veel stabieler. Lees het duitse hifi regler er maar eens op na, humax maar ook pace allemaal problemen met slecht beeld e.d. updates die het niet doen....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren