goedkope DVD-R, +R's !

Started by BernHardN, May 3, 2006, 17:24:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Eigenlijk is er maar 1 echt goede writable cd/dvd die van Tayio Yuden 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Toni71

#26
QuoteEigenlijk is er maar 1 echt goede writable cd/dvd die van Tayio Yuden

Daar heb je bijna gelijk in.
Er zijn drie merken die goed aangeschreven staan in dvd land.
De Taiyo yuden media
Dat zijn Ricoh( met de ricoh mediacode niet de ritek)
En de Verbatim media.
Met als top de taiyo yudens....(o.a ook plextor)
Ik koop niks anders dan deze drie merken.
Op cdrwinkel hebben ze nu de ricoh dvd+ met media code   RICOHJPNR02.Deze dvd`s zijn ook top.Zijn zelfs beter dan de RICOHJPNR03.
En binnenkort waarschijnlijk niet meer te krijgen omdat ze allemaal overstappen naar 16x media.
De volgende link beschrijft ook nog de verschillende media.Van hoge naar lage kwaliteit.

http://www.cdr-zone.com/articles/recordable_dvd_quality_page_1.html

De aanbieding van de blue dvd`s lijkt goedkoop, die komen van emtec af.Al zou ik ze voor 10 euro de 100 kunnen kopen dan zou ik ze nog niet willen.
Meestal is het zo in dvdmedia.Goedkoop is duurkoop.

tony

Nog even om te vermelden...Ik zou zeker van ritek afblijven.De laatste mediacodes dan..De ritek 04 mediacode schijnt zelfs al na enkele maanden te vergaan....


Kjelt

Quote from: advr on June 20, 2006, 15:37:26
Eigenlijk is er maar 1 echt goede writable cd/dvd die van Tayio Yuden 8)

Die koop ik ook alleen maar.... helaas willen al mijn langer dan 2jaar geleden gebrande DVD schijfjes (op 2 verschillende branders) geen van allen meer volledig lezen. Oftewel als het concept niet deugt kan een goede fabrikant er ook niets meer aan veranderen.

Toni71

#28
Ja , blijft het verhaal dat de dye organisch is , dus vergaat.....
Zoals meerdere mensen hier vertrouw ik liever op een harde schijf.Die ligt in mijn kast met belangrijke dingen erop.
Maar 2 jaar is wel erg kort....Heb hier nog wel wat oudere discs liggen en die spelen toch echt wel goed af.
Zeker de merken zoals ik al eerder vermelde...
Op cdfreaks kan je wat scans vinden van oude media en meestal zijn de goede merken nog redelijk tot goed.

Tony

donaldk

De originele Mitsui's waren samen met de Tayo's altijd de top, maar slecht gedistribueerd hier in Nederland. Echter de Europese en Amerikaanse media fabrieken van de Japanse chemiereus zijn verkocht aan Italiaanse makers van mindere media.

Ritek cd-r's stonden niet hoog aangeschreven, maar met de overgang naar DVD's hadden ze opeens een goede in handen, maar de snellere zijn dus weer slecht.

"Op cdrwinkel hebben ze nu de ricoh dvd+ met media code   RICOHJPNR02.Deze dvd`s zijn ook top.Zijn zelfs beter dan de RICOHJPNR03.
En binnenkort waarschijnlijk niet meer te krijgen omdat ze allemaal overstappen naar 16x media."

Dat probleem ken ik dus, zoek namelijk nog de RICOHJPNR01! De traxdata labelled's of zo is ook goed (dan weer niet de ritek's (8 speed zowieso ritek, sommige latere 4 speeds ook ritek, hoofdmoot 4 speed is/was ricoh).

BASF's heb ik dus ook niet zo'n vertrouwen in;-).

Toni71

http://www.cddvdwinkel.nl/showproduct.aspx?idx=85&cel=

Deze?

Heeft memorex dan toch een goede batch opgekocht..:)

Succes met de zoektocht...Zullen moeilijk te vinden zijn denk ik.

Vr.gr.Tony

donaldk

En nog duur ook de ricoh's waren in jewelcase five-pack 3,99 bij de paradigit. Geen info over portokosten, zul je wel de winkelwagen moeten laden, maar als je een van de cd/dvd categorien kiest, dan is de selectie leeg, dus hoe je vind wat die Ron allemaal in de verkoop heeft, geen idee;-).

Toni71

#32
Het is maar wat je over hebt voor wat je zoekt..... ;D

Duur is relatief.....

Ik denk dat die site niks meer verkoopt eigenlijk.Lege menu`s net wat je zegt.
Maar goed, het was maar een linkje.

Veel geluk met de zoektocht!

Vr.gr.Tony

BernHardN

ik heb een partij Kodak cd-r ultima, m'n eerste cd's zijn nu 6 jaar oud en doen het nog prima,
net als de medion cd's van de Aldi zijn ook 5/6 jaar ze doen het allemaal nog  :)

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

advr

ik heb meerdere oude vergeelde cd's maar die doen het nog steeds ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on June 21, 2006, 07:22:01
ik heb meerdere oude vergeelde cd's maar die doen het nog steeds ;D

Gaan cd-r's ook niet langer mee dan dvd-r's ?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

donaldk

Ook met cd-r's zijn van die testen gedaan, sommigen konden ook direct na het branden al niet meer volledig gelzen worden, net als bij de dvd's. Muziek cd's zijn vanzelfsprekend minder gevoelig voor dataverlies, door de error correctie en dat je hoogstens een stukje muziek mist en daarmee niet gelijk het hele nummer. Bij software kun je dan gelijk het hele bestand weg gooien.

BernHardN

goed,.....
ben net in Slowakije geweest, heb niet veel tijd ivm een verbouwing hier in Hongarije,
omdat er een animocheck is voor gold cd's heb ik hier even naar gevraagd,
zoals de cd's op de plaatjes hebben ze niet wel met een "krasvaste" goudkleurige toplaag van Philips
en er is een Verbatim DVD-ram die erg donkergoudkleurig is van binnen en levenslange garantie van Verbatim

Dan het groote nieuws,
er wordt veel gesproken over de Tayio's......en de TDK's zijn van Tayio yuden,
men zij dit al voor dat ik erover begon.
black CD, DVD's hebben ze niet.


de "gold" DVD-ram kost €2,25 p.s.  vepakt per 5 (3,25 op cdrwinkel)
de verbatim DVD-r (gewoon) 25 stuk €9,50 
de    TDK    DVD+R   ook  25 stuk   €9,50

verder hebben ze nog;
Benq, Fuji, Omega, Sony, Platinum, TraxdataRidisc en Philips

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

donaldk

Quote from: BernHardN on August  1, 2006, 21:54:36
goed,.....
ben net in Slowakije geweest, heb niet veel tijd ivm een verbouwing hier in Hongarije,
omdat er een animocheck is voor gold cd's heb ik hier even naar gevraagd,
zoals de cd's op de plaatjes hebben ze niet wel met een "krasvaste" goudkleurige toplaag van Philips
en er is een Verbatim DVD-ram die erg donkergoudkleurig is van binnen en levenslange garantie van Verbatim

Dan het groote nieuws,
er wordt veel gesproken over de Tayio's......en de TDK's zijn van Tayio yuden,

de    TDK    DVD+R   ook  25 stuk   €9,50

verder hebben ze nog;
Fuji,
zijn soms ook Taiyo

Die TDK zijn de Archivable (100/300 jaar claim volgens de belichting verouderingstesten) Taiyo's (inderdaad gold dye layer)?

BernHardN

de TDK's zijn niet van goud, gewoon blauw, ze had het idd over 300 jaar garantie

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

donaldk

Quote from: BernHardN on August  1, 2006, 22:07:42
de TDK's zijn niet van goud, gewoon blauw, ze had het idd over 300 jaar garantie

Heb je een mediacode?

Kwam net op cdrwinkel.com de volgende tegen, heb liever een goeie harde toplaag (plextor's taiyo's) dan printable.

Taiyo Yuden DVD+R 16x Full printable (100st) 

Prijs /stuk : € 59,50
Prijs /3 : € 58,50
Prijs /6 : € 57,50

  Gebruik  :  16X
Verpakking  :  Spindel 100st
Label  :  Full Printable
Mediacode  :  YUDEN000T03

YUDEN000T02 is 8 speed, YUDEN000T01 is 4 speed dacht ik (er was ook een 2.4x).

TYG02 is ook 8 speed maar dan dvd-r in plaats van dvd+r.

Taiyo schijnt beetje het beste te zijn wat er is, voordat je naar gold-dye's gaat.

Ik vraag het want zelfs Ricoh, die bekend staat om zijn goede eigen dvd+r schijfjes, heeft een 'silvers series' die uit een mindere fabriek komt.


BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Erik

donald, taiyo is het best, ja en nee, hangt van je model speler af bv yuden03 (de nieuwste) is slechter op mijn brander dan yuden02, maar op anderen weer beter.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

donaldk

Inderdaad, net als ricohjpnr03 minder is dan 02 en die weer dan 01 (wie weet nog een adresje waar ze die laatste nog hebben liefst in jewelcase?), volgens sommige mensen. Maar vergelijk eens Taiyo met een ander merk met dezelfde snelheidsrating en dan zijn er vele taiyo liefhebbers. Ik heb hier een Dell branded Nec 2500A (het is de 8 speed + only brander) goede ervaring met de de Ricohjpnr01 schijfjes van Traxdata, maar die kan ik niet meer vinden, al een tijd niet meer, 16 speed, zelfs 8 speed gebruik ik niet dus zonde van het geld;-).

advr



wat kunnen jullie aanraden als dvd brander. mijn Pioneer brandt alleen nog maar DVD-RW en geen +/- R meer. ik wil een dual layer aanschaffen maar weet niet welke? :P

ik heb ook altijd taiyo yuden cd's en dvd's  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Toni71

de benq 1650 /1655 is een goede brander.

tony

advr

#47
Quote from: tony71 on August  2, 2006, 11:19:50
de benq 1650 /1655 is een goede brander.

tony

neem ik die mee in mijn zoektocht.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Toni71

Ad , je moet maar eens wat lezen op cdrfreaks.com over die benq 1650/1655.
Hij word daar vaak als beste beschreven samen met de pioneer 111d.Die is ook uitstekend.
Ik heb zelf die benq 1650 en brand veel dvd`s.Ben er zeer tevreden over.Ik haal meestal 99 % kwaliteitscore met die brander.
Succes met de zoektocht. :)

vr.gr.Tony

advr

Hoi Tony,

Ik ga zeker even ovder de benq lezen, is het een dual layer brander en waar koop jij hem?

Dank je voor de tip.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster