Welke vragen wil jij stellen aan Neil Patel (de ontwerper van Avalon)?

Started by garmtz, May 8, 2006, 09:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jiri

Quote from: FrankG on May 15, 2006, 12:08:17
Wat is binnenkort?.?

Kan nog wel even duren, weet niet precies hoe lang.
Moet een uur video van Neil Patel tot 5 minuten terugbrengen. Dan is het te zien op hifi.nl
Ook zal het gehele interview, (50 minuten) als audio mp3 integraal op hifi.nl gepost worden.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Jiri

Kun je het voor mekaar krijgen dat het HT-Forum de andere 55 minuten krijgt.... >:D

We hebben tenslotte ook ons steentje bijgedragen.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt


Marc Heijligers

Quote from: Jiri on May 15, 2006, 12:05:44
Kan idd helaas niet meer vertellen en laten zien, ik ben m'n boekje al te buiten gegaan ;)
Kijk binnenkort maar op hifi.nl.

Ho nou, wel de vragen oogsten in dit forum, maar niet de antwoorden???  :-X

Maar serieus, op wat voor een termijn kunnen we op hifi.nl iets lezen? En hebben jullie iets gevraagd over de zelfbouw?

Marc  ;)
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

garmtz

Het is een zeer boeiend interview geworden! Neil Patel is ook een aardige (doch ietwat arrogante) man. Ik heb behoorlijk wat van de voorgestelde vragen ook daadwerkelijk aan hem kunnen vragen.

Ik denk erover om de tekst ook te vertalen en integraal als tekst te plaatsen op hifi.nl.

Movievault

Niet zoveel babelen, maar schrijven, vort kusch , doe door ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

W

Ik ben nu inmiddels ook zeer benieuwd! iig 'n paar mooie foto's :D

MvG,
Wybrand

Erik van Voorst (in memoriam)

Zijn er dan geen mensen die met Neil gesproken hebben buiten het interview.....
Hij zou toch aanwezig zijn gedurende de show(s)... ???

Ik was helaas verhinderd... :'(.

Maar als er forumleden naar de show zijn geweest kunnen/mogen  die  publiceren.... ;)

Ben wel benieuwd.....!!!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Als je echt dringende vragen hebt, kan ik je wel vertellen wat hij er ongeveer op heeft geantwoord.

garmtz

Trouwens, over de ISIS: dit is de allermooiste Avalon met AFSTAND! Sterker nog, het is de minste 'hoorbare' speaker die ik ooit heb gehoord. Zo ongelooflijk transparant en neutraal heb IK het nog niet gehoord. Met de ogen dicht en een stukje Zauberflote, drifte is echt weg in 'werkelijkheidsweergave'. Dat had ik zelden tot nooit meegemaakt. Toch blijft er iets aan me knagen (is altijd zo geweest bij Avalon): ik werd nooit echt GERAAKT door de muziek. Het was alleen wel gigantisch realistisch. Ook was het volledig onspectaculair. Alleen als de opname er om vroeg was het spectakel.

Wiros

Quote from: Erik van Voorst on May 15, 2006, 15:00:54
Zijn er dan geen mensen die met Neil gesproken hebben buiten het interview.....
Hij zou toch aanwezig zijn gedurende de show(s)... ???

Ik was helaas verhinderd... :'(.

Maar als er forumleden naar de show zijn geweest kunnen/mogen  die  publiceren.... ;)

Ben wel benieuwd.....!!!!

Erik,
Ik idd met Neil Patel gesproken. Van arrogantie geen sprake, maar wel de uitstraling van : we are the best.
Begint in Ned. echter ook steeds meer plaats in te nemen.
De toelichting op het ontwerp vd Isis was interessant. Neil Patel vond dat zijn speakers nog onvoldoende waren ingespeeld. Tevens liet hij nog spikes plaatsen onder de kastjes van de MIT bekabeling.
Ik vond het een mooie luisterervaring en de set speelde daar met allerlei typen muziek zeer goed. Van Dalen draaide m.i. wel wat hard!
Opvallend was dat er meer dan 20 roomlenses opgesteld stonden.

vr gr
Wim

garmtz

Quote from: Wiros on May 15, 2006, 16:21:22
Erik,
Ik idd met Neil Patel gesproken. Van arrogantie geen sprake, maar wel de uitstraling van : we are the best.

