HT Forum Snowworld Landgraaf Snowboard & Ski event met BBQ !

Started by Del member, May 4, 2006, 20:53:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Del member

Na een vrij goede ervaring in snowworld met de collega's lijkt het me leuk om dit nog eens over te doen met de mede HT'ers :

HT Forum snowworld landgraaf



http://www.snowworld.nl/

Op de grens Belgie Nederland en Duitsland ligt het grootste indoor ski, snowboard en freestyle park van Europa.
Een helling van maar liefst 500m met drie pistes : een beginners & gevorderde piste met zelfs een 'U rijdt XXX bord' en ertussen een snowpark met te gekke jumps en andere kicks zoals bars, trappen en ander freestyle vertier.

Dit is echt een aanrader en naast de sport is er ook plek voor een leuke babbel of een lekkere snack. Halverwege de piste is er zelfs een heuse chalet/pub.

In het zomerseizoen zijn er volledige arrangementen : 8 uur boarden/skieen + BBQ voor maar 32,5 EUR !

Vandaar dus het idee om eens te informeren bij Landgraaf naar de preciese BBQ voorwaarden ....

Bij voorkeur begin juni op een zaterdag.


Zo steil is het gelukkig niet in Landgraaf :)









Oracle

Lijkt me heel leuk, maar helaas is mijn reistijd dan >3 uur, en dat wordt me toch te gortig!

Wel leuk om inderdaad Belgen en Nederlanders samen een HT dag te bieden!  :D

Groet,
Mark

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wh-vanderpost

Leuk idee man, aanstaande zondag ga ik met 6 anderen erheen voor een BBQ arrangement.
Die 32,50 is écht een koopje, geloof me. Alles zit erbij, 8 uur toegang, materiaal én een unlimited bbq...

Leuk nieuwtje, ze hebben tegenwoordig strap bindingen op de snowboards zitten :D Dus eindelijk kan je zonder gezeur je eigen schoenen gebruiken!

En het verre rijden, met meerdere mensen in 1 auto helpt al aardig om de kosten te drukken.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Del member

Quote from: wh-vanderpost on May  5, 2006, 00:30:00
Leuk idee man, aanstaande zondag ga ik met 6 anderen erheen voor een BBQ arrangement.
Die 32,50 is écht een koopje, geloof me. Alles zit erbij, 8 uur toegang, materiaal én een unlimited bbq...

Leuk nieuwtje, ze hebben tegenwoordig strap bindingen op de snowboards zitten :D Dus eindelijk kan je zonder gezeur je eigen schoenen gebruiken!

En het verre rijden, met meerdere mensen in 1 auto helpt al aardig om de kosten te drukken.

Vanuit Vlaanderen is het ook minstens twee uur rijden :) Carpoolen is dan ook dé oplossing.
32,5 is echt een koopje we hebben in 't winter seizoen 40 betaald zonder BBQ zonder materiaal voor 8u !

Was best gezellig een dagje snowworld met de collega's vandaar dat ik dit nog wel wil doen :)

FrankB

Quote from: wh-vanderpost on May  5, 2006, 00:30:00
En het verre rijden, met meerdere mensen in 1 auto helpt al aardig om de kosten te drukken.

Het zijn de kosten niet, meer de reistijd. En ik houd niet van skien, dus dat is voor mij ook opgelost :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

angel1978

Ik houd niet van BBQ'en, compenseert dat een beetje  :P ??
Maar dit soort dingen zijn door de pubs e.d. ook erg gezellig als je niet zo van sneeuw houdt  ;D

Ik ben voor. Heb het dit jaar ook al eens net over de grens in Duitsland gedaan en is me erg goed bevallen.  Doe zeker mee  8)

genedefect

Hmm,

Count me in, me vriendin ook,

Gelukkig maar 5 minuutjes rijden naar de andere kant van Landgraaf voor mij  ;D
SAMSUNG 42" 
TEAC tuner + SAMSUNG tuner
HARMAN/KARDON AVR130 + HK675 + HD755 + HD970 + DVD22
CANTON LE190 + JBL SCS 200.5 + REL Strata Auralex Soundcare Vivanco Van Den Hull Qed Black Rhodium

wh-vanderpost

Kijk, er is gewoon nog een topic open over dit onderwerp. Hij zou alleen even verplaatst moeten worden naar de Meet & Greet sectie van het board.

We kunnen hier beter verder plannen als in het ski/snowboard topic wat over de wintersport gaat denk ik.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Markaudio

Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

wh-vanderpost

Quote from: Markaudio on January 21, 2007, 13:09:17
www.alpincenter.com

Deze hal is veel groter en het is goedkoper ;)
Snowworld Landgraaf is het grootste overdekte sneeuwgebeuren ter wereld, aldus de site. Bovendien hebben ze 2 redelijke pistes (in plaats van 1) en een stoeltjeslift, wat wel erg relaxed is toch :)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

molle

Ben net terug van een dagje boarden in Landgraaf. De piste lag er mooi bij ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Dutchie

Tja.. heel leuk idee, maar ik heb Snowworld Zoetermeer om de hoek zitten. Is misschien iest kleiner, maar Landgraaf is me toch echt te ver!
Huiskamer HT:  Samsung Q9F 75inch | Pioneer SC-LX801 | Pioneer UDP-LX500 | Kef iQ9 | Kef iQ6C | Kef iQ5 | Sub: SVS SB-3000 | Harmony One

Markaudio

Quote from: wh-vanderpost on January 21, 2007, 13:49:10
Snowworld Landgraaf is het grootste overdekte sneeuwgebeuren ter wereld, aldus de site. Bovendien hebben ze 2 redelijke pistes (in plaats van 1) en een stoeltjeslift, wat wel erg relaxed is toch :)

Alpincenter heeft volgens hun site de langste overdekte piste ter wereld. Ben bij beide geweest en Alpincenter heeft een veel mooiere piste!
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

wh-vanderpost

Quote from: Markaudio on January 22, 2007, 10:25:53
Alpincenter heeft volgens hun site de langste overdekte piste ter wereld. Ben bij beide geweest en Alpincenter heeft een veel mooiere piste!
Maar betekent langer dan ook breder en hoe zit het met de afloophoek? Ik weet van piste 3 (door het poortje) in Zoetermeer bijvoorbeeld dat die zo vreselijk flauw afloopt dat je er als snowboarder gewoon geen fatsoenlijk vaart kan maken (zeker niet met de bekraste boarden die je er kan lenen) :-\
Piste 3 (vanaf beneden gezien de linker) in Landgraaf begint heerlijk stijl waardoor je gelijk veel vaart hebt en loopt vrij stijl door naar beneden ook.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Markaudio

http://www.alpincenter.com/290+M52087573ab0.0.html

Hier krijg je wel een aardige indruk van de piste. Als snowboarder kan je hier prima uit de voeten O0
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

wh-vanderpost

Quote from: Markaudio on January 22, 2007, 12:11:41
http://www.alpincenter.com/290+M52087573ab0.0.html

Hier krijg je wel een aardige indruk van de piste. Als snowboarder kan je hier prima uit de voeten O0
Het proberen waard. Hoe zit het met de liften? Op de baan zelf zie ik er geen, er zit een hele korte shot in van zo'n rubberen band en ik zie een korte shot van zo'n kabel (zoals baan 1 in Zoetermeer heeft).
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

angel1978

Ben zelf 1x bij het alpincenter geweest. Geen ervaring met andere banen...
Voor een beginner is deze baan steil zat.

Er is een beginnerspiste waar je de 1e kneepjes kan leren, daaronder ( na een vlak gedeelte ) begint het gevorderden-gedeelte waar je als echte beginner bijna niet op kan ( te link ).
De kabel die je gezien hebt is voor het beginnersgedeelte en die brengt je op dat stukje naar boven.
De lopende band is voor het gehele complex --> lopende band waar je met ski's op moet staan ( of met board in de hand ) en deze transporteert je naar boven !

Er is dus geen stoeltjeslift of i.d.

Het schijnt de langste baan te zijn, maar daar ik geen vergelijkingsmateriaal heb, heb ik geen idee.
Overigens ook niet onbelangrijk... De prijs is dermate laag (all-in, eten / drinken / materiaal ) dat je in feite voor een 'schijntje' de hele dag onder de pannen bent.

BernHardN

Quote from: Markaudio on January 22, 2007, 10:25:53
Alpincenter heeft volgens hun site de langste overdekte piste ter wereld. Ben bij beide geweest en Alpincenter heeft een veel mooiere piste!

ho, ho, de grootste ter wereld staat toch echt hier http://www.skidubai.com/SkiDubai/Dubai_sunny_mountain_ski_dome/default.asp met 6000 ton echte sneeuw


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

angel1978

eeeuhm

QuoteThe project will be completed by end 2008

nog niet hoor :P zijn niet voor niets getekende plaatjes  >:D

Ejorne

Ik ben laatst in Bottrop geweest. (mijn eerste snowboard / ski ervaring)
Ik vond het prachtig en ook erg goedkoop!

Maar ik ben er geweest met een ervaren snowboarder en die vond het niet veel aan in Bottrop.
Een saaie, minder goed onderhouden baan.

Hij vind zonder enige twijfel de baan in Landgraaf vele malen beter EN leuker...
Zo zijn er meer banen ipv 1 lange baan. En zijn er ook leuke springdingetjes die je in bottrop niet vind.
(ja, aan het einde is er 1  grote heuvel...)

Acht, voor mij was het toch allemaal van geen belang. Ik was al blij dat ik kon blijven staan op dat oefen-stukje voordat de baan begint...

En ik ben me toch loeihard op me snuffert gegaan op de grote baan!!! Dat ik helaas afzie van dit leuke samenzijn... Alhoewel...misschien neem ik mijzelf en de camera mee, dan kan ik me ook nog wel vermaken denk ik...

Del member

Quote from: Ejorne on January 22, 2007, 15:10:58
Hij vind zonder enige twijfel de baan in Landgraaf vele malen beter EN leuker...
Zo zijn er meer banen ipv 1 lange baan. En zijn er ook leuke springdingetjes die je in bottrop niet vind.
(ja, aan het einde is er 1  grote heuvel...)

Ik denk dat ik jouw ervaren collega daarin volg. In Landgraaf is er gewoon ook nog uitdaging voor de gevorderde skieer.
één lange rechte strook is leuk voor beginners maar na een afdaling of drie is de pret er snel af

in landgraaf hebben ze ook een beginnerspiste

wh-vanderpost

Quote from: ub4b on January 22, 2007, 15:25:58
Ik denk dat ik jouw ervaren collega daarin volg. In Landgraaf is er gewoon ook nog uitdaging voor de gevorderde skieer.
één lange rechte strook is leuk voor beginners maar na een afdaling of drie is de pret er snel af

in landgraaf hebben ze ook een beginnerspiste
Daar ben ik het wel mee eens inderdaad, ik heb de laatste keer in Landgraaf ook even zo'n stalen geval getrotseerd zonder op m'n plaat te gaan (als je dan valt, val je meestal hard ;D). Dat zijn wel de leuke dingen die je gaat onderzoeken als je eenmaal het in 1x naar beneden razen gezien hebt. Bovendien is de stoeltjes (en ook de sleeplift) rete handig omdat je niet je bord constant uit hoeft te doen, beetje vaart houden als je bijna beneden bent en je glijdt zo in één keer door naar de start van de lift.

De prijs van de "Snowworlds" ben ik het inderdaad wel mee eens, het is gewoon duur. Maar wachten tot de bargain in het zomerseizoen voor het beruchte BBQ arrangement lijkt me niet echt slim, gezien het feit dat de banen in de zomer echt slecht onderhouden worden (veel ijs, weinig losse sneeuw).
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

spotmatic

Ook ik ben een paar maanden geleden in Bottrop geweest. Wat mij betreft geen aanrader. Het eten was lekker, maar de baan zelf was k*t met peren. Waarschijnlijk ben ik gewoon teveel verwend met echte sneeuw in de bergen, maar de baan was kort en saai. Voor snelle skiërs als ik valt daar dus niks te beleven.
Tevens is de lange rubberen band in Bottrop, waarmee je weer naar boven moet, waardeloos. Als er iemand sneeuw aan z'n ski's heeft (en dat gebeurde toen ik er was meer dan eens), flikkert het hele zootje van de band af en wordt de boel stopgezet. Dit heeft veel opstoppingen tot gevolg.

Conclusie: geinig, maar voor serieus ski-werk totaal ongeschikt. Leuk voor een bedrijfsuitje of met een groepje maten, maar verwacht er qua wintersport-ervaring niet teveel van.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Del member

Quote from: wh-vanderpost on January 22, 2007, 15:36:37
Daar ben ik het wel mee eens inderdaad, ik heb de laatste keer in Landgraaf ook even zo'n stalen geval getrotseerd zonder op m'n plaat te gaan (als je dan valt, val je meestal hard ;D). Dat zijn wel de leuke dingen die je gaat onderzoeken als je eenmaal het in 1x naar beneden razen gezien hebt. Bovendien is de stoeltjes (en ook de sleeplift) rete handig omdat je niet je bord constant uit hoeft te doen, beetje vaart houden als je bijna beneden bent en je glijdt zo in één keer door naar de start van de lift.

De prijs van de "Snowworlds" ben ik het inderdaad wel mee eens, het is gewoon duur. Maar wachten tot de bargain in het zomerseizoen voor het beruchte BBQ arrangement lijkt me niet echt slim, gezien het feit dat de banen in de zomer echt slecht onderhouden worden (veel ijs, weinig losse sneeuw).

We zijn eens begin 't seizoen geweest en de sneeuw lag er redelijk bij. Enkel de bobbelpiste links die lag vol met ijs een uitdaging op zich om niet op je bek te gaan tegen een redelijke snelheid. Vind landgraaf niet duur voor wat je krijgt. En de freestyle speeltjes zijn leuk zelfs als skieer.