KPN IP TV: Mine

Started by Bolle, May 2, 2006, 15:50:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bolle

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Charlemagne

QuoteIs Mine HD ready? Tijdens de introductieperiode is de Mine-tuner nog niet HD-ready. Het netwerk waarop Mine is aangesloten wordt eind 2006 geschikt gemaakt voor HD TV.
Even de kat uit de boom kijken, lijkt me. Anders ga je een hoop geld investeren en mag je 't over een half jaar nog eens dunnetjes overdoen. We zijn niet dom..... ::)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Precies!  ::) Ze noemen twee dingen: de tuner en het netwerk. De tuner zal dus in de huidige 'versie' nooit HD gaan supporten en het netwerk gaat HD supporten tegen het einde van 2006, erg misleidend...

Teejoo

Ik vind het trouwens belachelijk duur! 19,95 per maand. Ik begrijp niet dat ze zo hoog instappen.

Ik zou direct gehapt hebben als het ook gewoon een tientje extra was bij mijn ADSL & telefonie abonnement. Maar hier zie ik het nut niet van is. En ik zit al helemaal niet te wachten op die fantastische voetbal themazenders... Dus nu maar gaan zoeken naar een PVR met dubbele tuner voor het Essent netwerk :-(.

Bolle

Mijn analoge Casema standaard pakket is 14,95, dus zo geredeneerd vind ik de meerprijs voor de extra functionaliteit wel meevallen. Maar zo als Teejoo redeneert heeft hij ook een punt, je verwacht dat als je een combinatie van diensten afneemt de meerprijs meevalt. Ik verwacht dat dat wel komt, uiteindelijk werkt het met het huidige KPN TV aanbod ook zo.

Nu eens kijken wanneer er een decoder met upscaling mogelijkheid en HDMI/DVI komt. Zal eens vragen aan vriendje van mij die senior marketeer bij Mine is.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Teejoo

Maar wat raar is dat je al een ADSL verbinding moet hebben! Ze geven je vervolgens een ADSL2 verbinding, maar nergens lees ik dan wat de snelheidsgevolgen voor mijn data verbindingen zijn. Ik zou het dus heel vreemd vinden als mijn snelheid dan 3Mbit zou blijven, want dat zou echt triest zijn omdat de verbinding er dan toch echt wel ligt. Dan zou ook het prijskaartje weer aantrekkelijker worden.

Joris1971

haha wat een toeval, we hebben daar vorige week nog stickers voor gedrukt (Mine) in opdracht van de KPN..

Joris1971

ja klinkt allemaal heel mooi, maar zo voorspelde VERSATEL het ook, Versatel sucks big time!! Wat een k.u.t kwaliteit

Mr_Parker

Wat een beetje misleidend werkt op de zender site van mine is dat in het rijtje met zendernamen BBC Prime en BBC World staat, maar links daarvan hebben ze een afbeelding van het BBC One logo geplaatst. De zender die ze juist niet (mogen) doorgeven!

Overigens vind ik de prijs en het aanbod niet aantrekkelijk in vergelijk met @home digitale tv. Zeker niet als zou gaan blijken dat hun beeldkwaliteit (en stabiliteit) vergelijkbaar gaat worden met dat van Tele2. Dat als veel mensen kijken de boel volledig vast slaat.

Bolle

Vandaag de de dienst gezien.

Decoder:
2 x SCART
1 x composite
1 SPDIF coax
1 x SPDIF optical
1 x analoog audio (L/R)
1 x USB
1 x Ethernet (RJ45)

Demonstratie van dienst, was redelijk onder indruk van de functionaliteit. Naast het bekende pauzeren en rewinden van live TV, makkelijk opnemen, waarschuwing als een geselecteerd programma begint, kinderslot, vrij veel films on demand, en een soort homepage met oa file informatie, nieuws weer etc.

Over de beeldkwaliteit kan ik me nog geen oordeel vormen, daarvoor gaf de opstelling niet de mogelijkheid.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Hekkie

Net gebeld door planet voor Mine:
belangrijk je moet de spliter naast de TV hebben.

Informatie over hoeveel het signaal wordt gecomprimeerd kon hij niet geven.
Informatie over wie de software heeft ontwikkeld kon hij ook niet geven (ziet er uit als MCE wat prima is)

Ik heb zelf een mulitmedia box maar daarmee kan het nooit werken.
Heb nu UPC maar dat is %$&#%, niet zo goed dus. Zowel analoog als digitaal van UPC is ronduit slecht. Om over de functionaliteit en uiterlijk van de box maar niet te beginnen.
Tijdens de openingswedstrijd van de WK werd ik gebeld dat UPC geen HD tv voor het WK kon aanbieden. ahahahaha dat had ik zelf ook wel door.