Areadvd test Denon AVC-A1XVA

Started by El Penumbra, May 19, 2006, 12:22:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Penumbra


Starred

Mooi ding hoor. Impressive formaat in ieder geval  ;D

El Penumbra

Hij zal 'best aardig' klinken maar echt mooi kan ik hem maar niet vinden.

Die draaiknoppen zijn niet even groot en het display had best wat groter gemogen. Nu lijkt het alsof er een klein display zit op een plek waar veel meer ruimte was.

Maar ach, licht uit en filmpje aan en je ziet er niets meer van.  :D

Starred

ik bedoelde inderdaad niet het uiterlijk met mooi  :P

Marcel_T.

De 'Hummer' van de home cinema!  ;-)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Harry Callahan

Nou Nou ze zijn er wel erg lovend over. De conclusie liegt er niet om:

QuoteDenon bricht alle Rekorde: Der AVC-A1XVA ist unter Berücksichtigung des Preis-/Leistungsverhältnisses und der vielfältigen Einsatzmöglichkeiten die beste Heimkino-Komponente, die wir bislang getestet haben

Masterpiece AV-Verstärker Highend-Klasse

Nou weet ik ook weer wat mijn volgende amp wordt ;D
Do you feel lucky?

Peerless Monster

Quote from: El Penumbra on May 19, 2006, 20:07:56
Hij zal 'best aardig' klinken maar echt mooi kan ik hem maar niet vinden.

Die draaiknoppen zijn niet even groot en het display had best wat groter gemogen. Nu lijkt het alsof er een klein display zit op een plek waar veel meer ruimte was.

Maar ach, licht uit en filmpje aan en je ziet er niets meer van.  :D

Dat die knoppen niet even groot zijn, is de uitstraling van Denon hoor ;).
Dat is nog niet geweest namelijk bij alle surround versterkers en/of receivers...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jaco

Wat een monster.. 7000 Euro is toch wel veel geld voor een geintergreerde unit. Hopenlijk is de uitwisselbaarheid van modules inderdaad mogelijk als er straks bijvoorbeeld HDMI 1.3 komt en je een True-HD bitstream van je HD disc speler digitaal wilt binnenhalen.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Harry Callahan

Quote7000 Euro is toch wel veel geld voor een geintergreerde unit.
Tja, maar dan heb je toch ook niets meer te wensen met zo'n apparaat. En laten we eerlijk zijn een geïntegreerde oplossing is altijd beter dan losse eindversterkers. Ook al heb je de beste kabels ter wereld er treed altijd wat verlies op...
Do you feel lucky?

Vincent

Mit absolut überlegenen Leistungen in jeder Disziplin nimmt der TX-NR5000E souverän den Thron des besten AV-Receivers aller Zeiten ein

ja areadvd is nogal erg los met dit soort uitlatingen ;)

AppleMies

Quote from: Harry Pr0n on May 25, 2006, 13:28:53
Tja, maar dan heb je toch ook niets meer te wensen met zo'n apparaat. En laten we eerlijk zijn een geïntegreerde oplossing is altijd beter dan losse eindversterkers. Ook al heb je de beste kabels ter wereld er treed altijd wat verlies op...


Beter?  Pardon?  Ik denk dat geïntegreerd juist in ALLE gevallen een compromis is beslist niet beter (hoeft ook niet slechter te zijn).  De meerwaarde van externe versterkers wegen veel zwaarder dan dat minimale verlies van een (goede) kabel.  Gebalanceerd overtreft al helemaal met nagegenoeg geen verlies (over grotere lengtes). Neem alleen de voeding al.  10 versterkers met 1 voeding (Denon) OF 10 versterkers met 10 voedingen. Wat zou beter zijn denk je?

gr


AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Quote from: Vincent on May 25, 2006, 14:20:12
Mit absolut überlegenen Leistungen in jeder Disziplin nimmt der TX-NR5000E souverän den Thron des besten AV-Receivers aller Zeiten ein

ja areadvd is nogal erg los met dit soort uitlatingen ;)

Uitspraken m.b.t. tot de zogenaamde klankkwaliteit boeien mij nooit voor een meter.  Dit is zo persoonlijk. Zoveel mensen zoveel smaken. Ik vind Avalon helemaal niets, hoe duur het ook is. Is gewoon niet mijn smaak.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Peerless Monster

