Welke vragen wil jij stellen aan Neil Patel (de ontwerper van Avalon)?

Started by garmtz, May 8, 2006, 09:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Wellicht ga ik aankomend weekend Neil Patel interviewen. Zijn er mensen die specifieke vragen hebben? Dan kan ik die wellicht dan stellen!

Alvast bedankt!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1
...of hij zin heeft om langs te komen voor een kopje koffie... >:D

1.Ik zou wel een willen weten hoeveel kloon-mailtjes met trotse foto's hij dagelijks ontvangt... ;D

2.Waarom brengt hij de laatste tijd erg veel types uit op een "goedkoper" niveau vind ik toch een beetje
alsof Rolls Royce een mini presenteert.

3. Waarom uberhaupt zo ENORM veel types...zeker in tegenstelling tot zijn begin periodes met zijn 3 voltreffers...

Groetjes

Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

DA BoSS

vraag: in hoeverre spelen commerciele overwegingen uberhaupt nog een rol in zijn ontwerpen?

('t zijn bepaald geen goedkope speakers... :o)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

garmtz

@Erik: mooie vragen!

@Da BoSS: bedoel je in hoeverre hij rekening houdt met de uiteindelijke verkoopprijs?

Wat ik hem o.a. wilde vragen is: "ontwerp je naar een prijsniveau toe, of naar een prestatieniveau?"

Is dat wat je bedoelde te vragen?

Movievault

1-   Hoeveel hij investeerd in inovatie technieken?
2-   Wat volgens heb met dode kasten en kasten die mee resoneren, hoe denkt hij daar over.
3-   Waarom is avalon zo duur met hun luidsprekers? Aangezien het materiaal maar 1/8 vertegenwoordigd
4-   Wat is zijn doelstelling?
5-   Wat is zijn hobby?
6-   Wat heeft hij thuis aan apparatuur staan?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

garmtz


Achiel

Of hij misschien nog een paar ex-demo's heeft voor een zacht prijsje voor mij.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Wowly

Hoe hij zijn filters bedenkt en uitwerkt. Waar begin ie mee, hoe is het proces, wanner is hij tevreden?

Zijn er bepaalde filtertechnieken die hij verafschuwd, of juist erg goed vind werken.

Wowly

PS: bedank hem maar voor het mooie uiterlijk van zijn kasten. Ik heb er een voorbeeld aan gehad!

wil

Ik heb ook wel een tweetal vragen:

Het is bekend dat consumenten een luidspreker vaak in dezelfde prijsklasse kopen als hun bron en versterking. Echter, het is ook bekend dat het potentieel van menige luidspreker véél hoger blijkt als men de kwaliteit bron en versterking flink opvoert en dus ver boven de prijs gaat zitten dan het niveau waar de luidspreker "thuis hoort".

1. Als bovenstaande ook door Neil Patel beaamd wordt, aan wat voor frontend en versterking moet je dan denken bij zijn verschillende Avalons?
2. Als hij het niet eens is met bovenstaande, is hij dan een aanhanger van "garbage-in = garbage-out" of van: "it doesn't matter, when the music gives you the right emotion, then the goal has been reached"?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DA BoSS

#9
Quote from: garmtz on May  8, 2006, 13:09:09
@Erik: mooie vragen!

@Da BoSS: bedoel je in hoeverre hij rekening houdt met de uiteindelijke verkoopprijs?

Wat ik hem o.a. wilde vragen is: "ontwerp je naar een prijsniveau toe, of naar een prestatieniveau?"

Is dat wat je bedoelde te vragen?
Precies, wat voor rol speelt de toekomstige verkoop-prijs nog bij het samenstellen van zijn speakers?
  8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Kjelt

Of hij overweegt om toekomstige luidsprekers met echt hout te bouwen ipv MDF (althans ik neem aan dat ze voornamelijk van gefineerd MDF zijn  ??? ), piano's en vleugels worden tenslotte ook niet van MDF gebouwd.

wil

Quote from: Kjelt on May  8, 2006, 14:02:25
Of hij overweegt om toekomstige luidsprekers met echt hout te bouwen ipv MDF (althans ik neem aan dat ze voornamelijk van gefineerd MDF zijn  ??? ), piano's en vleugels worden tenslotte ook niet van MDF gebouwd.
Bij een piano of vleugel wil je juist wel de klank van de kast horen, bij een speaker juist niet (bij de meeste speakers). Ik denk dat hout daarom niet favoriet zal worden.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

SpeedyAndré

Een beetje tricky vraag, welke hem bekende kloon vindt hij het mooist en waarom? ::) ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

W

Garmt,

Ik heb er nog wel een aan bovenstaande vragen toe te voegen:

Welk muziek genre zijn voorkeur heeft, en of hij ook vanuit die voorkeur ontwerpt / filtert? Zo ja, of 't hem iets doet dat hij dan andere mensen met 'n andere smaak niet tegemoet kan komen met 'n mooi ontwerp?

