360 kabeltje slikt geen optisch meer

Started by roteldebotel, May 3, 2006, 14:40:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

roteldebotel

Vanaf het begin wil mijn optische kabeltje maar moeilijk in de high def kabel van microsoft blijven zitten. Door regelmatige verschuivingen (o.a. door het geregeld omzetten van de hd switch) is het nu dan echt helemaal gedaan. Met geen mogelijkheid wil het optische kabeltje blijven zitten, ook wanneer er geen enkele druk of spanning op de kabel is.
Heb gisteren een nieuwe optische kabel geprobeerd en ook die "pakt"voor geen meter. Allemaal best wel frustrerend en het heeft in ieder geval al geleid tot wat verwensingen aan het adres van dhr Gates en consorten. Want geloof me, ik heb echt wel heel voorzichtig gedaan. Het is gewoon een hele onhandige en onstevige constructie.

Nou ben ik op zoek naar wat advies van jullie kant. Het liefst zou ik een kabel willen hebben waar ik zowel rgb naar mijn "oude"crt breedbek kan uitsturen als component hd naar mijn beamer. Oh, en nu ik toch aan het dagdromen ben, dan ook maar gelijk een coaxiale output. En als er dan een hd switch op moet zitten, dan eentje die wat minder dicht op de console zit en die ook zich wat makkelijker laat omzetten (nu moet je af en toe met je nagels werken).

Nou zal het bovenstaande vast niet op de markt zijn. Wel zou er een kabeltje in omloop zijn met een s-video uit en component (en dat is al weer een stuk beter dan composiet). Vraag is echter of die dezelfde (beeld)kwaliteit levert als het standaard kabeltje van microsoft en of ik daar ook niet het gezeik met het optische kabeltje ga krijgen.

Tot slot: op dit forum werd ook al genoemd dat het mogelijk is om de kabel zelf van een coaxiale output te voorzien. En aangezien ik het helemaal niet erg vind om de schaar te zetten in mijn huidige kabel  ;D (ik bedoel: hij is toch al half verrot en de afgelopen dagen heb ik al regelmatig destructieneigingen moeten onderdrukken).
Is dit een ingreep die door een soldeerboutloze leek zoals ik gedaan kan worden? Of is er iemand die het voor mij wil doen (tegen betaling uiteraard)?

Alvast bedankt voor jullie meedenkwerk.

zuidwester

kijk hier es naar
http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/xcm-cables/XCM_360_5_Output_cable---functions.jpg





Team Xtender XCM 360 Cable Sets
>> From Team Xtender:
Quote
Team X-tender is happy to present our entry into Video Game Cable Accessories:

XCM 360 - 5 output cable (for Xbox 360 to plug into VGA, RBG, HD, TV/S)
1. Support VGA Signal
2. Support RGB Signal (True RGB signal)
3. Support Component Signal (Stereo Function)
4. Support S-AV Signal
5. Support AV Signal (Stereo Function)
6. High Quality and High Speed for Transfer Signal
7. Support Dolby Prologic
8. Support DTS 5.1 Channel System
9. Support DOLBY Digital and Surround Sound
10. Support Stereo Sound
11. Support Optical Signal
12. Compatible with Surround Receiver or Integrated Amplifier
13. Support CRT, Plasma, LCD or any HD TV system
14. Fully compatible with xbox 360™ console and any TV system.
15. Support D2 ( 4801/ 480 P): (720 i/720 P) $ D4 (1080 i/1080 P) technology.
ontferm U over ons

roteldebotel

Hoopte al dat jij zou antwoorden :D (las vaker berichten van jouw kant op dit forum inzake gemodificeerde kabels etc...).

Die kabel ziet er geweldig uit, en daarmee zou ik in één keer klaar zijn. Is die makkelijk te verkrijgen(en enig idee over de prijs en kwaliteit)? Zal in ieder geval dit verder na gaan trekken. Bedankt voor de tip!

Hanky Panky

Bij mij dezelfde kwaal. Het is meer een kwestie van de kabel er in leggen dan aansluiten zeg maar. En dat vanaf nieuwstaat. Goedkope prut, een ander woord is er niet voor. Gewoon zeiken bij Microsoft NL voor een goede kabel !
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

roteldebotel

Quote from: hanky panky on May  8, 2006, 17:05:43
Bij mij dezelfde kwaal. Het is meer een kwestie van de kabel er in leggen dan aansluiten zeg maar. En dat vanaf nieuwstaat. Goedkope prut, een ander woord is er niet voor.

Helemaal mee eens (alhoewel de rest van de kabel nog wel enigzins deugdelijk over komt).

Quote from: hanky panky on May  8, 2006, 17:05:43Gewoon zeiken bij Microsoft NL voor een goede kabel !
Helpt dat? Ik zal het in voor de gein in ieder geval eens proberen. Als het wat oplevert dan post ik het hier.