Quote from: AppleMies on May 25, 2006, 15:10:34
Beter?  Pardon?  Ik denk dat geïntegreerd juist in ALLE gevallen een compromis is beslist niet beter (hoeft ook niet slechter te zijn).  De meerwaarde van externe versterkers wegen veel zwaarder dan dat minimale verlies van een (goede) kabel.  Gebalanceerd overtreft al helemaal met nagegenoeg geen verlies (over grotere lengtes). Neem alleen de voeding al.  10 versterkers met 1 voeding (Denon) OF 10 versterkers met 10 voedingen. Wat zou beter zijn denk je?

gr


AppleMies

Ik hoop dat je praat van een surroundversterker en niet van een stereoversterker?
Ik kan flink wat combi's opnoemen (van flink wat pegels meer) die flink slechter presteren dan mijn geintegreerde.......

stereoversterker ;D.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AppleMies

Quote from: Peerless Monster on May 25, 2006, 19:38:07
Ik hoop dat je praat van een surroundversterker en niet van een stereoversterker?

Of course. ;)

gr

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Harry Callahan

QuoteUitspraken m.b.t. tot de zogenaamde klankkwaliteit boeien mij nooit voor een meter.  Dit is zo persoonlijk. Zoveel mensen zoveel smaken.
Helemaal mee eens.

QuoteBeter?  Pardon?  Ik denk dat geïntegreerd juist in ALLE gevallen een compromis is beslist niet beter (hoeft ook niet slechter te zijn).  De meerwaarde van externe versterkers wegen veel zwaarder dan dat minimale verlies van een (goede) kabel.  Gebalanceerd overtreft al helemaal met nagegenoeg geen verlies (over grotere lengtes). Neem alleen de voeding al.  10 versterkers met 1 voeding (Denon) OF 10 versterkers met 10 voedingen. Wat zou beter zijn denk je?
En als DENON nou een "perfecte" ringkernvoeding heeft gecreëerd die moeiteloos de eindtrappen kan aansturen?
Ik bekijk het puur natuurkundig uiteraard. Hoe je het went of keert een geïntegreerde oplossing zou beter moeten zijn. Dan heb ik het wel even over gelijkwaardige componenten. Bij een geïntegreerde oplossing is de signaalweg veel directer en korter wat theoretisch een zuiverder geluid zou moeten geven.
Omdat je met een voor- en eindversterker mede te maken hebt met analoog signaal overdracht hetzij gebalanceerd of niet, er treedt altijd verlies op. Dus eventuele 'fouten' worden doormiddel van her-transmissies niet gecorrigeerd. Dus hoe langer de bekabeling des te meer kans op 'fouten'.

Ik wil hier geen pissing contest van maken, maar wel even duidelijk mijn gedachte hier over kwijt ;)
Do you feel lucky?

BuSpu

Er is echter vaak een opmerkelijk verschil tussen wat technisch correct is en wat het beste klinkt dus controleer je technische conclusie altijd met je oren zou ik zeggen  ;)

Harry Callahan

QuoteEr is echter vaak een opmerkelijk verschil tussen wat technisch correct is en wat het beste klinkt dus controleer je technische conclusie altijd met je oren zou ik zeggen
Daarom blijkt maar weer dat ons gehoor niet is weggelegd voor de technisch beste oplossing. Ond gehoor is namelijk best eenvoudig te 'foppen' door het geluid kunstmatig lekker te laten klinken. Daarom bestaan er zoveel merken, want geen ieder is hetzelfde.

p.s. shoot mij ook wat binnen over de voeding.
Als je meerdere eindversterkers hebt en dus meer voedingen krijg je dus ook meer netvervuiling. Lijkt mij geen aspect wat je graag in de voeding wilt hebben...
Do you feel lucky?

El Penumbra

Heeft er iemand ervaringen opgedaan met dit apparaat?????

Major_Ton

Ik ga binnenkort mijn AVC A1 XV aansluiten die binnenkort met de Upgrade II gepimped zal worden naar een bijna XVA ;) Qua versterking zijn ze in ieder geval identiek!
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005