Natuurlijk wel erg gaaf dat je zo'n interview mag doen! have fun! En 'n uitgebreid verslag naderhand AUB.

MvG,
Wybrand


garmtz

Bedankt allemaal voor de vragen! Ga ze eens op een rijtje zetten vanavond.

Quote from: WyGo on May  8, 2006, 14:50:58
Natuurlijk wel erg gaaf dat je zo'n interview mag doen! have fun! En 'n uitgebreid verslag naderhand AUB.

Uiteraard komt er een uitgebreid verslag. Sterker nog, het wordt een video Podcast op hifi.nl, met mij als interviewer en Jiri als cameraman! 8)

Erik van Voorst (in memoriam)

Kijk een hoop van deze vragen heeft hij al eerder be-antwoord of in zijn prachtige foldermateriaal of in een van de HI-FI + magazines waar hij uitgebreid ge-interviewd werd...(heb ik even uitgeleend aan het fineermannetje)...

Nu geeft het niet om het nogmaals te vragen...maar misschien wel een tip voor Garmt met betrekking tot zijn voorbereiding....

SUPER GAAF HOOR GARMT !!!!!!! O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Quote from: Erik van Voorst on May  8, 2006, 14:59:25
Kijk een hoop van deze vragen heeft hij al eerder be-antwoord of in zijn prachtige foldermateriaal of in een van de HI-FI + magazines waar hij uitgebreid ge-interviewd werd...(heb ik even uitgeleend aan het fineermannetje)...

Als voorbereiding zou ik inderdaad beiden eerst ook eens goed moeten doorlezen. Kan ik misschien een scan krijgen van het hifi+ interview? Staat de filosofie in het foldermateriaal ook online?

QuoteNu geeft het niet om het nogmaals te vragen...maar misschien wel een tip voor Garmt met betrekking tot zijn voorbereiding....

Goede tips! Thanks!

QuoteSUPER GAAF HOOR GARMT !!!!!!! O0

Ja, ik vind het ook wel spannend! Destijds David Chesky interviewen was ook erg gaaf!

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik zal thuis kijken of ik nog  "ouder "  foldermateriaal heb waarin zijn filosofie zeer uitgebreid uit de doeken wordt gedaan...

Misschien kan fineermannetje dan even het interview door de scanner gooien ...uit de HIFI + (lang interview!!!!)

Ik weet bijvoorbeeld dat de eerste Avalons door Neil Patel en een aantal van zijn vrienden (allen muzikanten)
zou zijn ontworpen en op basis van het benaderen van een akoustische (instrument) presentatie.

Er is echter toch nog een beetje onduidelijkheid..... vind ik ....want er gaan verhalen dat hij het " lopende" Avalonbedrijf gekocht zou hebben....

Neil Patel bepaald uiteindelijk nog steeds ZELF wat er de deur uitgaat...ook hij verzint ZELF ...het volgende snoepje van de week...

Uit  "mijn studie".....alle verhalen/interviews en folders etc....kan ik wel opmaken dat we met een eerste klas zakenman te doen hebben in combinatie met een prachtig gevoel voor design (al is de Isis niet mijn smaak) en een messcherpe tong...die niet schroomt om bijvoorbeeld zijn grootste concurrent Wilson Audio aan te vallen..... ;)

PS

Misschien heb ik dat tijdschrift toch thuis...zat volgens mij bij de eerste uiltleen-lichting  ;D...ik kijk meteen vanavond even voor je..... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz


reMC

Quote from: wil on May  8, 2006, 14:04:37
Bij een piano of vleugel wil je juist wel de klank van de kast horen, bij een speaker juist niet (bij de meeste speakers). Ik denk dat hout daarom niet favoriet zal worden.

UITERAARD ben ik ook heel benieuwd naar zijn ideeën over klankkasten als speakers ;)

Scheu Premier2

Volgens mij staat het interview online tegenwoordig. Klik op de link met als titel:

Compendium/Recent International Press

dankun je daar het interview selecteren in pdf.

Rick
Copland cda-288, Scheu Premier 2, Copland, CTA 301, Car 805C en Milestones in aanbouw.

garmtz


R

Geen specifieke vragen van deze kant buiten de bovenstaande, maar jij natuurlijk veel succes en plezier gewenst garmt.

garmtz

Thanks Ruben!
Overigens heb ik ook het Vi-Fi interview thuis liggen...

eric_audio

Hoe belangrijk is de "heilige drievuldigheid" Spectral/Avalon/MIT voor hem?

Houdt hij bij het ontwerpen van nieuwe producten rekening met de andere twee? Hebben ze overleg? Gebruikt hij bij het beoordelen van proefontwerpen producten van de andere twee?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini