mijn woonkamer/ht. nieuw avontuur vrijstaande woning 2021

Started by eduard, May 5, 2006, 20:36:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Als je enkel de eerste reflectiepunten wil aanpakken, volstaat één paneel per kant.
Indien afwerking in kleur (zoals bij het voorbeeld van GIK) niet noodzakelijk is, dan kan je ook eens kijken naar de Flexi Wall van Vicoustic, die is perfect voor jouw vooropgestelde doel.
adviesprijs 539€ incl levering  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Je hoeft ook niet direct het hele palfond aan te pakken. Je kan ook een paneel aan het plafond hangen. Al blijft dan wel dat het daar lager is. Maar alles voor een goed geluid. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Hoeveel ruimte zou je dan verliezen bij plafond? Als ik het mij goed voor de geest kan halen was het minimum 8cm, meer kan altijd. Grootste voordeel bij plafond is toch altijd de oppervlakte en dat er weinig anders aanwezig is buiten hier en daar een lamp.
Panelen achter je luidsprekers helpt voor alle luidsprekers, behalve luidsprekers waarbij er speciaal aandacht is aan besteed bv luidsprekers met cardioïde
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

eduard

1 of 2 panelen aan het plafond moet kunnen. Maar een geheel verlaagd plafond zie ik niet zitten zeker niet omdat ramen tot aan plafond lopen. En de ruimte is met 2.60 m al niet erg hoog. De 5k geef ik liever uit aan een nieuwe tv.

Ik kwam ook nog deze panelen tegen.
https://perfectacoustic.nl/products/decoratieve-panelen/

Maar dan moet ik zelf nog een frame maken. Erg veel keuzes

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


Rob_Dingen

Hoi Eduard,

Symmetrie is belangrijk dus links en rechts hetzelfde zowel in opstelling als demping diffusie.
Soms kan het met een paneel voor de eerste reflectie op de zijmuur en soms heb je er 2 nodig je wil namelijk van beide speakers de eerste reflectie opvangen.
Dat is makkelijk met een spiegel te controleren door op de luisterplek te zitten met spiegel op de zijmuur en aftekenen waar je de tweeter ziet.
Ik heb ooit in een ruimte gehad dat demping op het plafond slechter was, vloer en eerste reflectie punten waren al aangepakt.
Dus testen voordat je ingrijpende aanpassing doet.

Rob

eduard


eduard

Ik kom bijvoorbeeld ook deze losse panelen tegen.
Zijn weer iets goedkoper dan de panelen op een standaard

https://www.akoestiekwinkel.nl/flamex-facet-akoestische-panelen

https://www.akoestiekwinkel.nl/akotherm-gg-absorptie
dit paneel lijkt me wel aardig
K1162   1200 x 1000 x 50   Zwart   € 53,28

Met een paneel of 8 zou ik een heel eind komen.

2 per zijkant en 2 per speaker en misschien nog 2 tegen het plafond.


Rob_Dingen

Akotherm  50 gebruik ik ook met een houten frame er omheen en dan doek er over.
Goed spul.

Rob

eduard


eduard

Voor in de tuin. 5 Bomen er bij voor in de tuin een Appel, peren, pruim, kers en amandel boom. Worden in december gepland. Heb er al een stuk of 12. Maar nog meer dan genoeg ruimte.

eduard

Zo crypto winst verkocht en "kleine" uitbreiding gedaan voor mijn huidige home theater HT
Sony UBP-X800M2
2 maal NAD C298
Sony XR-83A90J

Binnenkort ook nog een dune 4k voor mijn slaapkamer maar die wacht ik even tot black friday.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

eduard

Quote from: papaleo on November 13, 2021, 12:03:08
Gefeliciteerd..., lekker bezig  :thumbs-up:

Bedankt PapaLeo

De NAD gaan straks mijn 17+ jaar oude Acoustic reality Ear power amps(ice gebaseerd) vervangen voor front en center. De Ear power amps gaan straks mijn 4 surround speakers aan sturen zodat ik mijn denon 3700h geheel in pre amp mode kan gebruiken.
Bijna klaar met de grote aankopen naar verhuizing. Begin volgend jaar nog 3 maal een airco. En maar even hopen dan mijn front speakers het blijven doen :)

Jean Sibelius

Gefeliciteerd Eduard en dat klinkt als (ook) een goede investering! :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eduard

Speelgoed is binnen. Kwam vandaag rond 12.45 binnen [emoji3]. Had me alleen wat verkeken op de hoeveelheid tijd het kost om mijn audio rack op nieuw in te delen. Was even vergeten dat met de extra eindversterkers ik deze allemaal rond mijn Denon moet opstellen wat erg lastig is omdat mijn center speaker nu in het rack ligt ipv erop.  In mijn vorige woning had ik een tv lift die mijn tv hoger dan de speaker plaatsen. Dit is nu niet meer mogelijk en mis ik eigenlijk de juiste plek voor de Denon. Met veel kunst en vliegwerk werk hebt ik al versterkers kunnen aansluiten op de Denon in totaal 5 eind versterkers. Ik kwam er achter dat mijn speakon verloop kabels alleen banaan en of spades ondersteunen en eigenlijk geen losse aders. In overleg met mezelf heb ik besloten om niet zelf te  gaan knutselen maar 8 bananen te gaan halen bij klubbe. Helaas zitten ze op 12 km fietsen. Was ik al snel 2 uur kwijt voordat ik weer thuis was met de bananen maar ook met olie bollen [emoji3]. Goede nieuws is rond 22 uur had ik weer stereo muziek via de nieuwe nad versterker. En vlak er na de tv aan gezet. Een eerste setup doorlopen en ben blij verrast over de beeld kwaliteit. Morgen even wat settings op het internet opzoeken en ook de overige 5 kanalen en de sub weer tot leven brengen. Denk wel dat ik op termijn mij meubel met een extra laag ga uitbreiden. Helaas zijn de IKEA pootjes die ik gebruikte niet meer leverbaar maar er is vast een alternatief te koop. Door de extra laag kan mijn Denon receiver weer in het midden en kan ik netjes de eind versterkers er omheen kwijt zonder lange rca kabels te gebruiken. De Denon staat nu volledig in pre amp mode.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


eduard

Zo juist even snel de overig versterkers aangezet. Ik ga had alles al aangesloten en 2 keer gecontroleerd of alles goed zat. En jaar feerst. Windows kon uit alle 7 speaker en de subwoofer geluid toveren. Nu morgen of misschien zodadelijk nog audyssey op nieuw in laten meten.

Nadeel van grote tv is kan niet meer over de tv heen rijken om mijn gordijnen dicht te doen. Denk dat ik maar een paar switchbot ga aanschaffen om de gordijnen automatisch te kunnen openen en sluiten.

Zijn hier mensen met ervaring met de switch bot en heeft het nut om hierbij ook de zonnepaneeltjes aan te schaffen?

Bama

Quote from: eduard on October 20, 2021, 08:42:42
1 of 2 panelen aan het plafond moet kunnen. Maar een geheel verlaagd plafond zie ik niet zitten zeker niet omdat ramen tot aan plafond lopen. En de ruimte is met 2.60 m al niet erg hoog. De 5k geef ik liever uit aan een nieuwe tv.

Ik kwam ook nog deze panelen tegen.
https://perfectacoustic.nl/products/decoratieve-panelen/

Maar dan moet ik zelf nog een frame maken. Erg veel keuzes

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk



Ik heb 2 panelen van 2.7 x 1.2 x 48mm met minerale wol aan het plafond en 2 panelen aan de muur met akotherm.

eduard

Hoi Bama bedankt.
Aanpakken van de akoestiek is ook nog  een van mijn volgende klusjes, ik zat zelf te kijken naar https://www.akoestiekwinkel.nl/akotherm-gg-absorptie en dan de zwarte panelen van  1200 x 1000 x 50. Ik zat te denken om te starten met 4 stuks. 2 voor plafond en 2 voor de zijmuur.
Bama die plafond panelen heb je daar nog wat meer info over. Heb je zelf nog gemeten voor dat je absorptie toevoegde en welk akoterm panelen heb je aan de muur, ik zie ze niet 123 op de je foto.
Waarschijnlijk vertekend de foto maar hangen de plafond panelen in het verlengde van je speakers?

Bama

Ik heb niet gemeten en ze hangen idd in het verlengde van de speakers. Aan de muur hangen fotopanelen van Zilenz (180x120 en 120x60), type akoestisch paneel deluxe 44mm.
Ik had ook een probleem met mensen verstaan en dat was na montage van de  plafondpanelen meteen weg.
De plafondpanelen komen van de akoestiekcompany uit Breda, de man adviseerde eerlijk gezegd wel om meer panelen te nemen maar ik vond het zo genoeg.

eduard

Vanmorgen audyssey op nieuw in geregeld. De auto sense van de NAD doen het goed na een paar seconden heeft de versterker door dat er geluid naar toe gestuurd wordt en gaat hij aan. Heb nog geen echte luister sessie gedaan. Maar tot nu toe hoor ik niks verkeerds aan de NAD. Misschien een fractie meer bas. Maar ik ben niet zo goed in het vergelijken als de oude situatie al weer een paar uur terug is.

eduard

Misschien werkt de auto sense van de NAD toch nog niet helemaal lekker. Ik had mijn mediaplayer 20 minuten op pauze gezet daarna duurder het al snel 30 seconden of langer voordat de NAD weer wakker werd. Ik zal even opzoek moet dat de verschillende gevoeligheden van de auto on in houden.

eduard

Heb zo juist de switchbot besteld voor mijn gordijnen die achter mij set hangen(voor)

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

jahtari

Mooie setup!

Waarom zijn die foam doppen op de synthese altijd zo slecht? Zie elke bezitter daarmee worstelen lijkt het wel.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub