WK voetbal niet in breedbeeld, vindt u dat erg?

Started by Hertog_Martin, May 18, 2006, 12:08:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

De NOS heeft onlangs besloten om het wereldkampioenschap voetbal niet in breedbeeldformaat uit te zenden. Vindt u dat erg?

Ja, want ik heb breedbeeld
73 (79.3%)
Ja, want ik heb speciaal breedbeeld gekocht
3 (3.3%)
Nee, want ik heb nog een ouderwetse TV
6 (6.5%)
Nee, want ik ga toch niet kijken
10 (10.9%)

Total Members Voted: 89

Voting closed: July 7, 2006, 12:08:30

Hertog_Martin

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Oracle

Ik kijk geen voetbal, dus dat het WK in 4:3 is maakt mij op zich niet uit.

Wel vind ik dat er meer (alles?) in BB moet worden uitgezonden. Alleen: dat wordt niet gevraagd... ;)

Groet,
Mark

Raphie

#2
Zelfs op ons forum bijna 50/50 :o, zou de NOS dan toch gelijk hebben ???
JBL PRX Power!

Vampire

100% met Oracle eens, had ook al gestemd op Nee, want ik ga toch niet kijken...
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

B.J.

Ook de niet voetbalkijkers zouden toch voor breedbeeld moeten kunnen kiezen. De 5de optie zou moeten zijn: Voetbal interesseert me niets maar ik wil verder alles in BB.  :D

Hertog_Martin

#5
tja ik heb gewoon zelfde keuzes als hun poll gedaan om het beter vergelijkbaar te maken.. was eigenlijk meer een grap, verwachtte namelijk wel 0% voor optie 3 hier

Maar zelf zou ik het zo formuleren;

'ziet u liever, ongeacht of u gaat kijken of niet, dat de NOS de overstap naar 16:9 maakt ipv het bij 4:3 te houden?'

Ja
Nee
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

pch

Zijn  er zelfs HIER op DIT forum nog mensen met een ouderwetse televisie???
Schaam je!!!
Kunnen die niet gebanned worden?  ;D ;D ;D

Gr. Paul.

gast2018

Quote from: Bas Janssen on May 18, 2006, 14:21:18
De 5de optie zou moeten zijn: Voetbal interesseert me niets maar ik wil verder alles in BB.  :D

1ste stem alhier.

gast2018

Quote from: Hertog_Martin on May 18, 2006, 12:08:30
;D In parodie op http://kassa.vara.nl/portal?_mod=poll&_do=vote



Dat zou kunnen maar het zou ook zo kunnnen zijn dat dit soort consumentenprogramma's niet representatief zijn. Welke doelgroep in welk segment kijkt en volgt het Kassa gedoe???? Niet negatief bedoelt maar wel iets om te realiseren.

Hertog_Martin

#9
Quote from: HTsjef on May 18, 2006, 16:55:10
Dat zou kunnen maar het zou ook zo kunnnen zijn dat dit soort consumentenprogramma's niet representatief zijn. Welke doelgroep in welk segment kijkt en volgt het Kassa gedoe???? Niet negatief bedoelt maar wel iets om te realiseren.

Ehm, dat is juist de reden van deze parodie. Omdat het idd voor geen meter representatief is omdat het idd om doelgroepen gaat die de specifieke site waar de poll gehouden wordt bezoeken. Op htforum krijg je natuurlijk een compleet andere uitslag.. dat is de grap.

Zie mijn reaktie hier maar; http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44334.msg644247#msg644247
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Hanky Panky

Als je maar één ding onthoudt: de bal is rond mannen  >:D



Alhoewel al die breedbeeld freaks straks naar een ei zitten te kijken icm voetballers die er als te dikke dwergen uitzien
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Charlemagne

Quote from: hanky panky on May 18, 2006, 19:52:26
Als je maar één ding onthoudt: de bal is rond mannen  >:D
Hé! Bij mij is het altijd een ei!  ;D :D ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Raphie

Bij kassa is toch ook nog 2/3 breedbeeld geworden :o
JBL PRX Power!

Rob Eric Blank

Ik heb nog een ouderwetse 3:2 grootbeeld. Wel een grote tv, maar nog geen breedbeeld. Tzt zal er wel een LCD tv komen, maar dit wk dus nog niet. Audio heeft eigenlijk ook mijn voorkeur en er zijn meer dingen aan upgrades onderhevig ;-)

kippekop

Gelukkig rekt mijn lcd goed uit, maar ik had het toch veel liever in 16:9 hoor...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

jurjen

Quote from: pch on May 18, 2006, 16:09:06
Zijn  er zelfs HIER op DIT forum nog mensen met een ouderwetse televisie???

Er zijn op dit forum zelfs mensen zonder TV! Waarom zou je, tv heeft met niks met hometheater te maken.

Ik heb een breedbeeld televisietoestel en zie alles nog steeds in 4:3.
Er wordt verdomme niks in 16:9 uitgezonden behalve de reclameblokjes! Ik heb de hoop opgegeven. Ik denk dat HD ook pas wordt uitgezonden nadat de eerste twee generaties HDTV toestellen versleten zijn.


Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Hootie

Ik heb mijn breedbeeld 10 jaar. Verkoper (Vogelzang en ITS) vertelden me:
"Meneer, over 2 maximaal 3 jaar zijn alle nieuwe TV uitzendingen 16:9".

