MacBook, de nieuwe iBook!!

Started by Joep, May 17, 2006, 11:19:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joep

Kort geleden heeft Apple de nieuwe instap-laptops gepresenteerd! Snelle Intel-chips, een nieuw 16:9 scherm van zo'n 13,3 inch en een nieuw toetsenbord. Verder nog wat meer geinige en handige dingen zoals een ingebouwde webcam, magneetsluiting en glossy scherm. Ook is het topmodel in het mat zwart te bestellen tegen meerprijs.

Meer info op de Apple website.

Ik heb er in ieder geval wel oren en ogen naar!!  8) Is ook niet te duur namelijk..vanaf 1099,- in huis!


Erik

Geinig computertje en niet duur :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joris1971

alleen belachelijk dat de zwarte uitvoering 150 euro (of meer) duurder is dan de witte.. slaat helemaal nergens op!!

Erik

Bij mac slaan de prijzen nooit ergens op ;) (gaat alvast een harnas aantrekken)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joep

Quote from: Erik on May 19, 2006, 12:26:25
Bij mac slaan de prijzen nooit ergens op ;) (gaat alvast een harnas aantrekken)

Gelukkig is er altijd nog de levendige tweedehands markt voor dit merk... ::)

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Rody


Rody

Wel jammer, die 5400RPM schijven.. had graag een 7200rpm gezien.
Daarnaast, die reflecterende schermen... hou ik niet zo van.
Hoe lang doet ie met een accu?

TheSpeedSkater

Quote from: Rody on May 19, 2006, 16:56:09
Wel jammer, die 5400RPM schijven.. had graag een 7200rpm gezien.
Daarnaast, die reflecterende schermen... hou ik niet zo van.
Hoe lang doet ie met een accu?

Staat 6 uur max. 2,5 met een film, 3,5 volledig draadloos..

Videokaart is ook een beetje matig..
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Rody

Echt balen van dat glanzende scherm...., dat vind ik echt zo irritant.

TheSpeedSkater

Quote from: Rody on May 19, 2006, 17:09:49
Echt balen van dat glanzende scherm...., dat vind ik echt zo irritant.

Ja, dat is inderdaad irritant, maar ik weet niet of het echt heel erg is. Er zit wel verschil in dat soort schermen, hopelijk is deze niet te overheersend..
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Joep

Quote from: TheSpeedSkater on May 19, 2006, 17:23:28
Ja, dat is inderdaad irritant, maar ik weet niet of het echt heel erg is. Er zit wel verschil in dat soort schermen, hopelijk is deze niet te overheersend..

Inderdaad, zoiets moet je in het echt zien. Het heeft voor- en nadelen.  ;)

TheSpeedSkater

Quote from: Proprius on May 19, 2006, 17:52:40
Inderdaad, zoiets moet je in het echt zien. Het heeft voor- en nadelen.  ;)

Ik denk dat ik vandaag maar even ga kijken bij de Apple Store..  ;D Zouden ze ze al hebben? Vast wel toch?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Erik

Quote from: Proprius on May 19, 2006, 17:52:40
Inderdaad, zoiets moet je in het echt zien. Het heeft voor- en nadelen.  ;)

Quote
Een andere opvallende vernieuwing is de glanzende coating van het scherm. Dit zou moeten zorgen voor sprankelendere kleuren en hoger contrast, maar een groot nadeel is dat het scherm ook dienst kan doen als spiegel. Met name bij mobiel gebruik kunnen de lichtomstandigheden er makkelijk voor zorgen dat door de spiegeling de scherminhoud nauwelijks leesbaar is. Tegelijk met de introductie van de MacBook heeft Apple het ook mogelijk gemaakt om de MacBook Pro te bestellen met een glanzende schermcoating, maar hier heeft de koper nog wel een keuze. Bij de MacBook is het spiegelende scherm de enige optie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#14
en nog een:

QuoteI hear Apple is using a glossy screen on the MacBook—isn't that a bad thing? Won't I just see my reflection all the time?

If you've ever walked past a PC laptop (or your TV, for that matter) and noticed that its screen was incredibly reflective, you've seen the same type of screen that's been incorporated in the MacBook. In the right conditions the glossy screen looks absolutely gorgeous; blacks are blacker, whites are whiter, and colors are more intense. However, the screen is also remarkably reflective when compared to Apple's previous laptop displays. If you frequently work in glare-filled environments, the MacBook might not be for you. It's safe to say that some people will love it, and others will hate it.



But I liked the old screen—why did Apple change it?

According to Apple, iBook customers have been asking for a glossy screens for about as long as they've been available for PC laptops—and that's been quite some time. But Apple says that it's only now that the glossy-screen technology has advanced enough so that the company was comfortable adding the feature to its laptops. Apple's MacBook product manager told us that the two big improvements in the glossy screens were a reduction in reflection levels and the elimination of color-distortion problems. When you consider that the screen is also 79 percent brighter than the one on the iBooks and 12-inch PowerBook, this new screen type might end up pleasing a whole lot of people.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

W

Quote from: TheSpeedSkater on May 20, 2006, 10:28:12
Ik denk dat ik vandaag maar even ga kijken bij de Apple Store..  ;D Zouden ze ze al hebben? Vast wel toch?

Hier in eindhoven bij de Youmac(applecentre) zou 't nog wel 3 tot 5 weken kunnen duren eer ze 'm binnen hebben... :-\

De stores zouden 'm al veel eerder moeten hebben. We hebben hier in NL echter geen store. Ik weet natuurlijk niet waar jij allemaal gaat trainen... ;D

Groet,
Wybrand

TheSpeedSkater

Quote from: WyGo on May 20, 2006, 20:03:19
Hier in eindhoven bij de Youmac(applecentre) zou 't nog wel 3 tot 5 weken kunnen duren eer ze 'm binnen hebben... :-\

De stores zouden 'm al veel eerder moeten hebben. We hebben hier in NL echter geen store. Ik weet natuurlijk niet waar jij allemaal gaat trainen... ;D

Groet,
Wybrand

Ik ben gister in Alkmaar geweest bij de Macstore. Helaas, daar waren ze nog niet aanwezig. De verkoper wist mij te vertellen dat ze over 2 weken zouden komen...jammer
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

Een zwarte MacBook is gesignaleerd bij de MM in Amsterdam  :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Erik

Grappig dat de door velen verguisde MM wel degeen is die ze als eerste in huis heeft ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

TheSpeedSkater

Iemand deze laptop al gekocht???  :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

W

Quote from: TheSpeedSkater on June  7, 2006, 11:26:46
Iemand deze laptop al gekocht???  :)

M'n broer krijgt 'm over 'n week binnen. Als 't wat is haal ik er ook een, even geduld dus :)

groet

TheSpeedSkater

Quote from: WyGo on June  7, 2006, 13:15:07
M'n broer krijgt 'm over 'n week binnen. Als 't wat is haal ik er ook een, even geduld dus :)

groet

Top! Hou me op de hoogte!  :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

W

Quote from: TheSpeedSkater on June  7, 2006, 14:58:44
Top! Hou me op de hoogte!  :)

Allicht!

't eerste probleem is er al voordat ie hem heeft. Hij heeft namelijk nog 'n externe hardeschijf gekocht, en die wil hij op z'n windows pc en op z'n mac gebruiken....

Durk

ik heb ook een glossy scherm en dat bevalt me wel.. Alleen in het zonlicht is het niet fijn, maar in normale omstandigheden kijkt het fijn.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Erik

er zou ook een 17inch model komen die lijkt me wat handiger (meer reso).
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill