Optoma HD7100 (projectorreviews)

Started by manco401, May 4, 2006, 21:34:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

manco401


indy500


Wijdeveld

Oh jee oh jee, dit was een maand of twee geleden een serieuze kandidaat geweest i.p.v. Sony HS60 :o. Offset correctie (hoewel een matige, denk toch dat dit zowat de goedkoopste DLP is die dit heeft), Darkchip3, heeft wel iets van de Marants S4 uitstraling, meer licht dan de Sony. Maar gelukkig ook een fors minpunt t.o.v. de sony HS60 ;) "Without doubt, my most severe criticism is that the HD7100 should be a little quieter."
Toch lijkt de ontwikkeling op DLP gebied zijn adem in te houden voor de sprong naar 1080p.
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

EdSki

Mooi apparaat hoor. Nou maar hopen dat deze met DC3 ook in Europa te koop komt  :)

Het buitenkantje is trouwens exact hetzelfde als die van Metavision:

http://www.cine4home.de/tests/projektoren/MetavisionNHT576/NHT576Test.htm


revo

Die HD7100 komt vast wel :)

Die kastjes zijn gelijk ja. Dit soort projectoren verkopen nou eenmaal niet in de 1000 tallen en een malletje of 3-6 van een gegoten behuizing doet zo meer als $50000 dus een beetje kastjes delen is gebruikelijk, zeker als het uit dezelfde fabriek komt.

Electronica en optiek is natuurlijk wel anders.

Jammer dat ie meer geluid produceert als de H79.. Toch wel erg prettig.. zo rustig..
Living Cinema

Kjelt

De HD7100 komt dus NIET! (in europa), hier is het antwoord van de sales manager :

The 7100 is sold in the US but will not be sold in the European market
as we are not satisfied with the quality of the PAL video. The HD81 will
be available in aug/sept time which comes with a scaler. Excellent
product and well worth waiting for. Price is going to be very
competitive (Cant disclose at this time). If you are not in a rush, this
product will satisfy your requirements. A true 1080P product.

manco401

Jammer dat ie niet komt en dat ook de H79 al niet meer verkrijgbaar is aangezien ik toch wel in de boot zit voor een gelijkaardige projector in de prijsklasse. De H81 gaat mijn budget te boven gaan vrees ik. Eens zien wat het najaar nog brengt...

Kjelt

Quote from: manco401 on June 24, 2006, 15:58:31
Jammer dat ie niet komt en dat ook de H79 al niet meer verkrijgbaar is aangezien ik toch wel in de boot zit voor een gelijkaardige projector in de prijsklasse.

Ik heb precies hetzelfde "luxe" probleem. Ik zit nu te kijken naar de Benq8720 die opnieuw door Frank een stuk beter getest is (CR 3500:1 ipv 1500:1 eerste testexemplaar) maar ik ben ook zeer benieuwd naar de uiteindelijke prijsstelling van de H81 maar vrees ook dat dit boven mijn projectorbudget zit.

revo

Living Cinema

Kjelt

Quote from: revo on June 25, 2006, 09:28:15
H79 is nog wel te koop?  ???

Volgens de fabrikant Optoma/Themescene niet  ;) , wellicht nog ergens een magazijnexemplaar of demoexemplaar dat bij een dealer is blijven liggen.

indy500