Peak Consult Empress Look-a-Like (Filter ontwerp)

Started by WMC, May 9, 2006, 19:58:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jrsmit

Quote from: WMC on September  8, 2007, 08:18:43


Iemand trouwens ervaring over die versnellings opnemer?

Zojuist besteld, ben benieuwd.
Met name de kast resonanties.

Jan

WMC

Quote from: jrsmit on September  8, 2007, 11:00:11
Zojuist besteld, ben benieuwd.
Met name de kast resonanties.

Jan


Hè, das jammer, had ik ook wel mee willen bestellen, scheelt weer met verzenden. Kun je nog wijzigen?

Groeten,

Tom
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

WMC

Jan,

Ik heb ARTA geinstalleerd en heb het eens gebruikt om te meten, ik zit echter met een constante group delay van ongeveer 6 ms, waardoor mijn fase meting ook niet klopt. Deze kan ik natuurlijk compenseren, maar ik kan hem niet verklaren, enig idee?

ARTA is overigens wel een lastig te doorgronden programma, alles in in te stellen wat het niet makkelijker maakt. Welke instellingen gebruik je voornamelijk om tot goede metingen te komen? Ik heb nu middels de impuls respons meting een frequentie en fase meting verkregen met de default instellingen.

Volgende stap is een goede mal maken zoals je al aangaf, precies midden tussen de mid en de tweeter, zodat ik dat fatsoenlijk de onderlinge fase verschillen kan meten.

Groeten,

Tom
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

jrsmit

Quote from: WMC on September 24, 2007, 16:47:02
Jan,

Ik heb ARTA geinstalleerd en heb het eens gebruikt om te meten, ik zit echter met een constante group delay van ongeveer 6 ms, waardoor mijn fase meting ook niet klopt. Deze kan ik natuurlijk compenseren, maar ik kan hem niet verklaren, enig idee?

ARTA is overigens wel een lastig te doorgronden programma, alles in in te stellen wat het niet makkelijker maakt. Welke instellingen gebruik je voornamelijk om tot goede metingen te komen? Ik heb nu middels de impuls respons meting een frequentie en fase meting verkregen met de default instellingen.

Volgende stap is een goede mal maken zoals je al aangaf, precies midden tussen de mid en de tweeter, zodat ik dat fatsoenlijk de onderlinge fase verschillen kan meten.

Groeten,

Tom

Tom,

Hierbij een voorbeeld, zie attachment. Eerere post mislukt omdat attachment te groot was.
Ik zoek nog een document dat ik van Ivo heb ontvangen, ergens in mijn archieven. Wel is het zo dat je de tijdsvertraging in je systeem moet elimineren. Dat kan door de cursor in de impuls meting op 6.250msec, staat ook ergens in de documentatie. Daarmee blijft over de tijdsvertraging in de lucht, afstand ac-centrum tot microfoon (plus-minus). Let op 1msec is 344 mm, dus 0.001msec is 0.344 mm. Oftewel je zult in 3 cijfers achter dekomma de daly moeten istellen.
Ik kan je ook een impuls meting achter dit image sturen, is te groot om als attachment te sturen. Stuur me een email en je krijgt de bijbehorende meting.

Groeten,


Jan

sphere

"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

WMC

Mijn mailbox wel :). Hoe bevalt trouwens de versnellings opnemer?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R