dolby digital vs dts

Started by javan, November 24, 2002, 21:59:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

javan

hallo,
mijn harman kardon dvd 25 met dts en digital;versterker avr 2500 zijn via optische kabel op elkaar aangesloten.
Nu heb ik al enkele films bekeken maar merk dat enkel de digital werkt.het lukt me niet om te kijken;luisteren in DTS.
Ik ben een beetje nog leek op dit gebied..en vraag me af hoe dit komt?

thommy

Hallo javan,

Kijk eens even in het audio menu van je player, daar kan je de optie DTS normaal activeren.

Mvgr
Yves.

javan

bedankt,gevonden,maar nu heb ik een ander probleem..
Met de remote kan je progressief scan inschakelen,heb dit gedaan en nu geen beeld meer..hoe reset je dit ding?

jaco

Even via een composiet plugje aansluiten, daar kan geen progressive overheen. Verder is er misschien wel een rest mogelijkheid in de speler om alles naar standaard (niet progressive) terug te zetten.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

MrPink

Misschien een stomme vraag, maar staat het niet in de gebruiksaanwijzing?

Groetjes,
Oscar

javan

neen,Zelfs niet op het net..
Nu heb ik het zo opgelost..Al de stappen uit de gebruiksaanwijzing blindelings gevolgd en zo heb ik die weer op de andere instelling kunnen zetten.
Wel 3 maal moeten proberen..en een kwestie van geluk hebben
..

MrPink


jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm