goedkope DVD-R, +R's !

Started by BernHardN, May 3, 2006, 17:24:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN


het gaat om het volgende; ik kan goedkoop aan DVD-r,+r komen op een normale legale manier. ook CD's

Hoedan? uit het buitenland (Tsjechië), waar geen copyrechten over de DVD's geld. (nog niet)
hierdoor zijn ze goedkoper dan via een webwinkel.
voorbeeld 25 stuks Intenso DVD-R spindel (1x -4x) op de Duitse shop ong. 10,52
daar 8,-
ook TDK op de Duitse 14,- daar 8,- en bij de V&D 17,-

Nu ga ik deze zomer weer die kant op  ;)
en kan natuurlijk wel wat mee nemen voor de geintreseerden.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Martijn76

Dat klinkt interessant, put me down voor... nou... 4 spindeltjes van 25, weet niet het kwaliteitsverschil tussen Intenso en TDK (alleen dat ik de laatste wel ken en de eerste niet :))

BernHardN

die Intenso is als 'Gut'getest in Computerbild en in PC Praxis.
die TDK's hebben een mooie grijze coating.

zal ter plekke moeten uitzoeken wat voordelig is ze hebben ook 50 stuks op spindel.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BernHardN

aanbieding geld nog steeds  :P

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Toni71

hebben ze ook taiyo yuden?

gr,tony

BernHardN

Nee, ik heb er wel om gevraagd en hij zal eens gaan kijken of hij er aan kan komen.

De Intenso's zijn bij mij niet zo goed uit de test gekomen, heb 5 dvd's gebrand en er is geen een goed gelukt, op m'n Marantz skippen ze allemaal door
DeTDK's zijn met de zelfde film's wel allemaal goed.
ik prefereer de TDK's

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Toni71

Ik hoor het wel als hij taiyo yuden heeft.
Ik gebruik geen andere.

Vr.gr.Tony

geert_gr

Denon AVR-3805
Monitor Audio S10
Monitor Audio BR2
Monitor Audio LCR

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

reza

Allemaal veels te duur joh ;)

Je moet eens zoeken naar Opus ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Douma

Hier ook Opus dat de klok slaat. al 2,5 jaar lang. ;D
"Nothing lasts, but nothing is lost."

BernHardN

Quote from: reza on May 18, 2006, 20:01:49
Allemaal veels te duur joh ;)

Je moet eens zoeken naar Opus ;)

oké bij Opus intenso 12,95 in Tsjech. 9,-  ???

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Douma

#13
Ik ben bij Opus terecht gekomen omdat ze daar toentertijd Arita dvd's voor een zachte prijs hadden(en nu nog steeds ;D). Met die dvd's heb ik alleen maar goede ervaringen. En altijd snelle leveringen via opus. Maar goed, ik moet toegeven dat ik verder nooit meer ergens anders heb gekeken. Dus misschien zijn ze nu ergens anders wel nog goedkoper te krijgen.

Maar over die Intenso dvd's... ik zie ze bij Opus voor 8,90 staan. We hebben het toch over 25 stuks spindel?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

BernHardN

deze;

QuoteArtikelnummer : INOVRG472516S
Lieferzeit: 1- 4: € 12,85
              5 -9:  € 12,52
            10+:      € 12,18

maargoed in Tsjech. hebben ze geen copierechten en de hier en Dld wel.



heb al totaal 800 dvd's om mee te nemen voor diverse mensen,
er kan nog meer bij  :D
er zijn geen douane restricties, vrije handel van goederen in de EU.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

donaldk

Quote from: BernHardN on May  3, 2006, 17:24:13
het gaat om het volgende; ik kan goedkoop aan DVD-r,+r komen op een normale legale manier. ook CD's

Hoedan? uit het buitenland (Tsjechië), waar geen copyrechten over de DVD's geld. (nog niet)
hierdoor zijn ze goedkoper dan via een webwinkel.
voorbeeld 25 stuks Intenso DVD-R spindel (1x -4x) op de Duitse shop ong. 10,52
daar 8,-
ook TDK op de Duitse 14,- daar 8,- en bij de V&D 17,-

Nu ga ik deze zomer weer die kant op  ;)
en kan natuurlijk wel wat mee nemen voor de geintreseerden.


Stichting thuiskopie komt wel bij jou aankloppen, als importeur, als je pech hebt.

Douma

800 dvd's! :o Haha, pas inderdaad maar op dat de Stichting je niet opwacht bij de grens. :P

"Nothing lasts, but nothing is lost."

donaldk

Nee maar als je regelmatig met een auto vol de grens overkomt...

SpeedyAndré

Mijn Intenso dvd+r's (via Opus) doen het prima in mijn Nec 3520 brander, na 1/2 jaar kan ik ze nog steeds afspelen in m'n dv575, misschien is het merk en brander afhankelijk?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp


donaldk

Als je echt goedkoop wilt, dit zat net in de mail:

20 euro plus verzendkosten voor 100 dvd+r's inclusief jewelcases.

http://www.cdrwinkel.com/main_frame.php?page=shop/flypage&newsletter=29&newschs=839d8227&product_id=1475&category_id=34b1503e540f4dcca6cc442d2ab28a5e&newsexref=59

Blue DVD+R 8X Jewelcase (100st) 



Prijs /stuk : € 19,95

  Gebruik  :  8X
Verpakking  :  Jewelcase 100st
Label  :  Ja
Mediacode  :  MCC 003

    -30%-30% 
             




extra korting via newsletterCDRwinkel promotie 1/6   




Uitgebreide omschrijving Gebruikerservaringen   
 


Artikeln° : ART-1475 
Merk : NN 
Gewicht : 8 Kg 


+ verzendkosten.


donaldk

Ik ben op zoek naar goede betaalbare dvd+r's. Ik ben geen echte grootverbruiker, maar moet er al een tijdje een stapeltje hebben.

Ik heb zelf zeer goede ervaring met de Traxdata 4X's van Ricoh, helemaal onderaan dit lijstje: http://www.cdr-forum.de/showmid.php?ID=52. Ik kocht ze altijd bij de Blokker, wat duurder, maar als je kleine hoeveelheden kocht altijd nog goedkoper als al die verzendkosten betalen. Helaas die verkoopt ze al een hele tijd niet meer.

De 8 speed heb ik ook eenmaal gekocht, maar die waren ze meer prijs niet waard, waren Ritek's en mijn Dell/Nec 2500 brander wilde ze alleen op 2,4x branden.

Ik brand nooit sneller dan 4x, want sneller vergroot de kans op fouten (de jpnr01's zou je volgens vele berichten ook op 8x moeten kunnen branden zo goed zijn ze).

De Ricoh's (RICOHJPNR01) hebben ook een goede reputatie voor databehoud, omdat ik eigenlijk alleen maar de dingen brand die ik wil bewaren en back-uppen, vind ik dat vrij belangrijk, zal dus nooit die aanbieding die ik hierboven postte kopen;-).

Een aantal weken terug kreeg ik een reclamemailtje waar de Ricoh's in werden aangeboden voor een leuke prijs, zal dus wel cdrwinkel of opus, nee cdfreaks geweest zijn (krijg maar mailtjes van twee cd-leveranciers), 'zolang we ze nog hebben'. Ik moest even overleggen met iemand om samen meerdere cakeboxes te bestellen, want dat scheelde porto en hij heeft ze ook nodig, kortom mailtje niet meer te vinden, het overleggen kwam er niet van enz.

Dus wie weet er nog een adresje?

Del member

Als je DVD's goedkoop wilt ga dan voor cdrwinkel.com

Koop nooit de goedkoopste, je bespaart wel geld maar je verliest zowiezo tijd :

- tijd voor het burnen van een DVD
- tijd om de DVD te checksummen of een read verify te doen (zeker als je iets wilt houden)

om dan vast te stellen dat er een uitval is en dan ben je weer een kwartier zoet. Ik heb een stapeltje plextors gekocht, per ongeluk doos laten vallen, op heel wat dvd's lichte krassen. Na het ontstoffen met een microvezel doek burnen deze nog steeds, is een klein mirakel. De goedkoopste disks zonder stof zonder krassen burnen regelmatig zelfs slecht.

donaldk

Inderdaad, vandaar ook de Ricoh's;-). Ik brand nooit sneller dan 4 speed, ook al gaat de brander tot 8 speed, dus ik heb geen zin om voor 16/8 speed te betalen. CDRwinkel heeft momenteel geen leuke aanbieding.

Ik zie wel jpnr02's in de prijslijst, maar 8 speed is niet perse nodig, dus als iemand nog wat leuke 4 speed's weet te vinden, deze Ricoh acht speed's zijn 5 euro per cakebox duurder dan de 4 speed, een kleine 40%.

Het liefst heb ik jewelcase (ook bij vallen geen krassen), maar als er een leuk aanbod in cakebox is...

Tja Yuden's zijn inderdaad goed. Van/over Mitsui hoor je niet veel meer, na het afstoten van de Europese en Amerikaanse fabrieken aan die Italianen, duikelden ze in aanzien en kwamen ze ook slecht uit tests en de originele Japanse cdr's waren niet te krijgen.

De Tayo's (Plextor) hebben ze op de website alleen in 16x en printable, twee onnodige zaken waarvoor je helaas wel aardig wat extra extra voor moet betalen.

FransDHT

Klein prijsvergelijkje:

Maxell (RICOHJPNR03) 16x: € 32 per 100 bij CDfreaks.com; €35,50 per 100 bij cdwinkel
Per 50: € 17 bij CDfreaks; € 19,91 bij cdwinkel
Bij Opus hebben ze deze niet.

Ik heb overigens niet de verzendkosten vergeleken.
Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero