Kleuren van projector zijn flets, aan welke instelling kan dit liggen?

Started by -Freek-, May 3, 2006, 09:19:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

De kleuren van mijn VT540k (NEC) zijn flets. Als ik mijn dvd-speler op NTSC zet heeft hij juist erg mooie kleuren. Waar kan het aan liggen dat dit bij PAL niet het geval is? Mijn dvd-speler is een Denon 2800 mkII.
En nee, ik zet de dvd-speler niet op NTSC, want dan loopt het geluid en beeld niet meer synchroon.

J.A.F._Doorhof

Mischien gebruikt hij een ander memory block voor PAL en NTSC ??
Je kunt een DVE DVD aanschaffen of een THX optimizer gebruiken en de kleur saturation/contrast/helderheid aanpassen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-Freek-

THX is gewoon gratis, toch? En dan bedoel je zeker van dit soort afbeeldingen op een cd/dvd branden:



Ik zal het proberen.

J.A.F._Doorhof

Ik zou niet weten wat je met dat patroon wil proberen ??

THX optimizers vind je oa op de star wars DVD's.
Het beste is een DVE kopen en gebruiken daar vind je meer op dan de THX optimizers en de patronen vind ik zelf accurater.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-Freek-

Dat patroon had ik van de site van THX zelf.
Bedankt voor je antwoord, ik zal wel wat uitproberen. :)

-Freek-

Waar staat eigenlijk een lijst met alle dvd's waarbij THX optimizer zit? Op THX.com kan ik die nl nergens vinden...

Den Tas

Quote from: JKI on May  4, 2006, 11:52:10
Waar staat eigenlijk een lijst met alle dvd's waarbij THX optimizer zit? Op THX.com kan ik die nl nergens vinden...

Een lijst weet ik wel niet staan, maar op dvd.nl kan je dat ook vinden.
Als je kijkt bij dvd extra's dit is wel wat opzoek werk, maar ik ben er toch al verschillende tegen gekomen met een THX optimizer.
Of als je Pixar films heb daar zijn er ook sommige bij die dit hebben nemo heeft dit 100% zeker, of die Indiana Jones box heeft dit ook.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

-Freek-


nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Den Tas

Quote from: nielvm on May  4, 2006, 13:09:28
Op finding nemo vind je dit oa ...

Dat zij ik toch al ;)
The rock heeft ook een THX optimizer.
Ik heb nog al films gezien waar er niets opstond van THX en toch was het aanwezig in het menu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

nielvm

Enig nadeel van die THX optimizer: hij past je beeld aan voor die specifieke film,
niet algemeen voor je projector ...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Den Tas

Quote from: nielvm on May  4, 2006, 18:59:24
Enig nadeel van die THX optimizer: hij past je beeld aan voor die specifieke film,
niet algemeen voor je projector ...

Dus jij gebruikt dit bij elke film waar een THX optimizer opzit?
Eens als dit goed staat moet je daar niets meer aan doen, alé ik doe dat toch niet ;D.
Volgens mij moet je niets meer doen als je brightness en contrast goed staan(dit is wel de projector).
----------------------------------------------------------------------------------------------------

nielvm

Er staat ergens in die test dat hij de kleuren en contrasten enz. aanpast aan de
uiterste condities in die welbepaalde film...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

-Freek-

Ja, dat is misschien wel zo, maar ik denk niet dat ze in een film bedoeld hebben dat het beeld flets is (mijn geval) dus ik denk dat zo'n Optimizer wel moet werken :). Ik heb trouwens The Rock dus ik ga het vanavond als het donker is maar eens proberen.

-Freek-

Heb 'm ff doorgekeken (nog niets veranderd, kan m'n kamer nl niet verduisteren) maar bij 1 test heb je "optimizer glasses" nodig. Kun je die ook zelf maken, of ergens in Nederland/op een Nederlandse site kopen.

Edit: werkt het ook om gewoon in de instellingen Rood en Groen uit te zetten (projector is via component aangesloten)?

Den Tas

Quote"optimizer glasses" nodig. Kun je die ook zelf maken, of ergens in Nederland/op een Nederlandse site kopen.

Waar ze dit verkopen weet ik niet, maar ik denk dat het wel zelf te maken is. als je van die filters haalt(R,G,B) moet dit wel lukken. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------

-Freek-


Den Tas

Quote from: JKI on May  5, 2006, 16:55:46
Filters? Waar zijn die dan te halen?

Zo van die kleurfilters wat ze gebruiken voor projectors, ik denk dat je die bij een fotograaf kunt krijgen/bestellen.
Of mischien dat Frank(ITC) die ook heeft.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

-Freek-


reza

Quote from: JKI on May  5, 2006, 18:03:14
Enig idee op welke prijs ik dan moet rekenen?
Zijn erg verschillend!!
Je hebt al filters van 25 euro, maar je hebt ook filters voor 100 euro!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

spotmatic

Als je de DVE (Digital Video Essentials) koopt a raison van 29.95 euro op de webshop van Frank, dan zit daar ook een stuk karton in met drie kleurfilters erin gemonteerd. Maar dan heb je de THX optimizer ook niet meer nodig  ;)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Den Tas

Quote from: reza on May  5, 2006, 18:08:11
Zijn erg verschillend!!
Je hebt al filters van 25 euro, maar je hebt ook filters voor 100 euro!

Die heb je ook goedkoper hoor, zo heb je toch ook kleurfilters in de grote van een A4 formaat(of mischien nog groter) om zelf te knippen.
Als je zo iemand weet die deze gebruikt, daar zal je wel een stukje afval van kunnen krijgen.
Of wat je ook kunt nemen zijn zo van die goekope 3D brilletjes, die zijn rood en goen dan heb je enkel nog een blauw filter nodig.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

reza

Quote from: Davy on May  5, 2006, 19:04:46
Die heb je ook goedkoper hoor, zo heb je toch ook kleurfilters in de grote van een A4 formaat(of mischien nog groter) om zelf te knippen.
Als je zo iemand weet die deze gebruikt, daar zal je wel een stukje afval van kunnen krijgen.
Of wat je ook kunt nemen zijn zo van die goekope 3D brilletjes, die zijn rood en goen dan heb je enkel nog een blauw filter nodig.
??? Je kan ook een zwart/wit tv kopen, dan heb je ook geen last meer van een fletse kleur ;)
Alles kan, maar of het dan ook echt gaat werken :-\
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Den Tas

Quote from: reza on May  5, 2006, 19:14:59
??? Je kan ook een zwart/wit tv kopen, dan heb je ook geen last meer van een fletse kleur ;)
Alles kan, maar of het dan ook echt gaat werken :-\

Die filters moeten niet dienen voor de projector ::), dat is gewoon om even te gebruiken met die THX optimizer dus het maakt niet echt uit of je een dure filter neemt of een goedkope ;)
----------------------------------------------------------------------------------------------------

SpeedyAndré

Ik weet nooit wat Davy nou bedoelt, je leest steeds weer 'wel en 'niet' achter elkaar  ::) ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp