Final Fantasy VII: Advent Children

Started by arie001, May 8, 2006, 12:12:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arie001

Inmiddels uit op DVD, en imo echt een prachtige film.

In tegenstelling tot de eerder uitgegeven FF film (spirits within) echt een fantastische film.
Zoals beloofd een vervolg op het verhaal waar de videogame ophoudt. Het hele verhaal zorgvuldig uitgewerkt, hele film werkelijk PRACHTIG geanimeerd, (sommige van die gevechten  :o) fantastische soundtrack verzorgd door Nobuo Uematsu, een vaste naam als het om FF gaat.

Op de originele Japanse soundtrack de voice-acting ook écht subliem, in tegenstelling tot de imo maar magere engelse voices. Voor FF(VII)-fans echt een must-have! DVD komt met een 2e DVD waar wat bonus materiaal op staat, oa. making of. Wie heeft de film ook gezien, en wat vind je ervan ?

Check hier een trailer van deze film

[edit] Link naar trailer toegevoegd
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

Erik

De game ken ik niet, heeft het zin deze film te kijekn als vervolg op de eerste film? Want die hield zo plotseling op.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

arie001

Quote from: Erik on May  8, 2006, 12:43:30
De game ken ik niet, heeft het zin deze film te kijekn als vervolg op de eerste film? Want die hield zo plotseling op.
Het is geen vervolg op de eerste film, dus wat dat betreft heeft dat geen zin. Het is een vervolg op het verhaal uit de game (Final Fantasy VII) die in 1997 op de PlayStation uitkwam. Als je de game niet gespeeld hebt en Advent Children gaat kijken zul je weinig vatten van het hele verhaal wat zich afspeeld in de film, ookal wordt er in de film zelf wel teruggeblikt, en het één en ander uitgelegd.

Maar of je de game nou wel of niet gespeeld hebt, ik zou iedereen willen aansporen om je te laten verbazen wat de Japanners in huis hebben. Echt een prachtige film.
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

arie001

#3
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

mexmen2

ps3 40gb / 16 bluray films

arie001

Klopt, ik heb de link naar de trailer pas later toegevoegd. En later ook aan de startpost, ik zeg alleen net pas dat op de manier het voorheen geformuleerd was het idd suggereerde dat het om 2 verschillende trailers zou gaan. Dit is niet het geval.
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

aMUSEd

Quote from: arie001 on May  8, 2006, 12:12:35
Zoals beloofd een vervolg op het verhaal waar de videogame ophoudt.

mmm interessant.. maar de game had toch een redelijk afgebakend einde (het is al even geleden ;))?

arie001

#7
Quote from: aMUSEd on May  8, 2006, 17:20:05
mmm interessant.. maar de game had toch een redelijk afgebakend einde (het is al even geleden ;))?

Klopt ja. Het is 2 jaar na het einde van de game en er doen zich nieuwe problemen voor in Midgar. Een vreemde ziekte grijpt om zich heen, oude vijanden roeren zich. Cloud die het leven van een held juist achter zich liet om in eenzaamheid te leven, moet wederom in actie komen om zijn vrienden en geliefden te redden. Alleen hier moet eerst nog een gevecht met zichzelf voor leveren, hij lijkt zijn gedrevenheid van 2 jaar geleden kwijt. Wie weet wat dit gevecht en het opdoemen van deze nieuwe problemen aan de horizon allemaal met zich mee zal brengen ...

PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

aMUSEd

Quote from: arie001 on May  8, 2006, 19:37:08
Klopt ja. Het is 2 jaar na het einde van de game en er doen zich nieuwe problemen voor in Midgar. Een vreemde ziekte grijpt om zich heen, oude vijanden roeren zich. Cloud die het leven van een held juist achter zich liet om in eenzaamheid te leven, moet wederom in actie komen om zijn vrienden en geliefden te redden. Alleen hier moet eerst nog een gevecht met zichzelf voor leveren, hij lijkt zijn gedrevenheid van 2 jaar geleden kwijt. Wie weet wat dit gevecht en het opdoemen van deze nieuwe problemen aan de horizon allemaal met zich mee zal brengen ...

Brrrrrr.. kippevel  ;D
Ben benieuwd!

Djang

Het eenzame gevecht met zichzelf concept is trouwens ook wat verder uitgewerkt in Kingdom Hearts II.
Wat op een frustrerend gevecht constateert met Sephiroth.
One Winged angel my favo track is weer terug in deze film, ik kreeg er gewoon kippenvel van.

Dus ja voor mij was het ook niet zo moeilijk om deze te reserveren bij bol, heb hem nu al 4 keer gezien.
Enige 2 slechte punten die ik zou kunnen vinden is: Hij is zo kort  :'(  en de track die gebruikt is bij het gevecht van Tifa voelt erg misplaatst.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

aMUSEd

Quote from: Djang on May  8, 2006, 22:38:18
Het eenzame gevecht met zichzelf concept is trouwens ook wat verder uitgewerkt in Kingdom Hearts II.
Wat op een frustrerend gevecht constateert met Sephiroth.

