ear protection area

Started by HJ, May 1, 2006, 14:31:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ


molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

HJ

vandaag even de 2e script stand afgemaakt en gespoten,nu kan ik ze neerzetten waar ik wil zonder gaten te boren :)
ik wacht nu nog op aansluit pluggen zodat ik de luidsprekerkabels voor de rears af kan maken,die heb ik nu nog met gewone electro schoentjes aangesloten.



molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

garmtz

Gaaf! Je gebruikt gewoon het schroefdraad van de Script met een moer om hem aan de stand vast te maken?

HJ

Quote from: garmtz on May  3, 2006, 15:49:50
Gaaf! Je gebruikt gewoon het schroefdraad van de Script met een moer om hem aan de stand vast te maken?

precies! wel wat tussen de stand en de speaker om beschadiging te voorkomen en dan draai je de schroef(amerikaanse draad >:() aan en trek je de speaker helemaal vast zodat het een geheel is.
het staat wel erg mooi :)

hans

garmtz


Bolle

F*ck! Wat is dat toch mooi zo'n ML set-up! One day.... (nu eerst sparen voor inrichting huis...)
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

mikeske

Quote from: hans. on May  3, 2006, 15:30:35
ik wacht nu nog op aansluit pluggen zodat ik de luidsprekerkabels voor de rears af kan maken,die heb ik nu nog met gewone electro schoentjes aangesloten.

En die zal ik jou bezorgen als de Nordost blijft  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HJ

Quote from: Bolle on May  3, 2006, 17:53:23
F*ck! Wat is dat toch mooi zo'n ML set-up! One day.... (nu eerst sparen voor inrichting huis...)


mwah,zelf heb je ook geen nare setup :) ennuh,ML's horen ook een beetje bij de inrichting ;)

hans

HJ

#35
Quote from: garmtz on May  3, 2006, 16:09:05
Ik vind het echt een gave oplossing! O0

niet iets voor jou? ;)

hans

HJ

Quote from: mikeske on May  3, 2006, 18:09:03
En die zal ik jou bezorgen als de Nordost blijft  ;)

;D ik zit met smart te wachten :)

hans

Bolle

Quote from: hans. on May  3, 2006, 19:57:33

ennuh,ML's horen ook een beetje bij de inrichting ;)



Kijk, dat zijn nu uitspraken waar ik wat aan heb! Kan ik zonder schuldgevoel een paar ML's neerzetten ;)
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

garmtz

Quote from: Bolle on May  3, 2006, 23:39:15
Kijk, dat zijn nu uitspraken waar ik wat aan heb! Kan ik zonder schuldgevoel een paar ML's neerzetten ;)

Je versterkers zijn er in ieder geval klaar voor... Zat vermogen... 8)

DeeCruise

Om te beginnen wil ik even zeggen dat je een ongelofelijk mooie set hebt. Ook de inrichting van je ht ruimte is prachtig, letterlijk zoals ik t zou doen als ik daar t geld zo voor zou hebben! (m.u.v. de afwezigheid van een audiomeubel dan ;)) Ook mooi hoe je met de sfeerverlichting gewerkt hebt. Maar ik las dat jij film kijkt met de verlichting uit? Ikzelf kijk film met de (neon) verlichting aan, merk dat t veel rustiger kijkt, beter voor de ogen ook (nu heb ik wel blauwe verlichting, misschien dat de kleur verschil maakt in dit geval) Wat is jouw ervaring hiermee?
Ook ben ik erg nieuwsgierig waarom je uiteindelijk voor electrostaten gekozen hebt ipv conventionele speakers. Misschien heb ik eroverheen gelezen maar ik zag t ff niet staan...

Keep up the good work!

Greetz,

DeeCruise
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

HJ

Quote from: Bolle on May  3, 2006, 23:39:15
Kijk, dat zijn nu uitspraken waar ik wat aan heb! Kan ik zonder schuldgevoel een paar ML's neerzetten ;)

;D  ;D je setup verdient niet minder ;)
het gave van mijn set vind ik(maar dat is toeval achteraf :)) dat als het donker is en die rode verlichting aan staat je dat door de logans heen ziet schijnen,dit geeft een rete gaaf effect!


hans

HJ

#41
Quote from: DeeCruise on May  4, 2006, 08:32:31
Om te beginnen wil ik even zeggen dat je een ongelofelijk mooie set hebt. Ook de inrichting van je ht ruimte is prachtig, letterlijk zoals ik t zou doen als ik daar t geld zo voor zou hebben! (m.u.v. de afwezigheid van een audiomeubel dan ;)) Ook mooi hoe je met de sfeerverlichting gewerkt hebt. Maar ik las dat jij film kijkt met de verlichting uit? Ikzelf kijk film met de (neon) verlichting aan, merk dat t veel rustiger kijkt, beter voor de ogen ook (nu heb ik wel blauwe verlichting, misschien dat de kleur verschil maakt in dit geval) Wat is jouw ervaring hiermee?
Ook ben ik erg nieuwsgierig waarom je uiteindelijk voor electrostaten gekozen hebt ipv conventionele speakers. Misschien heb ik eroverheen gelezen maar ik zag t ff niet staan...

Keep up the good work!

Greetz,

DeeCruise

hoi deecruise,
dank je voor je compliment.de ruimte heeft niet zoveel gekost hoor.ik doe alles lowbudget(op de aparatuur na dan en zelfs daarvan is het meeste 2e hands).ik moest toch behangen en heb toen gekozen voor donker rood aan 2 muren.dat geeft een heel warm effect.de andere 2 muren heb ik behangen met snel behang,het is net een soort jute stof groen/bruinig.de rode verlichting is zo'n gamma slang van 9m(5euro).ik moet het nog wel wat beter afwerken hoor.
ik heb onder mijn bank blauwe verlichting(precies de kleur van de rotel led's) maar dat vind ik zelf wel cool staan alleen het is meteen ook veel killer dus die heb ik vrijwel nooit aan.ik zal daar eens een plaatje van schieten.
met film heb ik idd altijd alles donker,je hebt wel gelijk als je wat hebt branden dat het dan rustiger kijkt maar de kleuren zijn wel mooier als het echt donker is.
moet wel zeggen dat als ik alleen de rode verlichting aan heb dat totaal niet storend is.ik vind het met spannende films ook fijner omdat je dan totaal niet word afgeleid door de omgeving.

tja,wat de electrostaten betreft...
ik heb niet veel ervaring met verschillende speakers.
garmtz heeft ze hier neergezet onder het mom van 'ga gewoon eens een weekje luisteren en als je het niets vind geef je ze weer terug'.
maar de ml's bevielen meteen zo goed dat ik ze heb laten staan.het kan best zijn dat er nog zat 'normale'speakers zijn die ik beter vind klinken hoor maar wat niet weet,dat niet deerd ;D
nadeel is alleen wel dat de trilmembramen over ??? jaren vervangen moeten worden en dat zal wel prijzig zijn maar afgezien daarvan zijn het wel super speakers.


hans



HJ

zoals beloofd een foto van mijn bank met blauwe led verlichting.
makkelijk als je wat te drinken in wilt schenken en je niet gelijk je nek wil breken :)


Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Nice 8) Als je naar 1 of andere SF film aan het kijken bent zit je precies zelf op de brug van het schip ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

HJ

thanx! :)
zelf had ik liever rood gehad eigenlijk omdat de andere verlichting ook rood is maar ik had geen zin meer om dat er onder te maken.
dit is gewoon led verlichting van de praxis,iets van 10 euro geloof ik.

de bank staat trouwens op 4cm dik rubber om beter te kunnen trillen icm de clark tstd.

hans

DeeCruise

Absoluut chill. Ik prefereer zelf zowieso blauw licht, vind het iets rustiger om naar te kijken, en t springt niet zo in t oog waardoor je eventueel afgeleid wordt van de film....Maar zoals je zelf al zei is t rood licht wat warmer...

Die leds, is dat gewoon in een balk? Of heb je zelf de afzonderlijke leds aan elkaar moeten solderen? Ben zelf nog rond aan t kijken nl om mijn verlichting iets te upgraden..
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Starred

Hee, die projector komt me bekend voor  :D ;D

Ik wil nog steeds wel een keertje de shaker ervaren  8)

R