goedkope DVD-R, +R's !

Started by BernHardN, May 3, 2006, 17:24:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HansenKnight

#50
Hoi Ad,

Ik hoor erg goede ervaringen met NEC, dus misschien is dat nog wel een optie?

http://www.de.nec.de/productdetail.php/id/1521

Countamati

Toni71

#51
Ik zou zelf geen nec kopen.Ook na het lezen van  test grafiekjes van gebrande dvd`s op cd freaks.
Nec is niet slecht .Op zeker niet.Maar het zijn niet de beste branders.De vroegere 2500/2510 en de 3500 waren perfect.Maar de latere weer minder.

Ad, ik heb hem gewoon via een web winkel gekocht,en ja het is een dual brander.
www.tweakers.net en dan naar pricewatch gaan.Daar vind je wel een brander met een leuke prijs.

Succes.

Tony

advr



dat wordt nog lastig ;D ;D

ik ga e.e.a. eens lezen.

Bedankt Tony en Jeroen!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Ik heb een NEC 2510 die ik nog altijd met veel plezier gebruik :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: FrankB on August  3, 2006, 11:45:42
Ik heb een NEC 2510 die ik nog altijd met veel plezier gebruik :D

zullen we vanavond onder het eten van een pizza maar eens over hebben ;D ;D

het wordt waarschijnlijk een pizza uit de oven :P
puur gemakzucht natuurlijk, het is tenslotte ook nog vakantie! ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

SisterOfMercy

Quote from: advr on August  2, 2006, 10:38:42
wat kunnen jullie aanraden als dvd brander. mijn Pioneer brandt alleen nog maar DVD-RW en geen +/- R meer. ik wil een dual layer aanschaffen maar weet niet welke? :P

Is dat een ouwe bak, die pioneer?

Ik heb een tijd geleden juist een pioneer gekocht (en ook aangeraad) omdat die dingen (toen) zo lekker foutloos brandden. Natuurlijk waren dat allang dual layer brander, ongeveer begin 2005 heb ik dat ding gekocht. En iedereen had zo'n NEC brander, en ik houd er niet zo van om de menigte te volgen, of het moet een ècht goed product zijn. Maar dat viel nogal mee, die NEC was toen gewoon gemiddeld en erg goed geprijsd.

Ik lach me helemaal de ziekte om die idiote thuiskopie heffing.. Ik bestel het wel in het buitenland.. Mitsui cd-r's.. en arita dvd+r's.. respectievelijk 17 Euro voor 100 en 35 Euro voor 100.
The kissing and the colour come crashing down

donaldk

De Plextor (Taiyo Yuden) 16 speed DVD+R's van de cdrwinkel aanbieding (-12%), zijn besteld. Hopelijk gaan ze werken op de oude dell/nec 2500 8X DVD+R brander. Ik had onlangs 8X Ritek (Traxdata) DVD+R schijven en die wilde hij niet sneller dan 2,4 speed branden. Firmware flashen, oei dat gaat vast fout;-).

SisterOfMercy

Quote from: donaldk on August 17, 2006, 23:34:09
De Plextor (Taiyo Yuden) 16 speed DVD+R's van de cdrwinkel aanbieding (-12%), zijn besteld. Hopelijk gaan ze werken op de oude dell/nec 2500 8X DVD+R brander. Ik had onlangs 8X Ritek (Traxdata) DVD+R schijven en die wilde hij niet sneller dan 2,4 speed branden. Firmware flashen, oei dat gaat vast fout;-).

Volgens mij ging dat vroeger altijd fout. Echt serieus, ik heb het nog niet meegemaakt dat het verkeerd ging.. Alleen heb ik m'n scsi controller iets van vier keer moeten flashen, want je kon niet meteen de nieuwste firmware erop knallen.
The kissing and the colour come crashing down

advr

Quote from: SisterOfMercy on August 17, 2006, 22:49:44
Is dat een ouwe bak, die pioneer?

Ik heb een tijd geleden juist een pioneer gekocht (en ook aangeraad) omdat die dingen (toen) zo lekker foutloos brandden. Natuurlijk waren dat allang dual layer brander, ongeveer begin 2005 heb ik dat ding gekocht. En iedereen had zo'n NEC brander, en ik houd er niet zo van om de menigte te volgen, of het moet een ècht goed product zijn. Maar dat viel nogal mee, die NEC was toen gewoon gemiddeld en erg goed geprijsd.

Ik lach me helemaal de ziekte om die idiote thuiskopie heffing.. Ik bestel het wel in het buitenland.. Mitsui cd-r's.. en arita dvd+r's.. respectievelijk 17 Euro voor 100 en 35 Euro voor 100.

het is een pioneer 107d of zoiets. een jaar of 3 oud. helaas geen dl. :(
ben er nog niet uit wat ik koop maar misschien toch een NEC  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Toni71

#59
Koop je toch een pioneer 111 .Deze heeft dezelfde chipset als een latere nec.  ;D
Hij brand alleen beter!
Even zoeken op cdrfreaks.com naar ''repurchase  NEC ''.Daar staat een linkje over het wel of niet aankopen andere nec.

tony


eazyQ

Haagse Markt, 100 DVD's op spindle, 24,95 euro.
Ook verkrijgbaar in 50 of 25 stuks.
Merk weet ik niet uit mijn hoofd, maar nog niemand met problemen gehoord.
Volgens mij zowel + als - verkrijgbaar.
Ik woon er vlakbij, bij interesse PM.
Versturen kan altijd tegen TPG tarief, 6,20 per pak tot 5Kg.
Ik werk op schiphol, dus eventueel daar ophalen kan ook.

advr

Quote from: tony71 on August 18, 2006, 10:49:26
Koop je toch een pioneer 111 .Deze heeft dezelfde chipset als een latere nec.  ;D
Hij brand alleen beter!
Even zoeken op cdrfreaks.com naar ''repurchase  NEC ''.Daar staat een linkje over het wel of niet aankopen andere nec.

tony



uiteindelijk gewoon een Samsung SH-S162 gekocht  "om de hoek" voor 39,95. Die brandt echt alles. 9 formaten en ook nog lichtscribe als toetje. Of ik dat ooit ga gebruiken weet ik niet ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Toni71

Succes met je aankoop dan. :)

Groeten,

Tony

advr

Hoi Tony,

hij werkt vlekkeloos!!

Toch ook bedankt voor de adviezen. De Samsung koop was een impuls en ook een must omdat de oude brander helemaal niets meer deed. Voor de prijs gewoon goed genoeg ;D ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Toni71

Die Samsung is ook een goede brander.(bestaan er nog wel slechte)
Geen miskoop.
Fik ze!

Groeten,

Tony

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Nisei

En weet iemand misschien ook echt goedkoop adres voor Dual Layer DVD's?
Het goedkoopste wat ik ben tegengekomen is een spindel met 10 van het merk Ridisc voor 16,50 Euro.
Kan het nog goedkoper?

Toni71

#67
Dat is al wel goedkoop hoor.
Dan krijg je ritek d01 voor die prijs.Dat is een niet al te best schijfje.Zoals alle goedkope duallayers.
Voor dual layer geld helaas , goedkoop is duurkoop.
Veel goedkopere schijfjes hebben problemen met de 2de layer....
Maar ach, misschien werken ze een tijdje en hebben ze hun doel bereikt.Dan heb je mischien geen betere nodig.


Tony

Nisei

Jammer, ik blijf die dingen te duur vinden.
Ik betaal nog geen 40 cent voor single layer Philips schijfjes dus dan vind ik 4x zo duur voor een onbekend merk dual layers nog steeds veel te duur.