??? wat bedoel je Djang?

molle

Heb hem vorige week gezien op dvd en vond er eerlijk gezegd niets aan :-\
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Djang

Quote from: aMUSEd on May  9, 2006, 12:55:26
??? wat bedoel je Djang?

Ik zou zeggen: speel Kingdom Hearts 2 maar is.
Het zou zonden zijn als ik al een deel van het verhaal zou verklappen van zo'n fantastish spel.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

aMUSEd

Quote from: Djang on May  9, 2006, 18:54:44
Ik zou zeggen: speel Kingdom Hearts 2 maar is.
Het zou zonden zijn als ik al een deel van het verhaal zou verklappen van zo'n fantastish spel.

Ahhh gotcha.. KH2 <= Square => FFII, zag het verband door de rare zinsbouw (constateert??) even niet.
KH2 lijkt me een super spel maar na ooit 6 maanden FFVII te hebben gespeeld heb ik geen rpg meer aan durven raken.. wat gaat daar een tijd in zitten.

Djang

KH2 is wel wat toegankelijker en wat makkelijker maar er gaat nog steeds minimaal 50 uur aan gameplay inzitten.
Althans dat is wat er op mijn teller staat  ;D
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

aMUSEd

Quote from: Djang on May 10, 2006, 00:13:33
KH2 is wel wat toegankelijker en wat makkelijker maar er gaat nog steeds minimaal 50 uur aan gameplay inzitten.
Althans dat is wat er op mijn teller staat  ;D

:o.. dat bedoel ik.. VEEEEL tijd!

arie001

#16
Wat altijd wel zo'n terugkerende trend in de FF games was dat je op disc3/4 altijd wel ergens zo'n plek had waar je echt heel goed kon trainen, waar je voor je battles veel EXP en AP krijgt. (Island closest to heaven/hell in VIII bijvoorbeeld of Yan Island in IX, of the Calm Arena in X)

Wilde je kan alles 100% hebben (level, abilitities, magic, weapons, sidequests, tetra cards, etc.) dan kostte dat zoveel tijd dat het regelmatig gebeurde dat de klok gewoon weer opnieuw begon bij 0:00  :-X
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

aMUSEd


Walter_PPK

Film eergisteren gezien. Laat de HD versie maar komen. Jammer dat ik FF niet gespeeld heb. Kheb met open mond zitten kijken. :o
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

roteldebotel

Ook onlangs gezien. Ben ooit begonnen aan FF 7 op de psx, ook al ben ik geen RPG fan. Het zegt wel iets over de kwaliteit van het spel dat ik er zo'n 8 uur in heb gestoken. Vond de film ook zonder gegronde kennis van Final Fantasy wel te volgen, je moet alleen iets meer moeite doen. Goed excuus om de vette film meerdere malen te zien. Ik vond het gevecht met Tifa juist heel erg mooi, helemaal in combinatie met die piano soundtrack die het geheel echt boven de middelmaat liet uitstijgen (maar ieder zijn smaak natuurlijk hè?). En dan het mobieltje dat afgaat met het bekende battle results deuntje.

Nee, ook als niet FF adept was dit toch behoorlijk genietbaar.

Dracoplasm

Ik heb de film in 720p HD werkelijkwaar schitterend, zo strak WOW! Prachtig geanimeerd en erg goede soundtrack.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

arie001

Leuk om te lezen dat de mensen die hem gezien hebben het ook zo'n vette film vinden  :D

Dracoplasm, waar heb jij de 720P versie vandaan btw ?
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

HoneyBunny

Ik beschouw mezelf als een aardige fan (FFVII twee keer uitgespeeld waarvan 1x +100 uur en alle Weapons verslagen  O0 ) maar deze film heb ik inmiddels al twee keer proberen te kijken en nooit ver gekomen. Zo jammer vind ik het dat de manga stijl overboord gegooid is, wie zit daar nu op te wachten? En het verhaal zelf raakt ook kant noch wal met dat hele geostigma gebeuren enzo.  :-\ Het lijkt meer op uitmelking van een fantastische game (evenals DoC, mobiele FFVII games e.d.) dan een waardige uitbreiding.
Zelf hoop ik nog steeds op een prachtige remake voor de ps3, maar mocht dat gebeuren dan aub wel manga stijl!!

Ik heb gisteren een kunstenaar opdracht gegeven hier een schilderij voor mij van te maken:

8)

Kevf

Ik heb deze alweer een aantal maanden geleden gezien en echt genoten! Actie spetterde uit mijn beamer en samen met mijn zoon van begin tot eind onze ogen uitgekeken.

Dracoplasm

Quote from: arie001 on September 12, 2006, 10:06:11
Leuk om te lezen dat de mensen die hem gezien hebben het ook zo'n vette film vinden  :D

Dracoplasm, waar heb jij de 720P versie vandaan btw ?

Sorry voor de verschrikkelijk late reactie. Gewoon van hdbits gehaald.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream