welke sub is geschikt

Started by Snakeman, May 8, 2006, 12:40:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snakeman

ik heb een actieve sub versterker module gekregen hij komt van conrad


Uitgangsvermogen 1x 190 W/8 Ω, 1x 300 W/4 Ω
Vermogen 540 W
Uitschakeltijdvertraging ca. 20 min.
Ingangsimpedantie 20 kΩ
S/N-ratio 77 dB
Scheidingsfrequentie 40-160 Hz (regelbaar)
Afm. (bxhxd) 265 x 265 x 107 mm

Voor inbouw in luidsprekerboxen
Deze hoogwaardige versterkermodules zetten elke passieve subwooferbox om in een actieve bass-powermachine met een stuwend vermogen!

Uitvoering:
Mono-eindversterkers in omhulde behuizingen
Cinch- en luidsprekerin- en -uitgangen
Niveau en scheidingsfrequentie traploos regelbaar
Faseomkeerschakelaar
Automatische in- en uitschakelfunctie
Aansluiting van luidsprekers via platte stekkerhulzen
Kortsluit- en thermische beveiligingsschakeling
Incl. montageschroeven.


weten jullie een mooie sub die ik hier op kan aansluiten en waar moet ik op letten bij het kijken naar een sub
ik heb een budget van max 150 euro eventueel iets hoger

ik dacht zelf aan een  peerless XXLS-269-8


Snakeman

dat is een pa woofer maakt dat wat uit?

geenius

Zolang fs voldoende laag is, geen probleem. Het grote voordeel van de Beyma is dat het een 15" woofer is met een veel hoger rendement dan bijvoorbeeld zo een Peerless - 11dB meer om precies te zijn. Aangezien je geen bass-boost hebt in het laag moet de driver van zichzelf al voldoende rendement hebben in het laag. Je kunt hem dan gewoon een wat lager kantelpunt bovenin geven in vergelijking met een zogenaamde "echte" subwoofer driver. Aangezien je een vrij lichte subversterker hebt is dat geen overbodige luxe!  ;) Bovendien is het laag van een 15" woofer veel "echter" dan die van een kleine 10".  >:D

Hanz71

Wat wil je met die sub? Muziek? Film?
Gesloten? bass reflex?

Walter_PPK

Ik heb ook een keer zo'n 15" pa sub in een EBS basreflex kast gehad. Dit was niet zo'n succes qua kwaliteit. Het ging wel knoeperhard moet ik toegeven. Is een adire tempest of shiva geen optie? ALs het goedkoop moet een AXX van raveland ofzo?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Bros

en een Mivoc XAW 310 HV




opmerking van de website van de leverancier (die ook Eton, Excel, Seas enz. verkoopt):
Der XAW 310 HC überzeugt nicht nur durch seine beeindruckende, unverwechselbare Optik sondern auch durch seine optimalen technischen Features, wie z.B. die 3-fach beschichtete "Honeycomb"-Membran, vernähte Gummisicke oder den sehr großen, belüfteten Segmentmagneten. Mit diesem High - End Chassis wurden Akzente gesetzt, die das eine oder andere HiFi - Herz höher schlagen lassen... Der XAW 310 HC setzt neue Maßstäbe in der Entwicklung hochwertiger HiFi - Chassis.

prijs van dit moois : € 125 - 5% = € 119

bij hifisound.de in Munster
Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g