Welke vragen wil jij stellen aan Neil Patel (de ontwerper van Avalon)?

Started by garmtz, May 8, 2006, 09:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marc Heijligers

Hoi,

Ik denk, ik ga zelf eens een vraag aan Neil stellen, maar er was niemand thuis. Ik zag ook geen Ferrari, alleen maar pakjes roomkaas met een scalpel, en in de verte hoorde ik een sirene.  ;D

Het gebouw heeft overigens ook schuine hoeken!!!  ;)

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

ruud2

hoi Marc,

Mooie zonnebril!
nb. er liggen toch stenen genoeg? >:D

grtn, Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

garmtz

Quote from: rojo on August 20, 2006, 13:56:47
Ben bij Rapshody geweest voor een prive luistersessie Avalon Isis, dit keer geen Spectral maar een volledige Audio Research trein voorversterker Ref 3 eindtrappen Ref VT 600 mk3 mono's en de Ref cd 7  met de nieuwste MIT bekabeling. Wat ik daar heb gehoord overtrof mijn stoutste audiodromen, speelde naar mijn idee de Spectral set volledig van de kaart, die ik overigens al waanzinnig vond.

Verbaast me niks. Ik vind Spectral persoonlijk echt helemaal niks en het topspul van AR wel geweldig, dus geloof je direct!

Erik van Voorst (in memoriam)

Don't tell me you didn't get the chance to a factory-visit with your bowtie-camera...... :P

Toch wel wat dutch reactions op zijn negatieve zelfbouwcommentaar naar binnen gegooid... ;D

Ik ben momenteel zijn keuken aan het nabouwen met hier en daar wat improvements....just to drive him crazy.... >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Marc Heijligers

Quote from: Erik van Voorst on August 22, 2006, 21:08:17
Don't tell me you didn't get the chance to a factory-visit with your bowtie-camera...... :P

Ik was in de buurt vanwege een conferentie. Was 500m van de snelweg af van de conferentie plek naar het vliegveld toe.

Er was niemand aanwezig, anders had ik uiteraard om een rondleiding gevraagd. Een verbazend klein fabriekje overigens... Ik had iets groters en iets met meer allure verwacht. Mijn collega's waren zelfs enigzins lacherig.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

blue-eyes

Quote from: Erik van Voorst on July 11, 2006, 13:12:51

Conclusie...het ligt mijnsinziens absoluut niet aan de speakers....met 4 maal een 8 inch woofer in je woonkamer.......ik denk als je er een 100-250 watt kwaliteits-powerbak op zet ...dat we een aardig "Death Grunt" kunnen verwachten......maar of ik dat wil... :P

Je vergeet de acoustiek :)

Ik had 8 * 8" woofers op 2 stuks Mark Levinson eindversterkers. Niet de geweldige bass die jij bovenstaand voorschoteld. Er is meer dan woofers en eindversterkers: mijn acoustiek was de boosdoener. Maar wat ik heb gelezen heb jij de randvoorwaarde acoustiek WEL goed onder controle / aangepakt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RennieB

Quote from: Shorty on May 16, 2006, 14:30:37
€72.000 per paar... en wat draaien ze..... een test-cd  :o . "En nu een nummer van Jazz At The Pawnshop" - ik ben hals over kop de kamer uitgevlucht (waarbij ik in mijn paniek nog per ongeluk een SIM-projector van een sokkeltje duwde - gelukkig bleek het een dummy.  ;D

VrGr,

Bart J. 

Die CD's  van Jazz at the Pawnshop is wel de enige cd die ik ken waarbij het volledige boekje is gewijd aan de manier waarop en waarmee de opname tot stand is gekomen! 

Helaas dat mijn autisme niet met een xylofoon overweg kan...    ;)