Twee PVRs op komst voor @Home digitale televisie

Started by Marcel_T., May 19, 2006, 13:47:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.


09/05/2006

Binnenkort komen er voor @Home digitale televisie twee modellen Personal Video Recorder op de markt. Er was al bekend dat er een Samsung DCB-P850RS met ingebouwde harde schijf aan komt, die wat betreft uiterlijk erg lijkt op de HD-decoder. Verder komt er ook een PVR van Siemens, de Siemens M750 C IR zonder ingebouwde harde schijf, maar wel met twee tuners. Een harde schijf kan via USB aangesloten worden. Daarmee is de box ook geschikt om muziek of video vanaf de computer af te spelen.

"Jeroen Brouwers van Essent verwacht eind juni of begin juli recorders van zowel Siemens als Samsung klaar te hebben: "Momenteel zijn we druk bezig met het testen van alle software en opstellen van de specificaties waaraan de apparaten moeten gaan voldoen. Onze labtesten met het product van Siemens zijn zo goed als afgerond, volgende week starten we met de fieldtests. De Samsung-recorder bevindt zich nog middenin de labtest-fase." Volgens mij moet je specificaties opstellen voor je gaat bouwen, en niet pas als je al aan het testen bent, maar dat komt in de werkelijkheid helaas vaker voor...(sorry, persoonlijke frustratie, moest er even uit.)

Geen van beide modellen is geschikt om HDTV mee te kijken of op te nemen. Zie hier het persbericht van Siemens.
http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,hq_en_0_122856_rArNrNrNrN,00.html


Bron: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

JCL

Kan iemand mij vertellen waar ik de Samsung digitale decoder kan vinden met harddisk, die geschikt is voor SD dus NIET de HDTV setup met HD maar de normale SD box MET harddisk recorder?

Mr_Parker

Quote from: JCL on May 24, 2006, 20:22:52
Kan iemand mij vertellen waar ik de Samsung digitale decoder kan vinden met harddisk, die geschikt is voor SD dus NIET de HDTV setup met HD maar de normale SD box MET harddisk recorder?

Naar ik aanneem / hoop wil je weten waar je wat info kunt vinden over dit apparaat.
Wel, op dit moment zijn ze nog bezig met de ontwikkeling / testfase van het apparaat. Ten grondslag aan deze ligt de Samsung DTB-P850F die op de franse markt gebruikt wordt voor TNT. In enig opzicht zal deze dus vovereen gaan komen.

Enig info over deze "franse versie" is te vinden op de franse samsung site

Teejoo

Ik vind die Siemens wel een leuk apparaat ter vervanging van mijn showcenter. Ik moet toch nog een digitale decoder / pvr aanschaffen. De vraag is alleen of het allemaal wel zo probleemloos werkt... Aleen weer een onhandige vorm.

JCL

Quote from: Mr_Parker on May 24, 2006, 21:15:12
Naar ik aanneem / hoop wil je weten waar je wat info kunt vinden over dit apparaat.
Wel, op dit moment zijn ze nog bezig met de ontwikkeling / testfase van het apparaat. Ten grondslag aan deze ligt de Samsung DTB-P850F die op de franse markt gebruikt wordt voor TNT. In enig opzicht zal deze dus vovereen gaan komen.

Enig info over deze "franse versie" is te vinden op de franse samsung site

bron?

Mr_Parker

Quote from: JCL on June  1, 2006, 15:46:01
bron?

Wil je de bron weten op basis waarvan ik denk dat het deze decoder zal worden...?

Of welke bron wil je weten?

Mijn "bron" is oa het TV Home Forum

Aldaar wordt het type P850 genoemd.
Bij de type aanduiding van de digitale tv produkten van samsung is het zo, net als bij de meeste andere fabrikanten, dat het grootste deel van de naam gelijkblijft als het in hoofdlijnen om hetzelfde produkt gaat. Maar dat enkele letters er voor dan wel erna kunnen varieren. Dat heeft te maken met oa het type codering bijv. Irdeto of Viaccess etc. Tevens is er de variatie in DVB-C / S / T die een deel van het type nummer opeist.

Mijn link naar de franse site is vooral bedoeld om de software mogelijkheden (EPG / Hardisk / etc) aan te geven, niet om aan te geven dat hij een xxMHz da converter heeft etc... Dit omdat de software mogelijkheden grotendeels gelijk zullen blijven (verwachting) maar de hardware geheel afhankelijk is van het type codering en uitzend / ontvangst deel.

JCL

Bedankt voor dit antwoord. Het is voor mij vooral van belang wanneer het apparaat beschikbaar wordt, de video kan het elke dag begeven en dus moet er een vervanger komen...

Mr_Parker

Quote from: JCL on June  2, 2006, 12:42:00
Bedankt voor dit antwoord. Het is voor mij vooral van belang wanneer het apparaat beschikbaar wordt, de video kan het elke dag begeven en dus moet er een vervanger komen...

Ik kan momenteel zelf niet op het TVHome forum komen, ivm firewall, maar ik meen daar opgevangen te hebben dat de oorspronkelijk "lancering" van de PVR's juli is, maar als het zo gaat als nu met de HD-decoder dan verwacht ik de eerste decoders niet voor september. Daarnaast zijn kinderziektes niet uit te sluiten, helaas.