Citaat 18 Mei Jurjen
QuoteIk denk dat HD ook pas wordt uitgezonden nadat de eerste twee generaties HDTV toestellen versleten zijn.

Vrees ik ook. >:(

Groet, Hootie
O0
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

GPO

Ach als je het WK in breedbeeld wilt zien, dan kijk je toch naar de BBC. Maar het is wel achterlijk van de NOS. Die hadden natuurlijk ook gewoon in 16:9 uit moeten zenden. Wij 4:3 kijkers (zie sig  :o) zijn toch al jaren gewend aan 2 zwarte balken aan de boven en onderkant van het scherm....

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

FrankB

Quote from: GPO on June 19, 2006, 22:36:53
Ach als je het WK in breedbeeld wilt zien, dan kijk je toch naar de BBC. Maar het is wel achterlijk van de NOS. Die hadden natuurlijk ook gewoon in 16:9 uit moeten zenden. Wij 4:3 kijkers (zie sig  :o) zijn toch al jaren gewend aan 2 zwarte balken aan de boven en onderkant van het scherm....

Inmiddels begrepen dat in Nederland ook de BBC uitzendingen niet in breedbeeld zijn  :'(
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

RonG

De Duitse zenders zenden in bb uit, ik probeerde het geluid van de NOS via de video recorder en beeld dan van de Duitser. Helaas loopt het beeld dan niet synchroon met het geluid.

Ik vind het dus erg (eigenlijk onbegrijpelijk)

wil

Quote from: RonG on June 20, 2006, 08:33:25
De Duitse zenders zenden in bb uit, ik probeerde het geluid van de NOS via de video recorder en beeld dan van de Duitser. Helaas loopt het beeld dan niet synchroon met het geluid.

Ik vind het dus erg (eigenlijk onbegrijpelijk)

??? Bij mij ging dat onlangs nog zonder problemen...?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

g-j-t

Via @home DVB wordt op kanaal 12 het wk wel in 16:9 uitgezonden. Het is zeker mooier dan het 4:3 beeld op kanaal 2. De NOS schijnt het in 16:9 uit te zenden. Via @home krijg je dit dan direct door op kanaal 12. Perfect!
Arcam AVR 300 / Arcam DV78 / OPPO 83SE / Tannoy sensys DC2, C, R / MJA Reference 150, Sony 46EX700

jowi

Quote from: FrenkB on June 20, 2006, 08:23:44
Inmiddels begrepen dat in Nederland ook de BBC uitzendingen niet in breedbeeld zijn  :'(
Ja da's echt briljant hoe men dat verkloot heeft. Op mijn 16:9 scherm heb ik dan een 4:3 kader, dus balken links en rechts, en DAARIN zit dan weer een 16:9 kader (dus weer balken boven en onder) met BBC... echt te debiel voor woorden... als je dat fullscreen zet heb je wel 16:9 maar er blijft qua beeld niet veel van over.

Tube-freak

Ik denk dat de meeste mediamarkt 9 tot 5 klootjesvolk geiten niet eens in de gaten hebben dat het geen breedbeeld is. Ik persoonlijk houd niet erg van voetbal maar geloof dat we in de volgende ronde ziten dus misschien pak ik nog wel een wedstrijdje mee. 

Sowieso vind ik wel dat er meer breedbeeld mag worden uitgezonden.  Het enige waarbij je het weleens ziet dat het gebeurt is Publieke omroep,  Belgische zenders, en BBC.  Je went er wel redelijk snel aan moet ik zeggen maar zo een "echte"  breedbeeld uitzending is toch een stuk mooier.  Op een of andere manier lijkt het beeld ook helderder en contrastrijker. Kan misschien optisch bedrog zijn ofzo.

Wel vind ik het echt te schandalig voor woorden dat al die  fabrikanten lekker recalmes maken voor WK in HD kwaliteit blablabla koop nu onze producten....

Is eenmaal het WK begonnen zit iedereen lekker met zijn fonkelnieuwe HDREADY tv in 4:3 naatr studio sport te kijken. 

Dat vind ik dus echt schandalig.  Niet dat ik iets gekocht heb, want ik kijk dara gewoon dwars doorheen, maar kan me voorstellen dat er veel mensen zijn (die nauwelijks weten wat HD is) er mooi allemaal zijn ingetuint.  Zit je daar met je HD ready scherm zonder HD Waarschijnlijk zijn het nog NTSC schermen ook ipv van PAL).

Is het erg dat het niet in breedbeeld of HD is dat WK.  Nee dat vind ik niet erg, maar wel erg is het dat er gigantisch misleidende informatie aan het volk is gepresenteerd.  Ik vraag me af of ze daar gewoon mee wegkomen....  Dat geld overigens ook voor de kabel maarschapijen die niet kunnen waarmaken wat ze belooft hebben.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Vampire

Quote from: jowi on June 20, 2006, 09:05:53
Ja da's echt briljant hoe men dat verkloot heeft. Op mijn 16:9 scherm heb ik dan een 4:3 kader, dus balken links en rechts, en DAARIN zit dan weer een 16:9 kader (dus weer balken boven en onder) met BBC... echt te debiel voor woorden... als je dat fullscreen zet heb je wel 16:9 maar er blijft qua beeld niet veel van over.

Hier knipt Essent gewoon aan de zijkanten een stuk eraf  :o
Dát is pas belachelijk... ik zie er echt het nut niet van in  :-\
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.