ScanSpeak D'Appolito Zuiltje met Revelator units

Started by Merijn, May 14, 2006, 13:18:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Merijn

Ik zit een beetje te stoeien met mijn huidige zuiltjes. Het concept, een D'appo met Audax HM130G0 en SS D2905/970000 geeft me een heerlijk plezier in de muziek alleen het midlaag is toch duidelijk van een andere (=mindere) klasse dan het hoog. Filtertechnisch kan er natuurlijknog wel wat beter, maar nu heb ik het volgende idee:

Ik wil niet de zoveelste Avalon Clone bouwen, ben ik een fan van papieren woofers wegens hun snelheid en de puntbron oplossingen. Ook bevalt het uiterlijk van mijn huidige zuiltjes meer dan prima. Het doel wordt dus om een zuiltje te ontwerpen met Scan Speak units. 2 weg d'appolito, met twee 15 cm revelator woofertjes (15W8350K00) en de D2905/970000, of de revelator tweeter.

Aan de units te zien kunnen ze goed samen werken, ook in een BR of gesloten systeem.

Speakerland heeft een vergelijkbaar idee uitgebouwd naar de Maxima, een speaker die ik niet al te prettig vind, iig niet in de opstelling daar. Hij is me te dood. Echter de plaatsing en detailrijkdom is me wel bijgebleven. (Zou trouwens heel goed kunnen dat het aan de gebruikte apapratuur lag...)

Zijn er hier mensen die de 15W8350K00 kennen, of een beter alternatief hebben? Ik ben vooral benieuwd naar het karacter van de unit als ik hem wat meer laag te verwerken geef, er komt dus voorlopig geen sub onder...
I Prefer Coffee For Mental Stability...

sphere

Wil je nou gewoon een goede woofer, of met alle geweld een Scanspeak...
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

sphere

...was helemaal niet lullig bedoeld, gewoon een oprechte vraag. De wereld is echt groter dan Scanspeak, maar de genoemde unit is natuurlijk erg goed. Fireman heeft er ook een leuk project mee gefabriekt.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Hanz71

Dat is de topkast van van de maxima van speakerland.
Speakerenco heeft tevens 'iets' in ontwikkeling dat 1 op 1 op jouw voornemen past.

yorkie13

mooie speakers, welke vond je beter klinken, de 18 cm kevlar of 2 x de 15 w

Merijn

Inderdaad hoeft het voor mij niet per se SS mid/woofer te zijn, andere alternatieven zijn ook welkom. De reden voor de SS is niet het uiterlijk of zo, (vind ze echt niet mooi in die Aria zitten...), echter mijn ervaringen met SS waren allen zeer fraai...

Ik ben eigenlijk op zoek naar een hele mooie papier mid/woof die het berijk tot, zeg, 2700 Hz aan kan met een gevoeligheid van ongeveer 89 dB. laag volume moet ook zeer goed klinken. Filteren moet zonder grote correctienetwerken, ik wil niet te veel componenten gebruiken...


I Prefer Coffee For Mental Stability...

Wowly

Hoi merijn,

Ik ga misschien de tweeters en woofers van mijn reference monitor vervangen (tweeter was tweedehands en wil ik nu nieuw, de mid-woof heeft een transparante coating, en ik vind zwarte mooier..).

Misschien kun je er wat mee?

Het betret dus de 2905-9900 revelator (hetzelfde als de 9700 maar dat met een betere fase, en wat duurder) en de 18w8546/00 midwoof.

Groetjes

Wowly

Wowly

Jeetje Dennis, we maken het de mensen zo wel héél erg makkelijk!!!

Goei dag gehad, Ad weer tevreden?????

Wowly

Merijn

Heren, daar kan ik zeker wat mee, jullie hebben PB....
I Prefer Coffee For Mental Stability...


fireman

Quote from: sphere on May 14, 2006, 20:57:57
...was helemaal niet lullig bedoeld, gewoon een oprechte vraag. De wereld is echt groter dan Scanspeak, maar de genoemde unit is natuurlijk erg goed. Fireman heeft er ook een leuk project mee gefabriekt.

Ik heb idd ook een project gedaan met een 15WXXXX maar dat was de 15W4531G00 de nieuwe versie van de 15W8530K00. zie -> A4

Echter ik heb nu ook nog een vrij wel nieuw paartje 15W8530K00 liggen. Ik zoek daar nog een mooie tweeter bij en wil dan ook iets moois gaan ontwerpen. Zomaar voor erbij.

Merijn had jij mijn PB toen nog ontvangen?

En heeft iemand nog een mooi paar tweeters liggen?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

advr

Quote from: Wowly on May 20, 2006, 21:42:17
Jeetje Dennis, we maken het de mensen zo wel héél erg makkelijk!!!

Goei dag gehad, Ad weer tevreden?????

Wowly

Natuurlijk ben ik tevreden, ben altijd tevreden ;D ;D

zie eens hier
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Merijn

Heej Fireman!

Ja je bericht weleswaar gehad, maar, schaam, schaam, na het lezen ook niet meer aan gedacht. Ik heb je toch een PB terug gestuurd ondertussen? Het is nu voorlopig de refmon geworden naar het ontwerp van Fineermannetje. Deze ga ik ook vandaag beluisteren.

Snel meer hierover!
I Prefer Coffee For Mental Stability...

fireman

Ben ook weer een nieuw projectje gestart. 15W8530K00 met de 2904/70000
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Merijn

Klinkt uiterst interessant!

Eerst slapen, morgen een intelligentere reply  ::)
I Prefer Coffee For Mental Stability...

fireman

Quote from: Merijn on June  8, 2006, 00:56:44
Klinkt uiterst interessant!

Eerst slapen, morgen een intelligentere reply  ::)

Al uitgeslapen  :P
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Merijn

Pfff, houd op...  :P

Klaas Vaak is een kruiwagen zand verloren voor mijn deur... O0
I Prefer Coffee For Mental Stability...