De nieuwste Harry Potter in HD?

Started by -Freek-, May 11, 2006, 15:58:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Een vriend wist me te vertellen dat de nieuwste harry potter in HD op de dvd staat. Ik geloofde het niet. Wie heeft er gelijk? :)
Hij vertelde me trouwens ook dat HD gewoon op een normale dvd gebrand kan worden. Dit klopt wel, toch?

wh-vanderpost

Ja dat kan, in stukjes .. een HD film is zo'n 12 GB (soms meer, soms minder) .. je kan het op een DVD zetten... maar niet in een gewone dvd speler afspelen. Enkel in zo'n Snazio, of een HTPC ..
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Nahpets

Quote from: wh-vanderpost on May 11, 2006, 16:02:32
Enkel in zo'n Snazio, of een HTPC ..

Of een Kiss DP-600. Kopen ;D? Ik heb er nog eentje staan voor weinig..... >:D

Enno
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

FrankB

Quote from: JKI on May 11, 2006, 15:58:39
Een vriend wist me te vertellen dat de nieuwste harry potter in HD op de dvd staat.

Bullshit natuurlijk. Vrijwel geen enkele reguliere dvd-speler is op dit moment in staat HD af te spelen, dus zouden er heel wat dvd's teruggestuurd worden. De content is reguliere dvd content!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

wh-vanderpost

Quote from: FrenkB on May 12, 2006, 10:40:26
Bullshit natuurlijk. Vrijwel geen enkele reguliere dvd-speler is op dit moment in staat HD af te spelen, dus zouden er heel wat dvd's teruggestuurd worden. De content is reguliere dvd content!
Je weet toch helemaal niet hoe hij aan die nieuwe harry potter komt ;)
Ik bedoel, ik heb nog wel wat adresjes hoor, daar komen ook dingen vandaan die jij (nog) niet bij de FRS zal vinden...
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

FrankB

Quote from: wh-vanderpost on May 12, 2006, 11:02:57
Je weet toch helemaal niet hoe hij aan die nieuwe harry potter komt ;)
Ik bedoel, ik heb nog wel wat adresjes hoor, daar komen ook dingen vandaan die jij (nog) niet bij de FRS zal vinden...

Maar als er staat, en ik quote "de nieuwste Harry Potter in HD op de dvd staat" mag ik daaruit afleiden dat de commerciele dvd bedoeld wordt. ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

wh-vanderpost

Quote from: FrenkB on May 12, 2006, 11:26:51
Maar als er staat, en ik quote "de nieuwste Harry Potter in HD op de dvd staat" mag ik daaruit afleiden dat de commerciele dvd bedoeld wordt. ;)
jij je zin ;D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

gijsnoorlander

Het lijkt mij nou niet echt de meest geschikte film om mee te gaan experimenteren als producent om die (als een van de eerste films) op HD-formaat uit te brengen (het moet toch ergens beginnen voordat het bij die 'adresjes' aankomt)

Het is voor de gemiddelde kijker (kinderen) namelijk niet echt boeiend wat de kwaliteit is, aangezien ze toch al op het puntje van de stoel zitten. Het maakt ze dan niets uit of het op VHS zou staan, of op een 1080i formaat.

Films als Lord of the Rings zou veel logischer zijn, omdat mensen daar soms zelfs hun hele HT voor ingericht hebben.