MacBook, de nieuwe iBook!!

Started by Joep, May 17, 2006, 11:19:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Erik on June  7, 2006, 18:13:08
er zou ook een 17inch model komen die lijkt me wat handiger (meer reso).

Die is er dan ook alweer een tijdje. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheSpeedSkater

Quote from: WyGo on June  7, 2006, 13:15:07
M'n broer krijgt 'm over 'n week binnen. Als 't wat is haal ik er ook een, even geduld dus :)

groet

Hoe bevalt de Mac bij je broer?? Welke uitvoering heeft hij?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

W

Quote from: TheSpeedSkater on July  9, 2006, 20:31:14
Hoe bevalt de Mac bij je broer?? Welke uitvoering heeft hij?

Ik ga 'm morgen eindelijk zelf bekijken(bij hem). Hij vind hem zelf echt helemaal fantastisch. Hij gebruikte hiervoor altijd een p4 1,5 Ghz. alles draait als 'n zonnetje zegt ie.

groet,
Wybrand

TheSpeedSkater

Quote from: WyGo on July 10, 2006, 13:57:28
Ik ga 'm morgen eindelijk zelf bekijken(bij hem). Hij vind hem zelf echt helemaal fantastisch. Hij gebruikte hiervoor altijd een p4 1,5 Ghz. alles draait als 'n zonnetje zegt ie.

groet,
Wybrand
Tof! Neem even een fotocamera mee !  :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Joris1971

Quote from: Rody on May 19, 2006, 16:56:09
Hoe lang doet ie met een accu?

niet zo lang als je denkt/hoopt..

De gegevens die erbij staan van zoveel uur dit, zoveel uur dat vind ik kolder. Ja, als je je scherm op bijna donker zet en meer van die rare instellingen.
Die accu's gaan veel te snel leeg, wat je er ook mee doet

Audiofiel

Tot nog toe hoor ik alleen geluiden die voor >95% de door Apple genoemde tijden halen, dus ik vrees dat je ongelijk hebt, Joris. Dit is de Apple portable die het allerlangst meegaat met een volle accu. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheSpeedSkater

Quote from: Audiofiel on July 10, 2006, 16:05:15
Tot nog toe hoor ik alleen geluiden die voor >95% de door Apple genoemde tijden halen, dus ik vrees dat je ongelijk hebt, Joris. Dit is de Apple portable die het allerlangst meegaat met een volle accu. ;D
Ja, ik dacht ook altijd dat de accu´s van de Apple laptops erg goed waren... Ik neem ook aan dat ze bij de MacBook een erg goede accu bijgeleverd hebben!
Zou anders een erg vreemde zaak zijn, een notebook voor op reis, klein, licht en dus energie zuinig met een accu die 1 uur mee gaat?  ???Nee, lijkt me niet 
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

W

Hij word wel erg heet volgens mijn broer..

TheSpeedSkater

Quote from: WyGo on July 10, 2006, 16:54:11
Hij word wel erg heet volgens mijn broer..


Hmzz, dan gebruikt hij toch aardig wat stroom...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Audiofiel

Quote from: TheSpeedSkater on July 10, 2006, 16:49:42
Ja, ik dacht ook altijd dat de accu´s van de Apple laptops erg goed waren... Ik neem ook aan dat ze bij de MacBook een erg goede accu bijgeleverd hebben!
Zou anders een erg vreemde zaak zijn, een notebook voor op reis, klein, licht en dus energie zuinig met een accu die 1 uur mee gaat?  ???Nee, lijkt me niet 

De accu van mijn 3,5 jaar oude iBook gaat nog steeds bijna 3 uur mee !!! :o

@WyGo: de MacBook wordt inderdaad vrij warm. Maar welke laptop tegenwoordig niet meer? :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

W

Quote from: Audiofiel on July 10, 2006, 18:10:12
De accu van mijn 3,5 jaar oude iBook gaat nog steeds bijna 3 uur mee !!! :o

@WyGo: de MacBook wordt inderdaad vrij warm. Maar welke laptop tegenwoordig niet meer? :-\

Beats me...

Als ik jou(Audiofiel) even 'n algemener vraagje zou mogen stellen over apples i.c.m. bootcamp...? Ik ben van plan voor m'n studie(bouwkunde, architectuur) 'n laptop/notebook aan te gaan schaffen. Je ziet 'm denk ik al hangen....
autocad, gaat dat fatsoenlijk draaien op een apple? De rest van de programma's die ik gebruik zijn er allemaal ook voor max OSX dus het gaat me echt alleen op autocad. Daarnaast weet ik, dat wanneer ik 3d visualisaties wil gaan maken, ik bij apple ook alles behalve verkeerd zit...  Ik heb hier trouwens een 'simpele' windows bak staan waar ik erg makkelijk op kan autocadden(2x 19 inch aangehangen :D)

gegroet,

Erik

Vandaag schoof er even een extern bedrijf bij ons blok aan, tot m'n verbazing hadden ze allemaal macbookjes :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joris1971

#37
Quote from: Audiofiel on July 10, 2006, 16:05:15
Tot nog toe hoor ik alleen geluiden die voor >95% de door Apple genoemde tijden halen, dus ik vrees dat je ongelijk hebt, Joris. Dit is de Apple portable die het allerlangst meegaat met een volle accu. ;D

Ja, volgens de statistieken van Apple zelf zeker.

Ik heb aardig wat Apple laptops gehad, een ibook, Powerbook G4 15inch, een Apple Pismo, en een Apple Powerbook 17inch.
In het begin doen die accu's het vrij aardig, daarna wordt het minder en minder en minder...en dat vrij snel.
Let wel: het zijn DE meest mooie laptops die er zijn dat wel, maar qua accu gebruik vind ik ze tegenvallen.

Joris

W

Waar willen jullie allemaal foto's van zien??

TheSpeedSkater

Quote from: WyGo on July 11, 2006, 10:36:26
Waar willen jullie allemaal foto's van zien??
Van alles!!













Van de MACBOOK  ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Audiofiel

Quote from: WyGo on July 10, 2006, 19:40:12
Als ik jou(Audiofiel) even 'n algemener vraagje zou mogen stellen over apples i.c.m. bootcamp...? Ik ben van plan voor m'n studie(bouwkunde, architectuur) 'n laptop/notebook aan te gaan schaffen. Je ziet 'm denk ik al hangen....
autocad, gaat dat fatsoenlijk draaien op een apple? De rest van de programma's die ik gebruik zijn er allemaal ook voor max OSX dus het gaat me echt alleen op autocad. Daarnaast weet ik, dat wanneer ik 3d visualisaties wil gaan maken, ik bij apple ook alles behalve verkeerd zit...  Ik heb hier trouwens een 'simpele' windows bak staan waar ik erg makkelijk op kan autocadden(2x 19 inch aangehangen :D)

Autocad gaat prima draaien, maar ik zou eerder VectorWorks gebruiken als je ook maar iets doet met woningen (architectuur). Als 'Windows' bak kan een Intel Mac prima meekomen. Alleen is het toch wel een hele stap terug om dat 'populaire' ^%&*(# besturingssysteem te moeten gebruiken. Dus mijn advies is: als je af en toe een WinTel progje nodig hebt, dan is een Intel Mac een zeer goed alternatief. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Joris1971 on July 11, 2006, 09:35:12
Ja, volgens de statistieken van Apple zelf zeker.

Ik heb aardig wat Apple laptops gehad, een ibook, Powerbook G4 15inch, een Apple Pismo, en een Apple Powerbook 17inch.
In het begin doen die accu's het vrij aardig, daarna wordt het minder en minder en minder...en dat vrij snel.
Let wel: het zijn DE meest mooie laptops die er zijn dat wel, maar qua accu gebruik vind ik ze tegenvallen.

Joris, Joris, LEES je wel de bijdrages van anderen of staat je mening al klaar...? :-\

Quote from: Audiofiel on July 10, 2006, 18:10:12
De accu van mijn 3,5 jaar oude iBook gaat nog steeds bijna 3 uur mee !!! :o

Oh ja, men zegt dat ik toch echt wel een ervaringsdeskundige ben. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Quote from: Audiofiel on July 11, 2006, 20:36:12
Joris, Joris, LEES je wel de bijdrages van anderen of staat je mening al klaar...? :-\

Oh ja, men zegt dat ik toch echt wel een ervaringsdeskundige ben. ;)

Aan de lijst die 'ie opsomde te zien is Joris ook ervaringsdeskundige, maar heeft 'ie een andere ervaring dan jij.
Kan/mag dat niet?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Audiofiel

Quote from: squadra on July 11, 2006, 22:05:39
Aan de lijst die 'ie opsomde te zien is Joris ook ervaringsdeskundige, maar heeft 'ie een andere ervaring dan jij.
Kan/mag dat niet?

Ik zette niet voor niets een knipoog achter mijn opmerking, squadra. Tuurlijk mag Joris zich ervaringsdeskundige noemen, als hij dat wil.

Ik betwijfel echter of er op dit forum iemand zit met dezelfde ervaring met Apple hardware. Ik werk sinds 1986 met Apple's. Sinds 1995 verdien ik mijn brood er mee (installatie, systeemonderhoud, etc.). Ik heb in die jaren dus heel wat portables gezien bij de klanten... ;)

Er is één punt van het grootste belang bij de levensduur van de accu: regelmatig ontladen. Hoewel destijds de propaganda van de LiIon accu's was dat het niet meer nodig was en dat de accu niet lui zou worden, is het zeer noodzakelijk. Een portable op kantoor, continu gevoed door de adapter, is dan ook de doodsteek voor een accu. Kijk na 2 jaar maar eens: je doet er dan nog iets meer dan een uur mee, waar een accu die netjes regelmatig wordt ontladen na 2 jaar nog 90-95% van de capaciteit bezit.

Ik geef het dan ook altijd als advies aan mijn klanten mee: trek hem van de stroom en zodra de Powerbook/iBook/MacBook(Pro) gaat klagen, duw je de stekker van de adapter er in. Is hij weer vol, dan begint het opnieuw... :D

Staat je portable de hele dag netstroom te 'eten', dan had je een desktop moeten kopen! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheSpeedSkater

#44
Kijk, dit wist ik niet! Heb zelf ook een laptop en die staat inderdaad vaak onder stroom en ik merk dan ook dat de accu slechter wordt. Ik dacht altijd dat als je accu vol was, die uitgeschakeld wordt en de laptop direct van stroom voorzien wordt, zonder dat de accu nog stroom krijgt...Het is overigens geen Mac....

Maar is het niet zo dat je accu ook minder wordt van elke keer opladen?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Audiofiel

Het is vrij simpel: je accu wordt 'lui' als hij niet (regelmatig) wordt belast. 8)

Het continu gebruiken van de oplader resulteert niet in het werken op alleen de netstroom, zonder dat de accu stroom krijgt. Immers, door de zelfontlading van de accu zou hij dan aan de adapter alsnog leeg lopen!

Je moet de adapter gewoon gebruiken zoals hij bedoelt is: als oplader, dan is er niets aan de hand.

Wat betreft de hoeveelheid keren dat je kunt opladen: dat is duizenden maal, bij goed gebruik gaat de accu even lang mee als de laptop zelf. Als je daarentegen de adapter er steeds op houdt, zal de laptop op den duur niet langer dan een paar minuten zonder externe stroom kunnen: de accu is lui geworden. In feite is ook dan er een continu oplaadproces geweest: zodra er weer lading bij kan (door de zelfontlading), wordt hij weer extra gevuld. Je bent zo juist vaker aan het opladen dan als je de adapter er steeds af haalt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheSpeedSkater

Thanx! De netstroom is er meteen vanaf gegaan..
Is het wel mogelijk een luie accu weer te "trainen"? Of als hij eenmaal slecht is blijft hij ook slecht?!

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

wh-vanderpost

En je kan natuurlijk ook, als je weet dat je een lange tijd thuis of op kantoor aan de stroom gaat zitten, de accu er even uitklikken :)

Ik werk bijvoorbeeld met een Java development tool (NetBeans) die niet vooruit te branden is als de laptop op alleen de accu werkt, echt een Centrino kwaaltje want op een gewone P4 laptop is dat probleem er niet... maargoed, ik ga offtopic :-X
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Audiofiel

Quote from: TheSpeedSkater on July 12, 2006, 10:44:16
Thanx! De netstroom is er meteen vanaf gegaan..
Is het wel mogelijk een luie accu weer te "trainen"? Of als hij eenmaal slecht is blijft hij ook slecht?!

Ja, dat kan. Hij zal niet 100% werken, maar je krijgt wel een flinke verbetering na een paar weken. Een en ander afhankelijk van de leeftijd. Een accu die nog maar tot 35% van de totale capaciteit werkt, zal eerder 'ten dode' zijn opgeschreven dan eentje die nog 65% heeft.

QuoteHet is overigens geen Mac...
Ben jij dan de enige van de NL schaatsploegen die geen iBook van Apple heeft gehad? :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Durk

je kunt toch de prestaties op maximaal zetten op accu? als ik normaal op accu werk is alles idd een stuk trager en het scherm is minder helder. Daarom zet ik op kantoor de prestaties op max.. is de accu wel zo op.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749