37": Plasma vs LCD

Started by Starred, May 15, 2006, 18:01:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred


joostpolletje

Interessant stukje.. FFtjes doorlezen
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Marcel_T.

"Both will be able to perfectly display the commonly used 720p and 1080i high-definition signals but downscaling is needed to present those still-rare 1080p signals."

Nou, 1080i zal ook nog steeds gedownscaled moeten worden bij resoluties van 1366x768 resp. 1024x768.

Maar ik vind het geen plasma vs. lcd strijd, het is eerder de Pana vergelijken met de Toshiba.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

JeanPaul

heb sinds enkele dagen deze Pana in huis,de versie PV (zonder digitale tuner)
alhoewel de "kleinste" verkrijgbare plasma toch nog 2x grotere schermoppervlak dan onze oude 70cm crt-tv.

bij grotere schermen vergelijk ik altijd de beeldkwaliteit met het slechtste signaal : dat is hier bij ons het kabeltelevisiesignaal.  tot heden had ik nog op geen enkele plasma een aanvaardbaar beeld gezien; ja, ze worden altijd gedemonstreerd met een dvd of zelfs Hd signaal, dan geven ze natuurlijk allemaal een goed beeld
deze pana slaagt er bijzonder goed in terug te genieten van gewone kabeltv.  ik was heel verbaasd, bij nieuwsuitzendingen een zeer naturel en in de juiste verhoudingen weergegeven beeld met de juiste verhoudingen (geen plat of uitgerokken gezicht) bij volledige benutting van het schermformaat en bij filmuitzendingen bijna dvd kwaliteit

bij dvd weergave gebruik ik nu nog de scartverbinding (binnenkort ga ik de hdmi eens testen langs de pioneer 868i) en het is een bijna filmistisch beeld in vergelijking met mijn Infocus projektie.
voor mij althans is deze pana voor zijn prijs onklopbaar

de contrastverhouding van 10000/1 zal er wel voor iets tussenzitten....zwart is zwart en met zichtbare nuances.

en, met een nederlandse handleiding, alhoewel deze niet nodig is.  de bediening is zo eenvoudig dat iedereen er mee kan omgaan.

een pluim voor Panasonic.  wij zijn er heel tevreden mee.