Is dat niet gelijk aan arrogant...? ???

QuoteDe toelichting op het ontwerp vd Isis was interessant. Neil Patel vond dat zijn speakers nog onvoldoende waren ingespeeld. Tevens liet hij nog spikes plaatsen onder de kastjes van de MIT bekabeling.

Da plaatsen van die spikes had behoorlijk effect ja, nadat hij dat had gedaan en ik weer binnenkwam, hoorde ik dat de bas duidelijk aan strakte had gewonnen.

QuoteIk vond het een mooie luisterervaring en de set speelde daar met allerlei typen muziek zeer goed. Van Dalen draaide m.i. wel wat hard!

Mwah, kon het niveau wel waarderen. Lekker live!

QuoteOpvallend was dat er meer dan 20 roomlenses opgesteld stonden.

Acoustica Applicata DAAD's om precies te zijn.

Erik van Voorst (in memoriam)

Die Zauberflote...ken ik...klinkt extreem ruimtelijk...maar muzikaal gezien doet deze uitvoering
mij helemaal nada niets........ :-\

Volgens mij is dit momenteel de allerbeste test cd.....!!!!!
Over de Avalon Vision gaf dit ook al een ongekend beeld. :o  :o  :o

Wel een tikkie jammer dat ik nooit zulke cd's draai. >:D... of 20 oliedrums rondom zet. >:D...maar dat is meer mijn probleem.... ;D

Ik heb niet eens aan Harry gevraagd welke uitvoering dit was...dus ik kan hier voor de rest niet veel over vertellen.

Laat ons niet langer in spanning......WAT WAS ZIJN TOELICHTING..... 8)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz


Kjelt


Rudo

Quote from: Jiri on May 15, 2006, 11:23:48
Ik geloof dat alleen de interlink al € 27.000,- euro kostte :-[

Groetjes,
Jiri
interlink (en ook de andere bekabeling) was de nieuwe MIT MA serie.
3 meter proline oracle ma kost ca. $ 7600,-
Ik zal niet zeggen dat het dus wel meevalt, maar het is wel goedkoper.
:D
De speakercable is wel in de orde van grootte die je noemde.
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

garmtz


Rudo

Quote from: Kjelt on May 15, 2006, 17:27:20
Wat kosten die ISIS speakers eigenlijk?
om precies te zijn:
ISIS
Cherry/Curly Maple/Walnut  € 72500
Birds Eye Maple/Myrtle&Walnut Cluster Burl € 75000

AVALON
ADVIESPRIJZEN PER PAAR IN € PER 15 FEBRUARI 2006
(Prijswijzigingen voorbehouden)

Gaat de Sentinel er nu uit?
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

garmtz

Erik, nog sorry dat ik de spullen bij je niet kon ophalen, moest werken beide avonden en kwam de ene avond om 0:00 en de andere om 1:30 uur thuis...  :-\

ruud2

wie maakt de eerste tweede ISIS kloon? ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Bart_M

Is wel veel makkelijker dan een Sentinel. ;)

R

Misschien weet garmt de uitvoering van de cd? De allerbeste test cd klinkt goed ;)

garmtz

Quote from: Ruben on May 15, 2006, 17:58:59
Misschien weet garmt de uitvoering van de cd? De allerbeste test cd klinkt goed ;)

Nee, ik weet het niet...

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: garmtz on May 15, 2006, 17:18:09
Toelichting over wat?

Wiros sprak met Patel over de Isiris en Patel gaf toelichting...

Wiros mag praten...van HiFi.nl. >:D

Garmt no problem....ik was toch thuis  ;)

Die allerbeste test cd draai je alleen met vrienden..zonde van je geld....koop dan bv de nieuwste Hillary Hahn met het Elgar vioolconcert...heb je tenminste stage en kippevel-muziek... 8)

Voor de duitse test-Audio-waarderingliefhebbers
Hillary Hahn =  geluid: 10     uitvoering : 10
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Wil wel 1 dingetje alvast weggeven... Hij is bezig met nieuwe drivers. GEEN Beryllium...